De (medische) zin van besnijdenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor RogierV » 12 mei 2011 13:06

jah hoe ga ik dit nou weer verdedigen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mei 2011 18:37

RogierV schreef:jah hoe ga ik dit nou weer verdedigen.

Wees getrouw aan de waarheid, dat is je beste verdediging :wink:

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor RogierV » 13 mei 2011 08:56

Nou het wordt dan een anatomisch verhaal, ik zal zo veel mogelijk vermijden nasty termen en werkwoorden te gebruiken.
Niet dat ik in details weet hoe het mannelijke orgasme in zijn werking gaat overigens.

On second thought voel ik mij daar niet helemaal prettig bij om dat op dit forum te vertellen..ban bang dat het niet netjes kan.
En ik vindt het niet gepast.
Ik ben dan wel een antisociale eikel af en toe. maar ik wil niet overal iedereen in ht harnas jagen en of op de kast krijgen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2011 09:21

Leuk om dit te lezen. Onze zoon van 4 is om medische redenen besneden. Heeft dus ook nog (extra) voordelen voor hem. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2011 09:34

Memmem schreef:Leuk om dit te lezen. Onze zoon van 4 is om medische redenen besneden. Heeft dus ook nog (extra) voordelen voor hem. :mrgreen:


Hopelijk wel toen hij 8 dagen oud was... :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor mealybug » 04 okt 2013 22:31

De raad van de EU heeft weer iets opgestart om bepaalde mensen te gaan treiteren.
De ''integriteit'' van het prinsje is in het geding..

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_773531

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor rotterdam » 05 okt 2013 07:43

mealybug schreef:De raad van de EU heeft weer iets opgestart om bepaalde mensen te gaan treiteren.
De ''integriteit'' van het prinsje is in het geding..

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_773531


Ook moet een kind oud genoeg zijn om te kunnen beslissen of het besneden wil worden. Voor de resolutie stemden 78 leden voor, 13 tegen en 15 onthielden zich van stemming.

1) wat suggereer je nu eigenlijk ? dat de leden van de commissie 's-morgen van huis gaan met het idee "wie kunnen we vandaag weer eens gaan treiteren ?"

2) Ook moet een kind oud genoeg zijn om te kunnen beslissen of het besneden wil worden.
Dit sluit toch haarfijn aan op jouw standpunt over dopen ? :D Maar ik vermoed dat je vast wel weer een paar bijbel teksten uit de hoge hoed tovert om het verschil te bewijzen.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor coby » 05 okt 2013 08:36

mealybug schreef:De raad van de EU heeft weer iets opgestart om bepaalde mensen te gaan treiteren.
De ''integriteit'' van het prinsje is in het geding..

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_773531

Erg.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor mealybug » 05 okt 2013 08:44

Als het doorgaat, blijven de moslims (want die besnijden pas op een leeftijd, waarbiij het kind al geindoctrineerd genoeg is) en vertrekken de joden.
''Dat symbool van de 8ste dag, welke op Christus vooruitziet,(Heel medisch!) moet natuurlijk verdwijnen en vergeten worden''.
Is dat teken van het verbond met Abraham eeuwig of niet?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor rotterdam » 05 okt 2013 10:53

mealybug schreef:(want die besnijden pas op een leeftijd, waarbiij het kind al geindoctrineerd genoeg is)


1) Het overgrote deel van de moslims voert de besnijdenis uit op jonge leeftijd.

2) Denk je dat wat jij "indoctrinatie" noemt, Moslims afwijkend zijn t.o.v. andere religies ?

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor coby » 05 okt 2013 11:02

rotterdam schreef:2) Denk je dat wat jij "indoctrinatie" noemt, Moslims afwijkend zijn t.o.v. andere religies ?

Precies hetzelfde, geen enkel verschil, levensgevaarlijk al die religies, weg ermee!
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor coby » 05 okt 2013 12:58

1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2013 17:58

mealybug schreef:Als het doorgaat, blijven de moslims (want die besnijden pas op een leeftijd, waarbiij het kind al geindoctrineerd genoeg is) en vertrekken de joden.
''Dat symbool van de 8ste dag, welke op Christus vooruitziet,(Heel medisch!) moet natuurlijk verdwijnen en vergeten worden''.
Is dat teken van het verbond met Abraham eeuwig of niet?

Ja, maar Paulus zegt dat de besnijdenis een zegel was van de gerechtigheid die Abraham bezat toen hij onbesneden was en dat wij hem moeten navolgen in dát geloof. De apostel schreef het volgende:

8 welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.
9 Geldt deze zaligspreking nu alleen voor besneden mensen of ook voor onbesneden mensen? Wij zeggen immers dat aan Abraham het geloof gerekend is tot gerechtigheid.
10 Hoe is het hem dan toegerekend? Toen hij besneden was of als een onbesnedene? Niet als besnedene, maar als onbesnedene!
11 En hij heeft het teken van de besnijdenis ontvangen als een zegel van de gerechtigheid van het geloof dat hij had toen hij nog onbesneden was, opdat hij een vader zou zijn van allen die geloven, hoewel zij onbesneden zijn, opdat ook hun de gerechtigheid toegerekend zou worden;
12 en om een vader te zijn van hen die besneden zijn, voor hen namelijk die niet alleen besneden zijn, maar die ook wandelen in de voetsporen van het geloof van onze vader Abraham dat hij had toen hij nog onbesneden was.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor mealybug » 05 okt 2013 18:09

coby schreef:Precies hetzelfde, geen enkel verschil, levensgevaarlijk al die religies, weg ermee!

Precies, iedereen die denkt dat ie beter is dan een ander door bepaalde regels te volgen of denkt zelf de hemel te kunnen verdienen, zit fout.
Uit ons niets goeds meer.
Het ging me meer om de inmenging van de staat/politiek .
Staat en religie gescheiden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: De (medische) zin van besnijdenis

Berichtdoor meribel » 06 okt 2013 12:34

Staat en religie gescheiden?

En als religie vrouwenbesnijdenis voorschrijft. Dan ook?


Vind het nogal kort door de bocht. En ik begrijp het wetsvoorstel wel.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 93 gasten

cron