Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Meredith56
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011 22:29

Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwens

Berichtdoor Meredith56 » 20 dec 2011 22:55

---
Laatst gewijzigd door Meredith56 op 08 okt 2012 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor mw » 20 dec 2011 23:41

O Meredith! wat moet dit verschrikkelijk zijn. En wat heb je een heftige tijd meegemaakt! Ziek, een heftige behandeling en dan deze gevolgend. Je voelt je al anders door 'de overgang' en dan ook nog eens deze levenveranderendeboodschap een plekje te moeten geven.
Ik hoop van harte voor je dat je meiden gaat ontmoeten die in hetzelfde schuitje als jou zitten. Want hoewel we het graag zouden willen, anderen zullen nooit begrijpen hoe het voelt.

Wat ik mij wel afvraag is of jij niet het aanbod hebt gehad om je eicellen in te vriezen?

Meid: ik wens je ontzettend veel sterkte!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor schelpje3 » 21 dec 2011 11:34

Meredith56 schreef:Ha!
In verschillende topics kom ik herkenbare emoties tegen die spelen bij zowel gehuwde kinderlozen als bij singles met een kinderwens. Ik kan hier wel wat mee in mijn eigen situatie, maar niet afdoende. Mijn situatie is net weer wat anders en ik snak ernaar ervaringen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik. Vandaar hier een topicje aangemaakt.
Ben zelf twintiger, mijn buik zal leeg blijven doordat ik kortgeleden door medische omstandigheden een behandeling moest ondergaan die me onvruchtbaar heeft gemaakt.

Ik hoop dat ik hier mensen mag ontmoeten die de PIJN van die definitief lege buik, terwijl er nog helemaal geen sprake is van een huwelijk of iets, met me willen delen. Ook over bijvoorbeeld het kijken naar de toekomst: hoe zou je zó een relatie aan moeten gaan? Voor mijzelf werktr het heel belemmerend in het contact aangaan met jongens. En door het nu in de overgang zijn voel ik me vaak een vreemde eend in de bijt met m'n opvliegers en dergelijke :oops:
Wellicht kunnen we op dit forum wat steun aan elkaar hebben!

Ik ben geen lotgenote, maar ken er wel. Ik ken dus hun verdriet en pijn. Maar toch ook een stuk eenzaamheid. Ik kan je eigenlijk alleen bemoedigen ! Ik hoop dat je weet waar je met je verdriet heen kunt. Of Hij de weg wil wijzen, ook in deze. En dan gaat het verdriet niet weg, maar dan voel je je minder eenzaam hoop ik.
Je posting trof mij zeer !
Ik hoop evenwel dat je lotgenoten kunt vinden om er over te kunnen praten. Gedeelde smart is vaak halve smart. Niet altijd nl !
Ik wens je heel veel sterkte. Gods nabijheid toegebeden. Een dikke troostknuffel van mij.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor LauraC » 21 dec 2011 12:29

mw schreef:O Meredith! wat moet dit verschrikkelijk zijn. En wat heb je een heftige tijd meegemaakt! Ziek, een heftige behandeling en dan deze gevolgend. Je voelt je al anders door 'de overgang' en dan ook nog eens deze levenveranderendeboodschap een plekje te moeten geven.
Ik hoop van harte voor je dat je meiden gaat ontmoeten die in hetzelfde schuitje als jou zitten. Want hoewel we het graag zouden willen, anderen zullen nooit begrijpen hoe het voelt.
Meid: ik wens je ontzettend veel sterkte!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor vpk » 21 dec 2011 13:13

Hoi Meredith, wat een ontzettend heftig verhaal..
ik wil je heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Stip » 21 dec 2011 13:39

vpk schreef:Hoi Meredith, wat een ontzettend heftig verhaal..
ik wil je heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen..
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor -Judith- » 22 dec 2011 10:20

vpk schreef:Hoi Meredith, wat een ontzettend heftig verhaal..
ik wil je heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen..

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Memmem » 22 dec 2011 13:29

vpk schreef:Hoi Meredith, wat een ontzettend heftig verhaal..
ik wil je heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen..

Meredith56
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011 22:29

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Meredith56 » 22 dec 2011 23:11

---
Laatst gewijzigd door Meredith56 op 08 okt 2012 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor schaapje » 23 dec 2011 11:42

quote="Meredith56"Wat een lieve reacties, dank jullie wel!
Ja, het is regelmatig pijnlijk (mijn posting ook op zo'n moment geschreven), het is soms eenzaam, maar inderdaad... wat een troost (en dat in mijn geval gelukkig vaak) dat God ALLES van ons weet, en onze weg van stap tot stap kent.
Zorgen in je leven, en in die zin zie ik het als een groot voorrecht om dat al jong te ervaren, bepalen je er steeds bij dat dit leven sterven is. Tenminste, sterven aan eigen gedachten, wensen, idealen, dromen. Zonder de diepte van oudervreugde op enige wijze "weg" te willen redeneren, maar iedere ouder neemt ooit voor de laatste keer afscheid van zijn kind. En dan staat hij - alleen! - voor Gods rechterstoel. Tenzij dan de grote Zoon Christus naast ons staat!
Dat is waar het voor ons allemaal uiteindelijk om draait. Daarbij vallen zelfs kinderwensen en levenskruisen weg. Dan wordt één Kinderwens belangrijk. Daar word ik regelmatig mee getroost. En dan niet als troostprijs, maar als HOOFDPRIJS! Dat moest ik toch (ook) nog even kwijt :oops: ! Ieder die dit leest en ook verdriet en zorgen kent (wie niet) wens ik diezelfde troost toe! Het echte leven moet nog beginnen!
Aan de vooravond van Kerst wil ik graag iedereen, ouders en kinderlozen, persoonlijk toewensen: Want een Kind is ons geboren en een Zoon is ons gegeven.

Iedereen sterkte in eigen verdriet en zorgen.
Verder ga ik nu een tijdje het ziekenhuis in en kan dus niet reageren op eventuele reacties. Maar mocht er een "soulmate" zijn, reageer gerust -> graag zelfs! Antwoord duurt alleen dan even.


Meredith heel veel sterkte in het ziekenhuis.
Ik heb genoten van dit laatste bericht, wat een persoonlijkheid en een moed bezit je, jouw kracht is in de Heer, wat een getuigenis, dank je wel.
Toen ik je eerste bericht las, had ik wel wil antwoorden, maar wat moet je zeggen, als je zelf kinderen hebt en alleen maar van verre je kan voorstellen hoe enorm verdriet je te dragen hebt, als je weet dat je nooit kinderen zal kunnen krijgen.
Ik heb wel eens mensen zien worstelen en hopen, jaren lang zien wachten op een kind, totdat het na lange tijd duidelijk was dat er geen kind zou komen. In ieder geval wordt jou die lijdensweg bespaard.

Gods zegen toegewenst.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Martha89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2011 21:40

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Martha89 » 23 dec 2011 15:32

Meredith, wat trof me jouw bericht, en ik heb echt even op me moeten laten inwerken. Dan steekt onze kinderwens die (nog) niet vervult wordt daar maar karig bij af, en ik weet wel dat ieder zijn of haar eigen problemen toch het meeste voelt, maar je verhaal raakt me heel erg. Veel sterkte toegewenst in alles!

Meredith56 schreef:Zonder de diepte van oudervreugde op enige wijze "weg" te willen redeneren, maar iedere ouder neemt ooit voor de laatste keer afscheid van zijn kind. En dan staat hij - alleen! - voor Gods rechterstoel. Tenzij dan de grote Zoon Christus naast ons staat!
Dat is waar het voor ons allemaal uiteindelijk om draait. Daarbij vallen zelfs kinderwensen en levenskruisen weg. Dan wordt één Kinderwens belangrijk.


Wat een wonder als je dat mag ervaren in je leven! En inderdaad, dan vallen kinderwensen weg, hoe moeilijk het soms ook is om je over te geven aan Hem!

haagwinde
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:40

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor haagwinde » 24 dec 2011 13:58

Meredith,
heel veel sterkte in alles! En een goede Kerst toegewenst; dat zit niet vast op 25 en 26 december... Je hebt gelijk: in al het verdriet in dit leven is het Kind van Bethlehem onze enige Troost. In Hem ligt onze toekomstverwachting. Uit enkel genade. Misschien ken je boeken van Ruth Bryan; door daarin te lezen wordt m'n aandacht soms weer omhoog gericht i.p.v. op de moeiten van dit leven. Aanbevolen!

Hartelijke groet,
Haagwinde.

Jut
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2010 19:25

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Jut » 03 jan 2012 22:45

Meredith,

Ben geen lotgenoot en ken er ook geen, maar door omstandigheden las ik 2 jaar geleden dit boekje Overgave van Nelleke Wander (je mag die van mij wel als je het nergens meer kan verkrijgen (stuur maar een bericht)). Op meerdere manieren betekende dat boekje toen erg veel voor me. Het gaat over een jonge vrouw die ook in een moeilijke situatie zit die vergelijkbaar is. Misschien vindt je daarin ook wat begrip.

Ik begrijp dat je hoofd soms zo vol kan zitten, de negative dingen jouw leven misschien proberen te beheersen. Toch moet je verder, de positieve dingen leren zien en daarvoor leren leven.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor mw » 03 jan 2012 22:48

@Merdith: al uit het ziekenhuis? Hoe is het nu met je? (ook lichamelijk enzo)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Vrouw, jong, ongehuwd. MAAR. onvruchtbaar! Én: kinderwen

Berichtdoor Bumba » 19 apr 2012 21:14

@Meredith56: Hoe gaat het nu met je? Al uit het ziekenhuis?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten