(Aanstaande) vaders in de verloskamer?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor meribel » 17 apr 2013 20:34

Acire schreef:Pffffff.... zonder mijn man ga ik echt niet aan die klus beginnen! Ik moet er niet aan denken!


:lol: , een bepaald deel van de zwangerschap zal je man zeker onderdeel van zijn...maar die bevalling die gaat zonder man toch ook echt gewoon door hoor :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 08:21

Ik heb mijn man ook wel nodig tijdens de bevalling. Helemaal in eht laatste traject als bij mij stagneert. Al moet hij mij eigenlijk tijdens de ontsluitingsweeën met rust laten. De laatste keer is hij gewoon naar zijn werk gegaan toen ik weeën had, maar ik merkte dat het toch niet zo prettig was met 2 peuters aan huis. Dus toen hij na een uur op zijn werk was, heb ik grevraagd of hij weer terug kon komen, omdat het toch wel doorzette.
De volgende keer moet ik wel zorgen dat ik sneller opvang voor de kinderen heb, maar weet eigenlijk niet wie ik moet vragen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor meribel » 18 apr 2013 09:09

oei ajl, dat lijkt me lastig,
misschien een buurvrouw?

Ik maakte me daar nog het meest druk om, wat met de kinderen als de derde komt. Ik hoopte gewoon 's nachts te bevallen en dat ze dan in hun bedje konden blijven. Echter ik heb altijd een lange aanlooptijd dus er was meer dan genoeg tijd dat man ze naar oma bracht. ( sterker nog, er kwam helemaal niets, dus of ze nog een nachtje konden blijven :) )

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 12:28

De buren werken zelf ook, dus overdag wordt al lastiger. Misschien dat ik ze 's nachts wel als achterwacht kan vragen totdat mijn ouders ( 2 uur rijden) er zijn. Het meest ideale scenario zou zijn dat ik beval als ze naar het kdv zijn en dat manlief ze kan 's morgens vroeg kan brengen als ik weeën heb ze daar 's avonds meeeten en vervolgens thuisgebracht worden van het kdv. Onderwijl mijn ouders naar ons huis rijden en ze thuis opwachten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2013 12:41

Wel aanstaande vaders dus in de verloskamer, over het algemeen, maar hoe denken wij over de verloskundige als man? Ik persoonlijk moet er niet aan denken, had bij mijn eerste bevalling een hele lompe, botte gynaecoloog :?
Ook al heeft een v.k. zelf geen kinderen gekregen, ik heb het idee dat zij zich veel beter kan inleven.
Wie heeft er een mannelijke v.k. (gehad)? Er zijn er werkzaam in de diverse praktijken heb ik begrepen.
En .... hoe beviel/bevalt dit? :lol:

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor Kvinna » 18 apr 2013 12:49

Invoelingsvermogen is niet voorbehouden aan vrouwen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2013 12:50

Ik had een botte verpleegkundige en een verloskundige in opleiding (Deed het heel goed hoor). Aangezien het erg lang duurde werd de dienstdoende gyn. bij geroepen en dat was een man. Een top man, echt waar. Hoe rustig hij was en hoe meelevend. Het is dat ze niet te boeken zijn maar als dat kon...
Er zijn genoeg vrouwelijke verloskundigen die zelf geen kinderen hebben gebaard.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor ajl » 18 apr 2013 13:03

Bij mij zijn 2 bevallingen geëindigd met behulp van een manlijke gyn en dat vond ik prima. Op zo'n moment interesseert het mij eigenlijk niets wie er aan mijn bed staat. Een manlijke verloskundige zou ik ook prima vinden.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor liefie » 19 apr 2013 12:51

Nou ik kon mijn man echt niet missen tijdens de bevalling! (hij mocht niet eens naar de wc van mij :oops: ) Van 16.00 tot 22.00 in een weeën storm gezeten en door mijn man kon ik het aan.
Hij pufte mee en hield mijn hand vast :oops: Anders raakte ik een soort in paniek en dacht ik dat ik niet kon.

Mijn man vond het allemaal ook heel interessant om mee te maken en stond overal met zijn neus bovenop (had ik NOOIT verwacht want hij heeft niks met ziekenhuizen )

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor meribel » 19 apr 2013 13:52

op zich maakt het me niet uit of ik een mannelijke of vrouwelijke zorgverlener heb.

Echter ben toen ik overtijd liep van mijn oudste eens door een mannelijke gyneacoloog getoucheerd...nou toen waardeerde ik die poezelige handjes van mijn verloskundige ineens een stuk meer. ( pff, wat een kolenschoppen had hij )



Verder vind ik alles prima, als hij/zij het werk maar vakkundig uitvoert.

asm

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor asm » 21 apr 2013 21:13

Hier hebben we een mannenpraktijk. Vind het wel prettig, zijn lekker nuchter/zakelijk en spreekuur loopt zelden uit, in tegenstelling als er eens een dame zit.
Maar ben blij dat mijn man erbij mag..zal niet weten wat ik zonder moest!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2013 09:46

Heb 2 x een vrouwelijke huisarts gehad en 2 x een mannelijke. Het maakt mij verder niets uit als ze maar kundig zijn. Denk dat ik het met die man prettiger vond of dat kwam omdat ie als persoon leuker is?

Mijn man is er alle 4x bijgeweest, de 2e bevalling weet hij niets meer van omdat hij toen zelf net 1 dag thuis was van een blindedarmoperatie en allerlei complicaties waarvan hij 12 dagen in het ziekenhuis had gelegen. De 4e heeft hij niets van gezien want ze lag er al uit voor we er erg in hadden :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
JLIN
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 nov 2013 12:30

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor JLIN » 04 nov 2013 14:16

Belachelijk weer zo'n idee van de britse overheid en vooral misandrisch en anti-vader.
Een vader hoort bij de bevalling van zijn kind te zijn, punt!
Carpe Diem

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 15:49

De laatste heb ik gewoon zelf gedaan met een jongen die stage liep. Heel aardig was ie.
Had een ruggenprik, dus het zou me worst wezen dat ik het alleen deed, vader was 'm gepeerd toen ze hem die vacuümpomp lieten zien, die was bang. Het ding was niet eens nodig achteraf. Relaxed was dat zeg, lekker pitten. Mevrouw, wakker worden. 15 minuutjes werk zonder een cent pijn en klaar is Kees, ik leek wel een Pigmee.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: (Aanstaande) vaders in de verloskamer?

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2013 10:50

Kvinna schreef:Ik denk dat het goed is als de man meemaakt hoe zwaar het is om een kind te baren. En het is ook goed om samen zo'n grote gebeurtenis door te maken.
Maar in sommige gevallen zal het beter zijn als de vader ergens anders de bevalling afwacht, het is ook maar net hoe ze zich er bij voelen.



Het samen meemaken is denk ik goed. Dat het zwaar is geloof ik overigens meteen, ook als ik er niet bij ben.... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 44 gasten