Leven in angst en onzekerheid

Moderators: Memmem, Moderafo's

Aapjes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2013 10:03

Re: Leven in angst en onzekerheid

Berichtdoor Aapjes » 20 feb 2013 22:31

Je hebt gelijk. Ik vindt het knap dat je het doet! Kinderen zijn inderdaad een goed afleiding in moeilijke momenten, maar wat als je ineens geen schootkind meer hebt en echt alleen naar de winkel moet of iets dergelijks. Daarom goed dat je er aan gaat werken =D>

En het doel is goed wat je wilt bereiken. Niemand is meer of minder dan een ander, het is je gevoel en zijn gedachten. En daarom kun je er gelukkig ook wat aan doen.

veel succes :)

wearytraveller
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2015 16:46

Re: Leven in angst en onzekerheid

Berichtdoor wearytraveller » 10 jan 2015 23:13

hallo Scavence, ik kwam je draadje tegen en omdat ik ontzettend veel herken in je verhaal, ben ik benieuwd of je zou willen delen of je je angstgevoelens te boven bent gekomen. Het kan natuurlijk ook zijn dat er nog dagen zijn dat je dingen niet de baas bent.

Zelf vind ik het frustrerend dat ik merk dat mijn geloofsbeleving, het 'weten' dat je een kind van God bent vaak niet voldoende is om die gevoelens uit te bannen. Bij mij manifesteert het zich vooral in angst voor de toekomst en verantwoordelijkheid naar anderen toe. Relaties zijn bij mij dan ook altijd eindig gebleken omdat partners graag iemand naast zich hebben staan die vertrouwen naar de toekomst uitstralen en zich niet hoeven te verstoppen.

In een nutshell mijn verhaal, nogmaals, ben benieuwd, hoor graag van je.

Gracis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2015 22:48

Re: Leven in angst en onzekerheid

Berichtdoor Gracis » 21 dec 2015 22:55

Reinolda schreef:Kun je dat wel dan? een sova-training volgen. Ik bedoel dit is toch ook met andere mensen?
Goed dat je ook hulp hierbij zoekt :D Herken het zo... de dingen die je beschrijft. op het laatst zit je gevangen in je eigen huis ](*,)


Ik moet de drempel toch een keer over.. Af en toe kan ik wel mezelf zijn bij andere mensen, dat voelt zo heerlijk! Daarnaast heb ik ook individuele gesprekken, wat dus ook samenspeelt met t topic dat ik gestart ben over huwelijkstherapie.
Ja precies! Nu ik een zoontje heb voel ik me wel wat veiliger bij andere mensen. Want als ze dan bijv. iets zeggen dat ik niet leuk vind, kan ik me een beetje achter hem verschuilen/naar hem kijken.
Vanuit mezelf ben ik gewoon een kletser, wel altijd een binnenvetter geweest, dus over gevoelens praat ik niet snel met onbekende mensen. Met mensen die ik 100% vertrouw lukt dat mij wel, maar nog niet altijd.
Ik wil gewoon leren dat ik mezelf kan zijn, dat mijn mening er ook toe doet en dat ik niet minder ben dan de ander.[/quote]

Mooi!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten