Verstopte oor

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Verstopte oor

Berichtdoor johannes1 » 25 mar 2013 12:49

Dag,

Misschien kennen jullie het wel: een verstopte oor. Je hoort er niets mee. Je denkt ik moet me oren uitspuiten, maar bij de dokter gekomen blijken je oren schoon te zijn. Waarschijnlijk je buis van eucharitus die verstopt is. Komt van zelf goed zeggen ze dan.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en hoe lang duurde het toen voor de oor weer open was?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Verstopte oor

Berichtdoor Kvinna » 25 mar 2013 12:54

Die buis is van Eustachius.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Verstopte oor

Berichtdoor schaapje » 25 mar 2013 12:56

johannes1 schreef:Dag,

Misschien kennen jullie het wel: een verstopte oor. Je hoort er niets mee. Je denkt ik moet me oren uitspuiten, maar bij de dokter gekomen blijken je oren schoon te zijn. Waarschijnlijk je buis van eucharitus die verstopt is. Komt van zelf goed zeggen ze dan.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en hoe lang duurde het toen voor de oor weer open was?

Ik wel, al 2x, wekenlang stokdoof aan één oor, maar is weer helemaal goed gekomen. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Verstopte oor

Berichtdoor johannes1 » 25 mar 2013 13:01

Kvinna schreef:Die buis is van Eustachius.

Ook goed, als het beestje maar een naam heeft :lol:

schaapje schreef:Ik wel, al 2x, wekenlang stokdoof aan één oor, maar is weer helemaal goed gekomen.

Ik hoor alles blikkering aan 1 oor momenteel. Eerst hoorde ik er niks mee, maar er komt nu gelukkig wat geluid in
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Verstopte oor

Berichtdoor schaapje » 25 mar 2013 13:07

Dat blikkerige geluid was bij mij een voorbode, het begon daarmee en werd steeds erger alsof er water in mijn oor zat, later hoorde ik helemaal niks meer, het was echt erg want ik slaap altijd op mijn rechter zij en links had ik dat dove oor, dus de wekker kon ik met geen mogelijkheid horen, ze hadden wel een kanon af kunnen schieten naast mijn bed en ik had zo door geslapen.
De kids moesten mij elke ochtend wakker maken. 8)

Maar het komt heus wel goed. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verstopte oor

Berichtdoor mw » 25 mar 2013 19:31

Hier is het na elke verkoudheid raak! Een neusspray biedt uitkomst! Gewoon verkrijgbaar bj de drogist.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Verstopte oor

Berichtdoor maran » 25 mar 2013 19:34

mw schreef:Hier is het na elke verkoudheid raak! Een neusspray biedt uitkomst! Gewoon verkrijgbaar bj de drogist.



juist - :) ----en ook stomen kan daarbij helpen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Verstopte oor

Berichtdoor MissF » 25 mar 2013 19:37

Zo irritant ja. Paar weken geleden heb ik het 2 weken gehad. Niks hielp, neusspray, olie of water er in, stomen, niks. Dus gewoon uitzitten. Ik ben dan niet naar de dokter geweest, dus misschien had die wel kunnen helpen, maar dat weet ik niet zeker. Na 2 weken klonk alles opeens zo hard, bleek ie weer open te zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Verstopte oor

Berichtdoor ajl » 26 mar 2013 09:26

Ik heb het elke zwangerschap, rond week 20 ploppen mijn oren dicht en die gaan pas weer open na de bevalling. Neusspray helpt normaliter wel tegen dichte oren, maar bij mij nu ook niet.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Verstopte oor

Berichtdoor johannes1 » 30 mei 2013 15:49

schaapje schreef:Dat blikkerige geluid was bij mij een voorbode, het begon daarmee en werd steeds erger alsof er water in mijn oor zat, later hoorde ik helemaal niks meer, het was echt erg want ik slaap altijd op mijn rechter zij en links had ik dat dove oor, dus de wekker kon ik met geen mogelijkheid horen, ze hadden wel een kanon af kunnen schieten naast mijn bed en ik had zo door geslapen.
De kids moesten mij elke ochtend wakker maken. 8)

Maar het komt heus wel goed. :D

hoe lang duurde het bij jou. Ik hoor dingen nog blikkerig, en dan vooral telefoongesprekken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Verstopte oor

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2013 15:55

Hoor je ook wel eens geluiden in je oor Johannes1?
Plop, ritselen, zacht kraken...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Verstopte oor

Berichtdoor johannes1 » 31 mei 2013 11:25

ja zo kan je het wel omschrijven
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Verstopte oor

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2013 11:31

johannes1 schreef:ja zo kan je het wel omschrijven

Dan kan de oorzaak liggen in een verstopte buis van Eustachius, die van je neus naar je oor loopt.
Mijn moeder kreeg hier op hoge leeftijd last van, de KNO arts heeft toen buisjes geplaatst, dat zijn piepkleine "patrijspoortjes", het vocht kan dan weg en ze had er geen last meer van.
De KNO arts gaf ook het advies een paar keer per dag te "klaren". D.w.z. neus dichtknijpen en proberen zo hard mogelijk door die neus, met weerstand dus, te blazen. Soms schoten spontaan haar oren dan weer open.
Dan krijg je een soort onderdruk nl.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 109 gasten