schizofrenie

Moderators: Memmem, Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: schizofrenie

Berichtdoor esli » 27 sep 2011 12:27

Bolwang, vervelend dat het niet goed met je gaat.
Ik wil op een paar punten van je verhaal reageren.
Het eerste is dat je niet terug wil naar de psychiatrie. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Gebruik je op dit moment helemaal geen medicatie? en heb je helemaal geen contact met een psychiater? Beide lijken mij toch echt essentieel voor herstel. Zoek een psychiater die je vertrouwd en ga op zoek naar de medicatie die voor jou het beste werkt. Dat is een lang proces van uitproberen. En waarschijnlijk zal je altijd bijwerkingen hebben, maar de situatie zoals die nu is, is ook niet goed. Neem wel echt de tijd om vertrouwen te krijgen in een psychiater en wees je er ook van bewust dat het vinden van de goede medicatie en dosis daarvan ook echt tijd kost. Geef de moed niet te snel op.
Ben je verder nog lid van een kerk? Er bestaan nl. ook kerken die niet heel erg dogmatisch zijn, waar je best je eigen denkbeelden mag hebben. Als je met het christelijk geloof aan de slag wil gaan/blijven zou ik een kerk zoeken waar je wel een klik hebt met de mensen en de diensten. Dan kan dat ook ondersteunend zijn.
Veel sterkte!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 28 sep 2011 10:18

Erg teleurstellend wat ik lees Bolwang en vooral ook veel hoogmoed klinkt er door in jouw bericht.
Als jij het beter denkt te weten dan onze Schepper, dan moet je vooral je eigen lusten en ideën achterna gaan, iets wat je al een groot gedeelte van je leven gedaan hebt, en gelukkig ben je daar niet door geworden, dacht ik zo.

Maar goed God zal je nooit dwingen, De Here Jezus zei in Mat.16:25

Want een ieder die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen, maar een ieder die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil.....die zal het vinden.

Je eigen onderschrift zegt ook nog; Jer.29;11
Want Ik weet, welke gedachten ik over u koester, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven.

Groeten en Gods zegen wens ik je
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2011 11:46

Bolwang schreef:En het is trouwens niet dat ik het evangelie niet snap. Misschien snap ik het nog wel beter dan vele anderen.


Ik moet schaapje gelijk geven. Bovenstaande uitspraken getuigen nou niet echt van bijzonder veel nederigheid noch van een gezonde mate van zelfkennis.

Buiten dat is het jammer dat het niet goed met je gaat. Maar je intellectualiteit opgeven zou ik zelf ook niet doen. Sterker nog, de mensen die dat van je verwachten zou ik ontzettend wantrouwen of beter nog, totaal mee breken.

Dat je naar intimiteit (of seks) verlangt, is logisch. Maar denk niet dat dat al je problemen zal oplossen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 28 sep 2011 11:52

esli schreef:Bolwang, vervelend dat het niet goed met je gaat.
Ik wil op een paar punten van je verhaal reageren.
Het eerste is dat je niet terug wil naar de psychiatrie. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Gebruik je op dit moment helemaal geen medicatie? en heb je helemaal geen contact met een psychiater? Beide lijken mij toch echt essentieel voor herstel. Zoek een psychiater die je vertrouwd en ga op zoek naar de medicatie die voor jou het beste werkt. Dat is een lang proces van uitproberen. En waarschijnlijk zal je altijd bijwerkingen hebben, maar de situatie zoals die nu is, is ook niet goed. Neem wel echt de tijd om vertrouwen te krijgen in een psychiater en wees je er ook van bewust dat het vinden van de goede medicatie en dosis daarvan ook echt tijd kost. Geef de moed niet te snel op.
Ben je verder nog lid van een kerk? Er bestaan nl. ook kerken die niet heel erg dogmatisch zijn, waar je best je eigen denkbeelden mag hebben. Als je met het christelijk geloof aan de slag wil gaan/blijven zou ik een kerk zoeken waar je wel een klik hebt met de mensen en de diensten. Dan kan dat ook ondersteunend zijn.
Veel sterkte!


Sorry esli, maar van dit soort tips heb ik er al dertien in een dozijn. Dat voor sommige het aantrekkelijk is om medicatie te slikken en zich er goed bij voelen, snap ik niet zo goed en ik denk dat die mensen zichzelf ernstig te kort doen, maar goed ik heb het geaccepteerd dat mensen nou eenmaal verschillend zijn en sommige het fijn vinden om zo gepaternaliseerd te worden, goed voor hun. Voor mij betekend het simpelweg dat het verhaal van mijn leven stopt. Dat ik op den duur te moe en te suf wordt om zelfs nog maar mijn iPhone te bedienen, laat staan piano spelen, dichten of zelfs lezen.

Maar goed er zullen nog wel een aantal van deze antwoorden komen, maar het is simpelweg zo dat voor mij de psychiatrie niet met oplossingen komt. Eerder is zij een probleem.

Gelukkig heb ik gister gesproken met een hoogbegaafde psychologe. Zij geloofd wel in mij en in genezing. Zij ziet de eerste psychose als een vlucht van je hersenen uit iets dat je niet bent. Je hersenen zijn niet stuk, ze maken overuren. Het is voor iedereen verschillend, maar voor mij was het dat ik probeerde in een straatje te passen van de perfecte zoon, waar men trots op zou zijn, die naar een kantoorbaan zou gaan en dan geaccepteerd zou worden door 90% van de bevolking. Dit gedachtegoed leverde bij mij zoveel stress op met wie ik werkelijk was en ben dat mijn hersenen overuren gingen draaien om hieruit te komen. Uiteindelijk resulteerde dit in een psychose.

Nu weet ik veel meer wie ik wel ben en accepteer ik de dingen veel meer. Ik ben niet zoals 90% van de bevolking en als mijn vader en mijn moeder niet trots op mij zijn omdat ik geen ingenieur ga worden, dan 'so be it'. Momenteel werk ik aan mijn kunst en ben ik gestopt met mijn studie technische natuurkunde. Dit laatste ging echt helemaal nergens heen, ook al was ik bijna klaar, de hoeveelheid stress van de laatste paar vakken zouden me weer gek maken samen met het vooruitzicht van een leven dat ik niet wil.

Ik lees de bijbel om rustig te worden en als een soort meditatie, ik geloof in God, maar ik geloof ook in mijzelf. Iedereen die dat niet doet is volgens mij niet goed wijs. Het evangelie heeft mij veel inzicht gegeven in wie ik ben, maar ik ga mijzelf niet aan mensen koppelen uit de kerk die ik gewoon simpelweg niet mag.

Ik ben een vrijdenker. En ja ik heb seks nodig. Dat sommigen dan nu eenmaal een leven kunnen volhouden met een onderdrukking van hun hunkering vind ik goed voor hun, maar niet voor mij. Ik beschouw het overigens niet als lust, want ik ga wel degelijk voor de liefde.

Vanaf nu ben ik dus gewoon kunstenaar en probeer ik zoveel mogelijk de hulp te vinden van intelligente mensen waar ik mee kan praten en meer mijn goede vrienden op te zoeken. Ik heb lang in eenzaamheid geleefd door mijn technische studie, die gewoon te veel voor mij was. Wat zeg ik, die gewoon niet mij was. Al de rest heb ik maar gewoon te accepteren: dat men vind dat ik 'professionele hulp' moet zoeken, wat dat dan ook mag wezen na alles wat ik in de psychiatrie gezien heb en waar jullie geen weet van hebben; dat men mij onchristelijk en onzedig vind; dat duizenden ongelukkig zitten te wezen in de psychiatrie, 'so be it', dat mijn ouders en vrienden mij niet normaal vinden. Het is niet meer aan mij, ik moet aan mijzelf denken en de boel gewoon accepteren.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 28 sep 2011 14:13

@Bolwang

Jij bent niet zoals 90% van de bevolking? Dan zal ik je uit de droom helpen je bent zoals
100% van de bevolking is, verloren in zijn eigen zonden, als een groot zwart gat, alles wat
God en mensen aan goeds er in stoppen, verdwijnt, om nooit meer terug te komen.
Een leven gericht op het eigen ik, heet dat.

En als je schrijft; ik heb seks nodig....en in dezelfde zin er achteraan, maar ik ga wel voor
de liefde. Dan heb je helemaal niets van die liefde begrepen, maar bedrieg je jezelf.

Ik vind het heel jammer dat je al deze gedachten toelaat.

Groetjes.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

dmitridenissov
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2016 21:14

Re: schizofrenie

Berichtdoor dmitridenissov » 18 okt 2016 21:17

Nou, we zijn 5 jaar later.
Hoe gaat het met iedereen?
Kan misschien mijn verhaal delen

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor Niagara » 19 okt 2016 08:56

dmitridenissov schreef:Nou, we zijn 5 jaar later.
Hoe gaat het met iedereen?
Kan misschien mijn verhaal delen


Ik ben benieuwd naar je verhaal! Heb zelf een man die twee keer in psychose is geweest, maar nu dankzij goede omgeving, juiste omgang met overige diagnoses, weinig druk en tijd om te herstellen sinds een paar maanden weer medicatievrij is.
Afbeelding

dmitridenissov
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2016 21:14

Re: schizofrenie

Berichtdoor dmitridenissov » 20 okt 2016 20:09

Had geen reactie meer terug verwacht. Fijn om u te horen!

Zal maar mijn verhaal eens delen:

Naam is Dmitri, onlangs 19 jaar oud geworden.

Het begon 8-9 jaar geleden.
Rond de leeftijd van 11 jaar kreeg ik uit het niks epilepsie.
Niemand in mijn familie heeft er enig verband mee, wat dus erg raar was.
Geen epilepsie met een grote aanval met stuiptrekkingen en schuim maar een niet erg gekende vorm. Iets raar met mijn ogen.
Begonnen met medicatie maar was ik allergisch voor, overgeschakelt naar een andere die erg goed hielp.
2 jaar in behandeling geweest en ermee gestopt, genezen.
Maar dan komt de puberteit eraan, rond een leeftijd van 14 jaar was ik zo nieuwsgierig naar drugs.
Ik had destijds een klasgenoot die me tijdens een pauze zei: 'Hé Dimi, mag ik jou iets vertellen? Ik heb eens cannabis gerookt en voel mij precies in een droom. Ik sta op en ben precies nog steeds onder invloed en zo al een enige tijd. Heb eens op het internet gezocht en kwam uit op ''psychoses''. Dit was de vriend waarmee ik voor het eerst in aanraking kwam met cannabis. Men ouder heeft me altijd gezegd Dmitri jij mag niet eens in de buurt van sigarettenrook komen, je bent met zo'n zware medicatie behandelt geweest.
1e keer gebruikt en was er echt niet goed van, heb besloten het nooit meer aan te raken.
Ja i wish. Na enkele maanden, weer eens gebruikt. na enkele weken nog eens.
Ik woon in een Christelijk gezin, wij zijn sinds onze geboorte al gelovig mag ik zeggen.
Wij zijn met 5 thuis, heb 2 jongere zussen.
Ik begon iets meer te gebruiken, en de oudste zus begon demonen te zien.
Ze kon opeens naast haar bed een wit meisje zien, kon gelach horen, kon zwarte schaduwen aan haar raam zien.
Als ik eens niet gebruikte zag ze niks, gebruikte ik wel kwam het weer terug.
Ik beloofde talloze keren dat ik zou stoppen. Tevergeefs.
Op een dag was ik met 2 vrienden, hadden een beetje gebruikt en plots was ik nog nooit zo in extase.
Ik ging vol paniek naar huis. Dag is gedaan, ik ga slapen. Ik sta op de volgende ochtend en voel me nog steeds in diezelfde extase.
Oh nee, wat heb ik mezelf aangedaan? Ik ook op het internet opzoeken, ''psychose'', oh nee komt ongeveer overeen met wat ik voel.
Vertel het aan die ene vriend, we zijn nu met 2.
Heb even niet gebruikt, maar kon het niet aan.
Toen begon ik eind 14 jaar meer te gebruiken. Om deze extase toestand werkelijkheid te maken. Als ik gebruikte voelde die toestand normaal.
Gevangen in een doolhof.
Men zus zag ondertussen geen demonen meer.
Ik begon meer te gebruiken, maar merkte met de tijd dat de toestand steeds harder werd.
Voelde me nog harder in die verwarde extase. Ik MOEST die joint hebben 's morgens om de dag te starten.
Thuis ging alles steeds maar bergafwaarts. Foute vrienden die slechte invloed hadden.
Er gaat 1 jaar voorbij, 2 jaar voorbij. Toestand is echt om zeep, voel dat ik mezelf aan het doden ben, maar weet geen uitweg.
We zijn nu eind 16 jaar, de laatste maanden van men 16 jaar waren afschuwelijk. Thuis, gezondheid, school.
Mijn toestand in mijn hoofd was ondraaglijk geworden. Het is mijn 17e verjaardag, ik krijg geld en ga deze meteen aan drugs verspillen.
Opeens aan de bushalte, voel ik superharde steken in mijn hersenen. Ik probeer me kalm te houden want was in h'et gezelschap van 2 'vrienden en een meisje'. De 2 jongens hadden het door dat ik niet goed was en waren
een beetje aan het lachen. Na een lange discussie was ik naar huis, onderweg naar huis biddend gezegd dat ik ga stoppen met gebruiken.
Na enkele dagen toch weer gebruikt, deze keer, 's morgens voor school.
Eenmaal aangekomen op school, heb ik weeral die steken in mijn hersenen. Ditmaal harder en langer, ik loop roepend naar buiten:
God alstublieft nee, Heb genade met mij. Ik zal het nooit meer doen Sorry Sorry Sorry'
Ik kalmeer mij en weeral heeft Hij mij genade getoont.
Ik stop een week met gebruiken en kom dan weeral kennissen tegen. Weeral heb ik mij niet kunnen inhouden.
Ditmaal vond De Heer het genoeg.
De steken waren ondraaglijk, ik keek de dood in de ogen. Ik wist dat ik nu ging sterven,ik ga lopend, vooral biddend naar huis.
Ik wou nog afscheid nemen van mijn gezin en vooral met mijn vader afscheid nemen omdat ik nooit een goede band met hem heb gehad en zeker niet die laatste jaren.
Eenmaal aangekomen stonden mijn ouders met een vriend van hun uit de kerk buiten.
Ik vertel snel het verhaal; ja mama papa ik heb psychoses al 2-3jaar ik heb kei harde steken in mijn hersenen.
Ouders brengen me naar de spoed, kalmeerpilletje gegeven. Steken zijn weg, cardiogram genomen, ja u mag weer naar huis.

Alles die avond uitgelegd aan men ouders.

Toen begon de hel.

Mijn psychische toestand was erger als ooit.
Ik zit opeens in de klas en spring vooruit, precies mijn hart dat eruit springt. Dit enkele keren per dag gedurende 2 weken.
Extreem harde steken in mijn hersenen.

Ga het verhaal iets versnellen.

Ik onderga veel beproevingen.
Tot heden zie ik erg af, heb weer veel last aan mijn hart, moet WO een lifeguard voor een week zetten.
Gisteren naar UZ Leuven geweest, neurologie, ze denken dat het geen epilepsie is.
Moet binnen 2 weken een video EEG van 24u doen.
Psychische toestand is ook verschrikkelijk. Kan het gevoel erg moeilijk omschrijven.
Onrealiteit, geluid is anders (muziek klinkt intenser), zware hoofdpijn, vermoeidheid.
Ben vandaag vroeger naar huis gegaan want trok het echt niet meer, door veel geluiden crash ik psychisch. Heb ik een nog harder gevoel van die onrealiteit en moet ik gewoon weg uit die omgeving. Bidden of loofliederen zingen helpt, maar dit gaat moeilijk in de klas.
In UZ Leuven hebben ze aangeraden om een psychiater te bezoeken (heb dit hele verhaal nogmaals verteld.)
Mijn ouders kennen een erg bekende Neuro-psychiater. Karel Ringoet, misschien kennen jullie hem wel.
Heb 15 November met hem een afspraak, hoop echt dat hij mij kan helpen.


Heb een vraagje voor diegene die dit gaan lezen en reageren, sorry dat het zo persoonlijk is en het moet zeker niet beantwoord te worden.
Wat is eigenlijk nu eens psychose? En indien u ééntje had, hoe is deze dan ontstaan?

En na het lezen van mijn verhaal, denken jullie dat dit een psychose is of niet?

Groeten,
D

Bruno

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 00:36

Ik had toen ik blowde ook veel steken in mijn hoofd. Ik heb 16 jaar geblowd en ben gestopt. Ik heb geen hoofdpijnen meer.
Blow jij nog?

Als je het echt "nodig" hebt, is dat teken dat er iets onderliggend aan de hand is. Je doet dan aan zelfmedicatie.
Het is knokken, maar er is een uitweg. Stop gelijk met roken met bv. een Ecigarette en bouw je nicotine af. Anders vangt de ene verslaving de andere op. Althans bij mij was het zo, toen ik stopte met blowen rookte ik intensief sigaretten. Ook met roken gestopt nu.

Ik heb het Aspergersyndroom en ADHD.
Ik neem een anti psychoticum om mijn prikkels uit te schakelen en iets tegen mijn angsten. Ze helpen me goed, maar het duurt wel even voor ze inwerken en je geen last meer hebt.

Een psychose is wanneer je alle contact met de realiteit kwijt bent. Je kunt de realiteit en fictie niet meer onderscheiden. Je neemt fictie voor realiteit. Ik kan me vergissen, maar dat is wat ik denk van een psychose.

Weerleg bij je psychiater goed wat cannabis met je doet en waarom je het doet. Zo heeft hij beter zicht op je verdere behandeling.

Had je last van symptomen voor je gebruikte? Had je het gevoel dat er iets mis was voor je begon met blowen en ging dat weg door te blowen?

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor Niagara » 21 okt 2016 14:02

Wat een verhaal jongen, ik snap goed dat je wanhopig bent.
Psychoses beginnen vaak in de jong-volwassenheid. De ontstaansreden is meestal een combinatie van erfelijke aanleg, eigen kwetsbaarheid, eventueel middelengebruik en moeilijkheden in de jeugd (denk aan pesten, misbruik, mishandeling, (moeten zorgen voor) ziek familielid, scheiding, overlijden van dierbare(n), veel verhuizen, ernstige tekorten in opvoeding, broer(s) of zus(sen) met veel problemen, adoptie of in pleegzorg terecht komen, door eigen beperking(en) niet mee kunnen komen in gezin en maatschappij, alles wat psychisch belastend is).
Blowen kan psychotische verschijnselen opwekken/versterken. De psychotische verschijnselen hoeven dus niet persé alleen van het blowen te komen.
Epilepsie maar ook bijv. migraine gaan weleens gepaard met hallucinaties, zoals het plotseling heel groot of klein voelen van lichaamsdelen of zien van aura's etc. Hallucinaties staan niet gelijk aan psychose.
Tegen het horen van stemmen kan zingen inderdaad helpen. Het gebied in je hersenen wat namelijk stemmen aanmaakt is niet het taalgebied wat je gebruikt voor normaal praten, maar hetzelfde gebied in je andere hersenhelft, wat je gebruikt voor o.a. schelden en zingen. De woordenschat van dit gebied is kleiner dan van je normale spraak, vandaar dat stemmen in het hoofd ook vaak minder ingewikkelde en meer emotionele taal gebruiken. Als je zingt is dit hersengebied al bezig waardoor het geen stemmen meer kan produceren. Zingen kan helaas niet altijd, maar het kan wel uitkomst bieden als je bijvoorbeeld alleen bent en gek wordt van de stemmen in je hoofd.
Kenmerken van psychoses worden onderscheiden in negatieve en positieve stmptomen. Dat betekent niet dat de positieve verschijnselen fijn zijn, nee, positieve verschijnselen zijn dingen die je normaal niet hebt maar bij je psychose wel, negatieve verschijnselen zijn dingen die je normaal wel hebt en in de psychose niet. Je kunt bijvoorbeeld als negatief verschijnsel geen contact meer maken met de buitenwereld of apatisch (emotioneel vlak) zijn. Als positief verschijnsel kun je bijv. stemmen horen, andere dingen horen of zien (of op een andere manier waarnemen) die er niet zijn, maar ook een waan hebben of heel verward denken, spreken of schrijven.
Iemand met een psychose verliest het vermogen om realiteit van onwerkelijkheid te onderscheiden. Bij hallucinaties is dat nog best begrijpelijk ook, je bent immers gewend dat je zintuigen betrouwbaar zijn.
Je kunt bijzonder grote angsten krijgen waarbij je ze niet kunt checken met de realiteit. Een bekende is achtervolgingswaan, waarbij gedacht wordt dat je door meestal een overheidsinstantie of criminele organisatie wordt achtervolgd. Iemand met deze waan ziet daar ook overal bewijzen voor, bijvoorbeeld in winkelcamera's of internet/computers. Ook kan de fantasie een uitkomst bieden voor een realiteit waar je niet mee om kunt gaan. Als je psychotisch/schizofreen bent kun je dan het onderscheid vaak niet meer maken tussen je fantasie en werkelijkheid, waardoor situaties en reacties die voor jou als persoon met psychose logisch lijken, voor mensen die je in de werkelijkheid zien totaal onsamenhangend en onbegrijpelijk kunnen zijn. Toch vlucht je in die fantasie weg omdat je de werkelijkheid niet aankunt. Het leven in die fantasie kan op het moment dat je niet met andere mensen te maken hebt best lekker zijn, al kan je daardoor wel vergeten om bijv. op tijd te eten of naar de wc te gaan. Ook kunnen relaties hierdoor ernstig verstoord raken omdat in fantasie een persoon die je uit de werkelijkheid kent iets gezegd kan hebben, wat die persoon in de werkelijkheid vervolgens ontkent. Hierdoor kan een persoon in psychose nog erger van in de war raken.

Dat het voor jou heel moeilijk is om van het blowen af te komen betekend waarschijnlijk dat je iets wilt ontvluchten, of dat nu een gecompliceerde thuissituatie is, een moeizame jeugd, het niet kunnen slagen in de maatschappij of bijv. trauma's. Zoals Bruno idd ook al zegt is blowen vaak een vorm van zelfmedicatie. je hebt er dus baat bij, die baat bestaat meestal vooral uit het even vergeten van alle narigheid. Als blowen je oplossing wordt voor alle narigheid ontstaat vaak een verslaving. Die verslaving brengt nog meer narigheid mee, waardoor je nog meer gaat blowen enzovoorts.
Als je de narigheid leert verwerken en aanvaarden waar nodig, ga je het blowen minder nodig hebben. Om dit te leren kun je in behandeling gaan bij verslavingszorg.
Omdat jij echter voor het blowen al neurologische symptomen vertoonde, zal het stoppen met blowen waarschijnlijk niet alle psychose-achtige verschijnselen laten verdwijnen. Het stoppen met blowen is wel essentieel voor verdere behandeling door een neuroloog, omdat dan pas te onderscheiden valt welke verschijnselen je van jezelf hebt.

Wat Bruno zegt over het van de ene in de andere verslaving vallen klopt wel, maar soms is het te moeilijk om alle verslavingen tegelijk te stoppen. Daarom moet(en) in het geval van meerdere verslavingen eerst de ernstigste (lees: meeste problemen gevende) verslaving(en) gestopt worden als cold turkey gaan niet lukt. Als je dus aan roken en blowen verslaafd bent is roken ook wel schadelijk maar geeft het blowen de grootste psychische/neurologische problemen, die voor jou nu het prominentst aanwezig zijn. Dan kun je alles in een keer afzweren, maar als dat te belastend is, áls je dan ergens aan toe móet geven, dan beter aan roken dan blowen. Natuurlijk moet je als je van het blowen af bent ook aan het roken werken, en voorál voortdurend aan de psychische problemen erachter.

Daarbij moet ik zeggen dat het wel opvallend is dat ook je zusje 'demonen' zag, dit kan wijzen op :
-dat hallucineren in de familie zit (dit kan puur genetisch zijn, hoeft geen psychische of neurologische ziekte als grondslag te hebben al is dat zeker wel mogelijk)
-dat er problemen in familiesfeer zijn waar niet alleen jij met verslaving en wellicht psychoses en/of schizofrenie op reageert, maar ook jouw zusje op deze wijze uiting aan geeft
-er toch een neurologische ziekte/afwijking in de genen zit
-er sprake is van occulte belasting (dit betekent niet dat je aan de andere dingen niets moet doen, slechts dat het ook de moeite waard kan zijn om naast doktersonderzoeken en psychologische hulp ook bevrijdingspastoraat in te roepen als je daarin gelooft.)

Ik raad je dus aan om hulp niet alleen van een neuroloog/psychiater te verwachten, maar ook verslavingshulp in te schakelen en God om raad te vragen. Heel veel sterkte en als je vragen hebt mag je me altijd PBen of reageren in dit topic.
Afbeelding

dmitridenissov
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2016 21:14

Re: schizofrenie

Berichtdoor dmitridenissov » 22 okt 2016 20:55

Goedeavond!

Bruno, Niagra. Heb mij niet goed uitgelegd blijkbaar.
Heb na die ene avond dat ik naar de spoed werd gevoerd niet meer geblowd,
het roken duurde iets langer maar ondertussen ook al lange tijd van af.
Bedankt voor jullie uitleg, nu is het mij duidelijk, als ik mij hierop moet baseren lijkt het mij niet meteen een psychose/schizofrenie.
Maar wie ben ik dan ook weer? We zullen zien wat de psychiater zegt.
Moet Woensdag naar het ziekenhuis om een Lifeguard te laten plaatsen, deze keer voor een week lang.
Binnen 2 weken video EEG van 24 uur, binnen 3 weken op consultatie bij de cardioloog en psychiater.
Heb precies een abonnement.

Met jullie alles in orde?
Morgen naar de kerk?

Groeten


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten