Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna-lynn

Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

Berichtdoor anna-lynn » 21 jan 2013 13:18

Beste iedereen,

Mijn naam is Andrea, ik ben een international masterstudent uit Canada. Ik ben opgegroeid in de Canadese Gereformeerde Kerk. Momenteel ben ik bezig met mijn masterscriptie aan de Universiteit van Utrecht over incestueel seksueel misbruik binnen religieuze gemeenschappen. Ik zou graag in contact willen komen met mensen die ervaringen hebben met deze kwestie; zowel als slachtoffer van seksueel misbruik, of als vriend, familielid of medeparochiaan van iemand die met seksueel misbruik te maken heeft gehad.

Ik begrijp dat het een erg gevoelig onderwerp is, en ik wil benadrukken, dat mocht het tot een interview komen, jij volledige controle hebt. We zullen enkel praten over waar jij je gemakkelijk bij voelt. Alle interviews zullen volledig anoniem zijn. Als je het niet prettig vindt mij face-to-face te ontmoeten, kunnen we ook over email converseren, zonder dat je je naam kenbaar hoeft te maken. Bovendien kan de geinterviewde het interview lezen voor ik het in mijn scriptie verwerk en inlever.

Aarzel niet om contact met me op te nemen, via dit platform of via email:

A.L.Spithoff@students.uu.nl

Andrea


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Hi everyone

My name is Andrea. I am an international master’s student from Canada. I was raised in the Canadian Reformed Church. I am working on my master’s thesis at Unversiteit of Utrecht on incestuous sexual abuse within religious communities. I am hoping to speak with anyone who has had experiences with this topic, whether as a survivor of sexual abuse, or as a friend, a family member or a brother and sister in a church that has dealt with sexual abuse.

I understand this is a very sensitive topic, and I want to reassure you, that you will be 100% in charge. We will only speak about what you are comfortable. All interviews are completely anonymous. If you are uncomfortable meeting in person, we can also converse over emails…you do not even have to tell me your name. Furthermore, you can read over the material pertaining to your interview before I hand it in.

Please don’t hesitate to contact me, either through here or my email:

A.L.Spithoff@students.uu.nl

Andrea

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 jan 2013 13:40

Helaas komt sexmisbruik voor in alle lagen van de samenleving in het verleden maar ook in het heden;in de Kerk en kerkgemeenschappen zou dit niet voor mogen komen te meer zal dit totaal bestreden moeten worden daar het totaal onaanvaarbaar is.
VERITAS VOS LIBERABIT.

nellieb
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2013 10:26

Re: Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

Berichtdoor nellieb » 24 mei 2013 10:47

Ik schrik dat hier zo weinig op gereageerd wordt. Ik ben hulpverlener en kom veel vrouwen tegen na incest of ander seksueel misbruik in alle lagen van de bevolking. Alleen merk ik dat praten hierover nog steeds een taboe is.
Vrouwen zijn het leven lang beschadigd en verdienen begrip.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2013 10:54

Wat bedoel je met jammer dat er niet op gereageerd word?

Als je slachtoffer ben van misbruik ga je dat hier niet zo open en bloot op een open forum neer zetten... lijkt me?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Seksueel Misbruik Binnen Religieuze Gemeenschappen

Berichtdoor Memmem » 24 mei 2013 12:53

Misschien is er wel via pb gereageerd, niemand die dat verder te weten komt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten