seksueel misbruikt als kind

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fleurtje16
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 aug 2011 20:23

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Fleurtje16 » 22 okt 2011 20:40

@Riska, ik ben niet getrouwd geweest met zijn vader; dus ben ik niet gescheiden.
Hij gaat af en toe alleen naar zijn vader of zijn vader komt bij ons.
Ik geloof niet dat zijn vader hem zou misbruiken. Het is om iets anders waarom ik liever heb dat ze samen gaan.
Ik vind het alleen niet iets wat ik in een forum zou willen bespreken.

Fleurtje16
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 aug 2011 20:23

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Fleurtje16 » 22 okt 2011 20:45

@vgc sorry ik had over je bericht heen gelezen. Dank je wel dat is iets wat ik ze allebei probeer mee te geven.

Riska

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Riska » 22 okt 2011 21:45

Je moet zeker niets vertellen wat je niet kwijt wil.
Dat was ook zeker mijn bedoeling niet!

Gebruikersavatar
Viviënne
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2010 10:45

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Viviënne » 22 nov 2011 23:42

Lang geleden dat ik hier ben geweest, en ik wil een ieder nog bedanken voor zijn/haar advies en steun. Bij mijn vriend las ik nog een hele mooie tekst die ik een ieder graag mee wil geven.

Telkens als men denkt
't gaat niet meer
Schijnt er een lichtstraal
keer op keer
Die de kracht en de moed geven
om verder te leven

Riska

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Riska » 26 nov 2011 16:26

VAN OVERLEVEN NAAR LEVEN
Ontmoetingsweekend voor vrouwen die seksueel misbruikt zijn.

Wanneer: vrijdagochtend. 30 mrt. 11.30 u. – zondag 1 april 14.00 uur 2012

Wie seksueel misbruikt is en dat probeert te verwerken wil daar misschien wel eens met lotgenoten over praten.
Vrouwen die kunnen aanvoelen waarom je zo worstelt juist met hele gewone dingen. Je bent al zo vaak tegen een muur van onbegrip aangelopen. Hoe vaak heb je niet in de kou gestaan, omdat ze je verhaal niet geloofden? Maar waar vind je lotgenoten en durf je zo’n ontmoeting dan aan? Zo zit je vol met vragen en twijfels die voortkomen uit negatieve ervaringen. Iedereen die het is overkomen vindt het moeilijk om dat bedreigende verhaal woorden te geven, om over je onzekerheid, schaamte en onmacht te spreken. Daarom bieden wij een ontmoetingsweekend aan voor vrouwen die seksueel misbruikt zijn.
Dagen waar je elkaars verhaal (h)erkent, elkaar kunt ondersteunen en bemoedigen. De vragen van jullie eigen zoektocht staan daarbij centraal.
Het programma is opgebouwd rond de weg van OVERLEVEN naar LEVEN, omdat ook jij als mens gewoon wilt kunnen LEVEN.

Voor jezelf en de groep is het uiterst belangrijk
Dat je al aan het proces van verwerking begonnen bent.

Wie zich aangesproken voelt en meer wil weten over deze ontmoeting kan contact opnemen.* Je wordt persoonlijk door een van de begeleidsters van het weekend teruggebeld.

Begeleiding: Cobi Voskuilen en Hanny Lynch
Beiden zijn ervaringsdeskundigen.


* Als je geïnteresseerd bent: stuur me dan even een pb voor het adres, waar het is en waar je je moet aanmelden.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor mw » 16 feb 2012 23:23

Diep, diep respect voor de 2 jonge vrouwen die vanavond hun verhaal hebben gedaan in de Vijfde Dag!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Riska

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Riska » 17 feb 2012 09:28

Ja, daar heb je gelijk in!

De media hebben weer een nieuwe hype - het komt heel veel voor in orthodoxe kring.
Iets nieuws? Nee natuurlijk niet.
Het komt overal voor - van academisch gevormde mensen tot ongeletterden.
Van advocaten, rechters dominees tot 'putjesscheppers',
van rijk tot arm,
van ongelovig, vrijzinnig tot orthodox.

Wat ze nu eens zouden moeten snappen is, dat het altijd, maar dan ook altijd in de taboesfeer heeft gezeten en dat het gaat om zeer grote getallen.
Het enige is, in tegenstelling destijds in de jaren '80 met het onderzoek van Nel Draaijer,dat er nu ook in orthodoxe kring wat meer over gesproken wordt. Misschien wel dankzij het drama in de RK.

Ieder mens dat ervoor uitkomt heeft heel veel moed moeten verzamelen en verdient ons diepe respect.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor pipgirl » 17 feb 2012 11:12

Waarom wordt er hier een discussie gehouden, iedereen weet dat misbruik overal voorkomt ieder mens is zondig dus komt het ook voor bij christelijke gezinnen. Daders zijn ziek in hun hoofd anders doe je deze dingen toch niet.

Gelukkig was mijn vader geen autoritaire man, wat het niet minder erg maakt maar als je misbruikt wordt en de bijbel wordt
erbij gehaald of zoals op tv gisteren er wordt eerst gebeden dan is dat toch vreselijk.
Dan is de dader toch echt ziek om zo op het geloof in te spelen.

Ook ik heb respect voor deze moedige vrouwen.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Riska

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Riska » 17 feb 2012 11:45

Dat is ook verschrikkelijk pipgirl.

Het is zeker mijn bedoeling niet geweest een discussie over een en ander aan te zwengelen.
Ik heb willen aangeven dat ik me erger aan de media, die hier weer eens bovenop springen,
kijk nou toch die orthodoxen.

Ik weet uit eigen ervaring wat het betekent misbruikt te worden door een vader die het vijfde gebod erbij sleepte (eer uw vader en uw moeder) en voor mij het beeld van God de Vader voorgoed heeft besmeurd.

Gebruikersavatar
Kraai
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2007 12:50

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Kraai » 17 feb 2012 12:09

Riska ik begrijp je reactie idd over dat de media er weer boven op springt. Net of dat het meer voorkomt in het christelijke milieu. Maar ik denk dat het nu meer openbaar komt dan dat er vroeger over gesproken werd. Want toen heerste er helemaal een taboe op. Je sprak daar niet over. Ook zoals ze zeiden gisteren de vuile was niet buiten hangen. En over dat bidden ik schrok daar best wel van toen ik dat zag. Wat is een mens dan toch echt ziek in je hoofd om zulke dingen te doen. Ze hebben niet door dat ze het leven van hun kind verwoesten en er altijd wonden blijven. Ik heb diep respect voor die meiden die hun verhaal gedaan hebben.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor schaapje » 17 feb 2012 13:47

Ik denk dat de vuile was zeker buiten gehangen dient te worden.
Gij geheel anders werd er al terecht geschreven, doet wie niet deugt uit uw midden weg, staat in de Bijbel, en niet schijnheilig doen als of er niets gebeurt is, en deze kinderen die het aangaan niet in bescherming nemen of voor deze op komen, om de goede naam van een kerk maar te beschermen.

Als wij zien en lezen dat in de Bijbel alles gewoon werd op genoemd wat in zonden gedaan werd, en niets werd toegedekt, dan kunnen we daar wel een voorbeeld aan nemen hoe het zou moeten.

Maar deze zaken hebben m.i. meer met gruwelen te maken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Kraai
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2007 12:50

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor Kraai » 17 feb 2012 14:06

schaapje ik ben het helemaal met je eens. Bij mij heeft het ook veel te lang geduurd voor we er echt mee naar buiten zijn gekomen. Ook al was het niet binnen het gezin. Maar dan nog ik pleit ervoor neem iemand in vertrouwen en geef het ook aan bij de politie ook al krijgt de kerk dan een naam. Want dit zijn zulke gruwelijke dingen. Die niet over zijn kant mogen gaan. En onder de mantel der liefde worden geschoven.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor nita » 18 feb 2012 19:10

mw schreef:Diep, diep respect voor de 2 jonge vrouwen die vanavond hun verhaal hebben gedaan in de Vijfde Dag!


absoluut ontzettend veel respect..

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor kamille1984 » 22 feb 2012 21:37

pipgirl schreef:Dit liedje kreeg ik doorgemaild van een vriend van mij,zo mooi en tegelijk zo verdrietig.

http://youtu.be/LKaF1kTRpMA


mooi indruk wekkend liedje. Elly & Rikkert hebben ook zo'n liedje over Rosa, vind ik ook altijd ingrijpend.
Veel sterkte die met misbruik in welke voor en door wie dan ook te maken hebben.

Bij de vragenrubriek stond er ook pas een vraag over misbruik, vind dat dan altijd heel confronterend. Volgens mij kun je je gedachten wel 'blokkeren' en je later afvragen of het echt allemaal met jezelf gebeurd is.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: seksueel misbruikt als kind

Berichtdoor nita » 22 feb 2012 23:01

ik zou me voor kunnen stellen dat bij een heftige gebeurtenis je denken wordt geblokkeerd, waardoor, waardoor gedachten en herinneringen verdrongen kunnen worden. En waar je later als je erover praat, iets leest of ziet, of een andere gebeurtenis iets getriggerd wordt waardoor het naar boven komt. Maar op het moment dat je erover `moet`praten dat het er b.v niet uit komt..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten