BHV in de kerk - onnodig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: BHV in de kerk - onnodig?

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 dec 2012 22:54

in veel woningen ontstaat ook zomaar brand omdat het er ontstaat, zonder kaarsen en noem maar op. En een beetje moderne kerk heeft ook een keuken waar gas is ed... dus brand en risico vind ik absoluut niet raar.
mijn man zit ook in de bhv commissie en eheft eigen plek in de kerk :) heerlijk, lekker achter aan! vijf min voor tijd aan komen kakken :):):)

maar die moeten er ook uit als er iemand uit gaat om andere reden, bij jou uitgang of uit jou vak. Dus ook meteen voor de ehbo, en lijkt het ernstiger, dan roept de koster versterking.
Het kmot wel regelmatig voor dat er mensen uitgaan met ernstige klachten, van suikerpatienten tot hartaanvallen ed. Dus.. zo gek is bhv niet.

Mocht er toch calamiteiten zijn ben je toch meteen ingedekt! Het hoort gewoon als je boven de zoveel mensen zit, dus ook kerken! en wat een moeite kost het, eens in het jaar vergadering, eens in het jaar ontruiming met de afsluiting van de clubs en klaar met die handel. Zoveel is dat toch niet!

Waar doen mensen toch weer moeilijk over!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: BHV in de kerk - onnodig?

Berichtdoor Spons » 16 dec 2012 14:22

Bij ons in de kerk heb je houten stoelen met een rieten zitting ... en BHV is niet alleen voor brand ... altijd zo kortzichtig als mensen denken van wat voor nut heeft een BHVér ...

Een bhv’er is opgeleid om in geval van nood de werknemers en klanten in veiligheid te brengen. Zo weet een bhv’er hoe hij mensen uit een brandend gebouw moet krijgen en hoe hij bij een ongeval eerste hulp moet verlenen. Een bhv’er kan bijvoorbeeld mensen reanimeren en verbanden aanleggen.


maar goed, Schelpje3 ... nu kan je 2 kanten op... nuchter nadenken en het nut een BHV'r inzien of zeggen dat als er wat fout gaat dat het Gods wil is...

En nee dit is niet om te spotten maar je hebt zulke mensen die dat zeggen maar niet denken van mensen hebben zelf ook nog een verantwoording ten opzichte van de medemens maar ook ten opzichte van God.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: BHV in de kerk - onnodig?

Berichtdoor Gerdien B. » 19 dec 2012 20:14

Ik vind het echt een vaag artikel. Hoezo geen BHV, want het komt toch zelden voor. Echt een Nederlandse mentaliteit. Er moeten dus eerst doden vallen door een brand in de kerk voordat ook de kerk een BHV moet hebben. beetje als mosterd na de maaltijd. Het zou jou familielid maar wezen die eerst dood moet voordat zij wat willen doen.

Bij ons in het kerkje worden kaarsen gebrand. Er wordt op de veiligheid gelet maar wij hebben geen BHV. Wij hebben ook geen BHV omdat het een klein kerkje is. Binnen een minuut is de kerk leeg. Er is geen creche waar mensen heen kunnen rennen. Die zit een stukje verder in de school.

Bij mijn ouders (GG) hebben ze een grote gemeente. Daar hebben ze een hele groep BHV'ers en EHBO'ers. paar keer per jaar komen ze bij elkaar. Vooral mensen die in de zorg werken zitten op vaste plekken zodat de koster ze altijd kan vinden. 1 keer per jaar doen ze een oefening. Dit gebeurd niet op zondag. Er worden mensen gevraagd vrijwillig hier aan mee te werken. mensen doen er ook aan me omdat zij de noodzaak er van inzien. Wij zijn in de loop der jaren al zo vaak blij geweest met de BHV. Van verstuikingen, flauwvallen tot sterfgevallen. zij hebben al van alles meegemaakt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten