Heb jij ook last van je cholesterol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 dec 2012 22:57

dat geneuzel van u nilever :) hier ook verhoogt cholesterol in de familie, mn vader karnt zelf karnemelk en de echte volle boter! die is het allergezonds van allemaal, als het maar met heeel veel beleid gaat. Zo is het met alles.

Hoeveel fijne e nummers zitten er wel nietin die chemische boter?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor schelpje3 » 15 dec 2012 10:48

paprikameisje2 schreef:dat geneuzel van u nilever :) hier ook verhoogt cholesterol in de familie, mn vader karnt zelf karnemelk en de echte volle boter! die is het allergezonds van allemaal, als het maar met heeel veel beleid gaat. Zo is het met alles.

Hoeveel fijne e nummers zitten er wel nietin die chemische boter?

Helemaal mee eens =D> Je kunt beter je bammetje dun besmeren met echte boter. Wanneer je de bijwerkingen leest en hoort van die cholesterolverlagers, vreselijk. Er zijn mensen echt doodziek van geworden, hadden de raarste klachten en konden soms bij de neuroloog terechtkomen. Er was een h.a. die hier enorm tegen ageerde. Niet altijd, maar vaak is een te hoog cholesterol een gevolg van een verkeerde leefwijze. Een matig eetpatroon, gewoon blijven bewegen, en je komt al een heel eind.

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor Kvinna » 15 dec 2012 11:17

Maar dat ging toch over de medicijnen tegen te hoog cholesterol (statines), en niet over de boter van Unilever?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 dec 2012 11:42

Met een goede roomboter is niks mee en laat men blij zijn met de Unilever.

Gezond eten veel bewegen en niet te veel eten en men blijf toch gezond en men wordt toch oud wat wil men nog meer :(old :)C |:)| [:)8 :)SDB 8>) :@ :0~ :(br (:3 hysterisch-smile :8> :8> :8> :8>
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor schelpje3 » 15 dec 2012 12:33

Kvinna schreef:Maar dat ging toch over de medicijnen tegen te hoog cholesterol (statines), en niet over de boter van Unilever?

Reclames nooit gezien of gelezen? Vrouw in de overgang dus cholesterol te hoog, dus vieze drankjes en hele dure margarine kopen. Onmiddellijk mee beginnen.
Overigens is de dame in kwestie nu niet echt een goed voorbeeld. Ze is zelf al jaren veel te dik, leeft een tamelijk ongezond leven, vanwege veelvuldig optreden in het theater en is zelfs al een keer burn out geweest.
Is dat dan een voorbeeld voor een gemiddelde Nederlandse vrouw?

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor Kvinna » 15 dec 2012 12:34

schelpje3 schreef:Reclames nooit gezien of gelezen? Vrouw in de overgang dus cholesterol te hoog, dus vieze drankjes en hele dure margarine kopen. Onmiddellijk mee beginnen.
Overigens is de dame in kwestie nu niet echt een goed voorbeeld. Ze is zelf al jaren veel te dik, leeft een tamelijk ongezond leven, vanwege veelvuldig optreden in het theater en is zelfs al een keer burn out geweest.
Is dat dan een voorbeeld voor een gemiddelde Nederlandse vrouw?


Jij hebt het over mensen die doodziek worden. Dat komt toch echt niet van de boter van Unilever.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor schelpje3 » 15 dec 2012 12:35

Kvinna schreef:
Jij hebt het over mensen die doodziek worden. Dat komt toch echt niet van de boter van Unilever.

Nee dat kwam door de voorgeschreven medicijnen. Probeer die te voorkomen, dat is goed, maar dat hoeft echt niet door die dure rommel.

Kohlbrugge
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jul 2011 15:17

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor Kohlbrugge » 15 dec 2012 20:56

In 1995 gaf ik me op voor een onderzoek bij TNO. Daarbij hoorde een medische keuring. Bij de keuring bleek dat mijn cholesterol op 7,5 zat. HDL en LDL verschilden niet veel. Ik mocht daarom niet meedoen aan het onderzoek.

Ik naar de huisarts die me doorstuurde naar een diëtist. Dat dieet, daar word je ook niet vrolijk van. Het blijkt dat cholesterol voornamelijk door de lever wordt aangemaakt en maar voor een klein deel door voeding komt. De huisarts wilde geen medicatie geven omdat ik toen nog maar 39 jaar was. Ik zat nog in de groene zone. Later las ik over de bijwerkingen van medicatie tegen een hoog cholesterol. Die gebruik ik dus nooit, wat er ook gebeurt. Het middel is hierbij erger dan de kwaal. Sinds 1996 slik ik Omega-3 capsules en sinds dit jaar aderreinigers. Dit alles preventief. Ik heb geen te hoog lichaamsgewicht, fiets 4 dagen per week 2x20 km naar het werk, bloeddruk is goed en heb een goede conditie. Ik heb me er nooit druk om gemaakt dat het cholesterol te hoog is. In een door een arts geschreven boek las ik dat een te hoog cholesterol zelfs een bescherming biedt tegen andere ziekten. Die arts stelde dat we ons veel te druk maken om een hoog cholesterolgehalte.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Heb jij ook last van je cholesterol?

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2012 12:49

paprikameisje2 schreef:dat geneuzel van u nilever :) hier ook verhoogt cholesterol in de familie, mn vader karnt zelf karnemelk en de echte volle boter! die is het allergezonds van allemaal, als het maar met heeel veel beleid gaat. Zo is het met alles.

Hoeveel fijne e nummers zitten er wel nietin die chemische boter?


Hier kun je geen roomboter krijgen die van rauwe melk is gemaakt.
Tsja dan koop ik de biologische roomboter.


Van medicijnen wordt je over het algemeen ook (dood)ziek. Zelfs van een paracetamol kun je behoorlijk ziek worden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten