schizofrenie

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 19 mar 2011 15:00

Ik laat me niet meer bedriegen door de ziekte. De naam van Jezus is daar te sterk voor in mij.

Helaas is de katatonie wel toegenomen sinds gister. Ik kom nu niet meer van mijn kamer af en het komt door de abilify. In het begin werkt het activerend, maar daarna stopt het je in een coma. Slik nooit abilify!

Ik hoop maar dat het morgen wat beter gaat. Ik kom tot niets. En het komt door die verschrikkelijke geest manipulerende medicatie.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: schizofrenie

Berichtdoor TheKeimpe » 19 mar 2011 15:19

Bolwang, slik je nu nog medicatie of niet?

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 19 mar 2011 18:38

ik heb na gebed vandaag weer wat ingenomen. Ik bid elke dag over de medicatie en voel dan een gevoel in mijn hart of het goed is of niet.

Om jullie gerust te stellen, de stemmen in mijn hoofd zijn bijna verdwenen en als ze er wel zijn kan ik ze goed wegsturen in Jezus naam.
Laatst gewijzigd door Bolwang op 19 mar 2011 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: schizofrenie

Berichtdoor esli » 19 mar 2011 19:32

Bespreek je dit met je psychiater?
Ik vind het mooi om te zien dat je van je ziekte echt een gebedszaak maakt, dat is belangrijk. Maar medicatie is ook erg belangrijk bij een ziekte als schizofrenie. Nu je aan het stoppen/afbouwen bent doe je dit in overleg met je psychiater? Dat is wel echt belangrijk en hij/zij kan je ook helpen om echt de goede medicatie af te stemmen. Het kan een lang proces zijn om de juiste medicatie te vinden, maar dat is wel echt belangrijk, die medicatie is er niet voor niets!
Veel sterkte!

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 05 apr 2011 17:05

Weer ff een update. Ik voel me erg moe. Dit komt, omdat er nog medicatie in mijn lichaam aanwezig is, ik hoop maar dat het niet te lang mij blijft belemmeren, want ik heb erg veel moeite met mijn dagen rondkomen. Ik slaap minimaal 12 uur per dag, kom dan vermoeid uit mijn bed en het lukt me dan enkel om een wandeling te maken in het park na veel moeite. Als ik geluk heb dan eet ik fatsoenlijk, want eten voor mijzelf halen kost soms ook al te veel moeite. Vaak eet ik in de stad ergens. De was zelf doen lukt al tijden niet meer dus breng ik die naar mijn moeder. Soms wordt ik wel eens bang of ik ooit nog uit deze verschrikkelijke moeheid kom. Ik geef de abilify de schuld. Ik raad iedereen aan om daar van af te blijven, sowieso is antipsychotica troep.

Het is oorlog in mijn hoofd. Ik voel de kwade geesten gewoon krioelen in mijn hoofd. Ik kan ze van mijn bewustzijn afhouden in Jezus naam. Ik geloof niet dat ze ooit nog de waarheid en het licht af kunnen pakken van me, maar het blijft beangstigend. De stemmen blijven in mijn hoofd zitten en willen niet weg. Weten jullie wat ik hier tegen kan doen? Ik denk dat ik gewoon moet volhouden, maar soms is het wel beangstigend dat de sloper en de leugenaar aanwezig is in mijn hoofd.

Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten, doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.

“Gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrij maken” (Johannes 8:32). Hier geloof ik werkelijk in. Gelukkig heb ik het Johannes evangelie al zo'n drie keer gelezen, want nu lukt het helaas niet meer zo goed om de bijbel te lezen. Maar de waarheid is al een onwrikbaar fundament geworden in mij.

Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.

De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt. Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 05 apr 2011 19:36

Bolwang schreef:Weer ff een update. Ik voel me erg moe. Dit komt, omdat er nog medicatie in mijn lichaam aanwezig is, ik hoop maar dat het niet te lang mij blijft belemmeren, want ik heb erg veel moeite met mijn dagen rondkomen. Ik slaap minimaal 12 uur per dag, kom dan vermoeid uit mijn bed en het lukt me dan enkel om een wandeling te maken in het park na veel moeite. Als ik geluk heb dan eet ik fatsoenlijk, want eten voor mijzelf halen kost soms ook al te veel moeite. Vaak eet ik in de stad ergens. De was zelf doen lukt al tijden niet meer dus breng ik die naar mijn moeder. Soms wordt ik wel eens bang of ik ooit nog uit deze verschrikkelijke moeheid kom. Ik geef de abilify de schuld. Ik raad iedereen aan om daar van af te blijven, sowieso is antipsychotica troep.

Het is oorlog in mijn hoofd. Ik voel de kwade geesten gewoon krioelen in mijn hoofd. Ik kan ze van mijn bewustzijn afhouden in Jezus naam. Ik geloof niet dat ze ooit nog de waarheid en het licht af kunnen pakken van me, maar het blijft beangstigend. De stemmen blijven in mijn hoofd zitten en willen niet weg. Weten jullie wat ik hier tegen kan doen? Ik denk dat ik gewoon moet volhouden, maar soms is het wel beangstigend dat de sloper en de leugenaar aanwezig is in mijn hoofd.

Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten, doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.

“Gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrij maken” (Johannes 8:32). Hier geloof ik werkelijk in. Gelukkig heb ik het Johannes evangelie al zo'n drie keer gelezen, want nu lukt het helaas niet meer zo goed om de bijbel te lezen. Maar de waarheid is al een onwrikbaar fundament geworden in mij.

Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.

De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt. Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.



Moeilijk voor je Bolwang, maar je mag toch niet de hulpverleners verwijten dat ze geen
wijsheid hebben, want ik weet zeker dat ze jou niet geadviseerd hebben om met je medicatie
te stoppen, dat heb je zelf besloten zonder iemand te raadplegen.
Ik bid voor je en weet dat er ook anderen zijn die dit doen, ik bid dat je wijs mag worden
en ervaren mag wat de Here Jezus van je vraagt en dat je de kracht mag hebben dit te doen.
Ga niet op je gevoel af, maar op wijze beslissingen.
God zegen toegewenst
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: schizofrenie

Berichtdoor meribel » 05 apr 2011 19:59

Ik bid voor je bolwang! misschien kan je ergens een christen psychiater vinden? misschien hier:

http://cvppp.nl/site/Verwijslijst

maar ik heb er zelf geen ervaring mee ,

Brenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:04

Re: schizofrenie

Berichtdoor Brenn » 06 apr 2011 00:08

@ Bolwang
Katatonie, is een symptoom van schizofrenie. Het kan in een zeldzaam geval ook van antipsychotica komen maar die kans is heel klein. Antipsychotica
is bocht, het vervlakt en je raakt je creativiteit kwijt dat weet ik, maar het is er niet voor niks. Ik raad je echt aan om je medicatie gecontroleerd af
te bouwen, en in gesprek te blijven met professionals.

Ik geloof echt dat God KAN genezen maar ik zie en ervaar dat Hij dat niet altijd DOET. Ik wil niet zeggen dat God je niet aan het genezen is maar
wel dat voorzichtigheid slim is

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2011 15:06

Bolwang schreef:Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten,


Figuurlijk mag ik hopen. Als er letterlijk moertjes in je hoofd zitten, heb je wel grotere problemen,

doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.


Dus schizofrenie is een straf van God? God zelf zorgde er namelijk voor dat die verwarring ontstond rond de toren van Babel. Maar goed, als het al zo is dat 'torens van leugens' zorgen voor schizofrenie - en ik geloof niet dat dat zo is - waarom zijn er dan niet veel, veel meer mensen schizofreen?

Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.


Is het niet zo dat wantrouwen jegens hulpverleners zo algemeen is onder mensen die lijden aan dit soort psychische aandoeningen dat sommige onderzoekers het zelfs al tot een symptoom rekenen. Je moet even beseffen wat dat betekent: je wantrouwt de hulpverleners precies omdat je ziek bent, zoals je moet hoesten als je verkouden bent.

De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt.


Eerst ging het verdrijven van die geesten goed, nu niet meer zo goed. Herinner je je nog een posting van mij waarin is schreef dat naarmate de werkzame niveaus van de medicijnen zouden afnemen, je symptomen weer erger zouden worden...

Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.


Ik zal zeker voor je bidden, maar met name in de hoop dat je de wijsheid waar mensen je mee omringen zult herkennen en zult aannemen. Er is meer wijsheid om je heen dan je denkt, maar het probleem is dat je het niet wilt horen. Wijsheid is namelijk samen met de hulpverleners blijven zoeken naar medicijnen waarvan de bijwerkingen draaglijk zijn. Daar zou je je op moeten richten, ook in je gebed.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 06 apr 2011 17:10

Brenn schreef:@ Bolwang
Katatonie, is een symptoom van schizofrenie. Het kan in een zeldzaam geval ook van antipsychotica komen maar die kans is heel klein. Antipsychotica
is bocht, het vervlakt en je raakt je creativiteit kwijt dat weet ik, maar het is er niet voor niks. Ik raad je echt aan om je medicatie gecontroleerd af
te bouwen, en in gesprek te blijven met professionals.

Ik geloof echt dat God KAN genezen maar ik zie en ervaar dat Hij dat niet altijd DOET. Ik wil niet zeggen dat God je niet aan het genezen is maar
wel dat voorzichtigheid slim is


Bij mij kwam de katatonie duidelijk als gevolg van het afkicken van de abilify. Ook merkte ik katatonie steeds net nadat ik een pilletje had geslikt. De katatonie heeft een duidelijk verband met het medicijn.

Dat is het 'mooie' aan de psychiatrie dat ze bijwerkingen gewoon toevoegen aan het ziektebeeld. Net zoals de zogenaamde negatieve symptomen (slechte concentratie, geen energie, vermoeidheid, slecht of veel slapen) allemaal net zo goed van de medicatie kan komen. Ze maken het er in ieder geval niet beter op. Psychiaters willen gewoon niet de schuld op zich nemen van alle die bijwerkingen van de medicijnen.

Mortlach schreef:
Bolwang schreef:Schizofrenie ontstaat mijns inziens doordat er letterlijk moertjes bij je los zijn gaan zitten,


Figuurlijk mag ik hopen. Als er letterlijk moertjes in je hoofd zitten, heb je wel grotere problemen,


Nee ik bedoel vrij letterlijk. Dat er ergens in je brein structuren zitten die lijken op moertjes die loszitten. Wist je trouwens dat een moertje 6 kanten heeft?

doordat je torens hebt gebouwd van leugens. Net als dat de toren van Babel voor verwarring zorgde.


Dus schizofrenie is een straf van God? God zelf zorgde er namelijk voor dat die verwarring ontstond rond de toren van Babel. Maar goed, als het al zo is dat 'torens van leugens' zorgen voor schizofrenie - en ik geloof niet dat dat zo is - waarom zijn er dan niet veel, veel meer mensen schizofreen?


Goeie vraag. Ik geloof wel dat dat deze torens van leugens je altijd in problemen zullen brengen, hoe dan ook. Wat ik wel denk en zie is dat veel mensen gewoon deuren gesloten houden voor de waarheid, maar ook, gelukkig, voor leugens.
Schizofrenie is in zekere zin een straf van God. Door deze torens van leugens wordt je letterlijk een stoorzender voor God. Bijvoorbeeld, je denkt dat door middel van visualisaties je werkelijk objecten in de werkelijkheid kan krijgen en je eigendom kunnen worden zoals een huis of een auto, dan wordt je een stoorzender voor God (dit heet oa 'the secret' en veel mensen geloven hier in onder andere ik heb me hier een tijdje mee bezig gehouden). In de bijbel staat ook ergens (in een van de evangeliën) God is God en wij zijn goden (met een kleine g dus!). Door de leugens te blijven geloven wordt je een stoorzender voor God, je hebt de Vader nooit als wetgever geaccepteerd en je eigenwijsheid gaat zich tegen jezelf keren... Dé oorzaak van schizofrenie.

Bij de psychiatrie kan ik niet terecht voor hulp. Echt waar het is daar te onbenullig voor woorden. Alles wat ze doen en kunnen is pillen uitdelen. Niemand durft de verantwoordelijkheid aan of is te onbenullig om je te introduceren in de waarheid. Het is allemaal gebaseerd op leugens om de pillen te verkopen. Helaas is dit de waarheid.


Is het niet zo dat wantrouwen jegens hulpverleners zo algemeen is onder mensen die lijden aan dit soort psychische aandoeningen dat sommige onderzoekers het zelfs al tot een symptoom rekenen. Je moet even beseffen wat dat betekent: je wantrouwt de hulpverleners precies omdat je ziek bent, zoals je moet hoesten als je verkouden bent.


Helaas spreek ik de waarheid en is wat jij zegt niet waar. De professionele hulp is eigenlijk niet professioneel te noemen. Hoe kan je iets een beroep noemen als het er alleen maar op neer komt om pillen uit te delen en niet de verantwoordelijkheid aan durven of kunnen van iemand echt helpen met de waarheid? Dat is niet veel moeilijker dan toiletjuffrouw zijn of iets dergelijks. Een voorbeeld: eens ving ik een gesprek op tussen twee verpleegsters die het hadden over een chakra cursus. Eentje was er mee bezig en wilde de ander graag daar in introduceren en die ander werd dan enthousiast... moet je daar nou beter van worden? Moet je daar nou wijsheid vandaan halen? Kom je daarvan dichter bij de waarheid en het licht? Ik dacht het niet.

De laaste tijd als ik tegen de geesten zeg "verdwijn in Jezus naam" dan zeggen ze "waar moet ik dan heen?". Ik krijg ze gewoon niet weg. Misschien is er gewoon tijd voor nodig. Tijd zodat mijn brein weer goed zijn signalen af gaat vuren, zodat de structuur en de logica weer heel is gemaakt.


Eerst ging het verdrijven van die geesten goed, nu niet meer zo goed. Herinner je je nog een posting van mij waarin is schreef dat naarmate de werkzame niveaus van de medicijnen zouden afnemen, je symptomen weer erger zouden worden...


Het woord van God is nog steeds in me aan het groeien. Mijn brein is als een loopgravenoorlog waarin de controle van het land langzaam wordt herwonnen en waarin elke dag 3 meter winst wordt gemaakt. De stemmen zijn er nog, ja, maar ze worden ook wanhopiger en zijn macht aan het verliezen. Ze zijn ook niet erger geworden dan eerst.

Het is een zware tijd voor me en zelfs onder christenen kan ik nog maar weinig wijze mensen vinden. Alsjeblieft bid voor me en kom met wijsheid.


Ik zal zeker voor je bidden, maar met name in de hoop dat je de wijsheid waar mensen je mee omringen zult herkennen en zult aannemen. Er is meer wijsheid om je heen dan je denkt, maar het probleem is dat je het niet wilt horen. Wijsheid is namelijk samen met de hulpverleners blijven zoeken naar medicijnen waarvan de bijwerkingen draaglijk zijn. Daar zou je je op moeten richten, ook in je gebed.


Daar heb ik dus niets aan. Als ik medicijnen slik dan ben ik een plantje die langzaam aan het verdorren is, zittend op mijn kamer en nauwelijks nog in staat om voor mijzelf te zorgen. Terwijl ik een plant wil zijn met leven en vruchten.

Ik heb heel veel geluk dat ik de bijbel heb gevonden en dat ik daarin de weg, de waarheid en het leven kan vinden. Dat is mijn enigste hoop op leven.

Nelly91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2010 10:43

Re: schizofrenie

Berichtdoor Nelly91 » 07 apr 2011 14:21

@ Bolwang: allereerst ben ik heel blij dat je Jezus hebt gevonden. Ik begrijp uit je posts dat je hier veel steun uit ervaart, super!
Bij het lezen van je posts vielen me wel wat dingen op, die oa ook al door Mortlach zijn genoemd. Bv. het feit dat je de hulpverlening niet goed vindt. Opzich snap ik wat je bedoelt, met dat ze vaak alleen pillen uitdelen. Nu moet je je eerst wel bedenken, dat voordat met de behandeling wordt gestart, er vaak eerst pillen worden uitgedeeld zodat de behandeling beter aan zal gaan slaan. Eerst moeten er een aantal symptomen worden weggenomen voordat er daadwerkelijk resultaten kunnen worden geboekt. Dus misschien toch wat verstandiger om je medicijnen in te nemen? De mensen die ze je hebben voorgeschreven doen dat niet voor niets. En zoals al eerder is opgemerkt kan God ook door medicijnen Zijn werk doen. Misschien dat dit net het zetje kan geven dat je nodig hebt, toch?
Ook zeg je iets over een chakra-cursus, maar dit is absoluut geen normale behandeling. Het kan best dat die verpleegsters daar een cursus over wilden doen, maar zulk soort dingen vallen dacht ik niet onder de reguliere behandelwijze, bv. met pillen.

In je post heb je het ook over dat je een stoorzender voor God zou kunnen worden. Nu is het punt van God juist dat Hij daarvoor Jezus naar de aarde hebt gestuurd. Wanneer je Hem hebt aangenomen als Verlosser, kan je toch geen stoorzender meer zijn? Dus waarom zou Hij je dan straffen, je bent toch juist geliefd door Hem? En wat bedoel je met dat je eigenwijsheid zich tegen je gaat keren en je daardoor schizofrenie krijgt?

Ik hoop echt dat je geholpen kunt worden, en ik zou eens aankloppen bij de christelijke hulpverlening, misschien De Hoop ofzo?

Dorothea
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2011 17:44

Re: schizofrenie

Berichtdoor Dorothea » 14 apr 2011 07:21

Beste Bolwang,

We hebben al een poosje niets van je gehoord. Red je het allemaal nog een beetje?
Of wordt het steeds moeilijker?

Heb je ook familie en/of vrienden die jou een beetje in de gaten houden, hoe het met je gaat?

Groet,
Dorothea

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 14 apr 2011 20:58

Dankje voor het vragen!

Het gaat wel beter. Ik hoor zo goed als geen stemmen meer. Nog een klein beetje hoor ik ze 's nachts, maar het is bij lange na niet zoals het geweest is. De katatonie is ook minder, maar ik heb wel moeite met slapen.

Ik sta vaak te laat op. Vandaag was het 1400u toen ik opstond en 1600u voordat ik voor het eerst wat at. Het is moeilijk en hoop dat ik beter op kan staan morgen. Ik ben vandaag nog wel naar de kerk geweest voor een alpha cursus. Veel zoekers daar. Het was wel gezellig, ik heb lekker met ze mee gegeten.

Mijn geloof is sterker dan ooit en ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Ik zal vandaag mijn wekker weer om 1000u zetten en hoop en bid dat het beter gaat morgen.

Hoe gaat het met jouw? Heb je Johannes al gelezen?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 14 apr 2011 21:03

Goede berichten joh d:)b fijn om van je te horen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Dorothea
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2011 17:44

Re: schizofrenie

Berichtdoor Dorothea » 22 apr 2011 18:11

Hoi Bolwang!

Fijn om gelezen te hebben dat het beter met je ging.
Gaat het nog steeds vooruit en de goede kant op?
Hoor je nog stemmen?
Hoe is het met de katatonie?
Lukt het je al om wat eerder op te staan?
Heb je al een fijne gemeente gevonden?
Hoe is het op de Alpha-cursus?

Ik ben echt benieuwd hoe het met je gaat, Bolwang.
Ik hoop echt dat je nog steeds vooruit gaat.

De nabijheid van de Gekruisigde (en Opgestane) toegebeden (het is vandaag Goede Vrijdag).
Hij heeft alle machten overwonnen!

Hartelijke groet,
Dorothea


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten