Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor juf89 » 03 jun 2015 10:43

ben sinds nieuwjaar bezig en ben al 7 kg kwijt. moest op een gegeven moment echt stoppen omdat mijn trouwjurk anders te groot zou zijn.
wel zit ik al sinds ruim twee maanden met mijn knie, waardoor ik niet mag sporten/fietsen, dus het gaat erg traag nu. waarschijnlijk nog een maandje en dan mag ik weer fietsen, en dan gaat het waarschijnlijk wel weer lekker.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lalage » 03 jun 2015 11:18

Kennen jullie de site van mijn man al? Hij is vier jaar geleden 25 kg afgevallen en nu nog steeds op gewicht :) http://eetvoorjeleven.nu Er is inmiddels ook een grote Nederlandse facebookgroep ontstaan rond The Starch Solution, waar mensen elkaar tips geven en recepten uitwisselen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 18 jan 2016 10:09

Zijn er nog mensen die aan het lijnen zijn?

Ik ben vorige week begonnen met afvallen. Ik kan mij niet mijn hele leven blijven verschuillen achter mijn laatste zwangerschapskilo's. Op zich is mijn bmi nog goed, maar ik zit wel bovenin de schaal en dat is zeker geen spiermassa. :wink:Nog Als ik 4/5 kg afval dan ben ik even zwaar als voor mijn zwangerschappen, maar ik wil er eigenlijk ongeveer nog 8 kg vanaf hebben. Vorige week weer begonnen met de WW. Zij hebben weer een nieuw programma en ik ben nu al bijna 2 kg kwijt door gewoon te blijven eten met andere produkten. Ideaal dus.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pien » 18 jan 2016 13:57

Wat goed! Een lekker begin.

Ik ben niet aan het lijnen, maar wel fanatiek aan het sporten. Mijn BMI is ook aan de hoge kant, maar mijn vetpercentage is goed. Dus is mijn doel het zo te houden. Ik wil wel wat strakker in mijn vel, en sporten is ZO verslavend!!!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 18 jan 2016 14:12

Hoe plan jij het in? Heb jij een vaste avond ofzo? Ga jij naar de sportschool of doe je het zelf?
Ik sportte voor mijn zwangerschappen ook 3 keer in de week en vond het heerlijk. Nu is het echt het afvoerputje van mijn tijd.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pien » 18 jan 2016 14:31

Ja, ik plan het echt in. Ik probeer altijd overdag te gaan. Man en ik zijn beide vrij flexibel in onze tijd, dus als we het goed inplannen, kan één van de twee thuis zijn als de ander gaat sporten.
Ik ga drie keer per week naar de sportschool, en doe drie keer per week thuis een workout, van 7 minuten. (via mijn app) In het weekeinde gaan we vaak wandelen of fietsen met de kinderen, maar dat is niet echt intensief. Ik heb het echt nodig, ook omdat ik graag eet :lol: Eigenlijk ben ik ook van de (intensieve) groepslessen, maar die zijn meestal in de avond, helaas. Ik merk dat ik het dan gewoon lastiger vind om nog van de bank te komen, overdag lukt dat beter, want dan gaat het in één moeite door. Sportschool is ook heel dicht bij, dus nauwelijks tijd kwijt om er te komen. Kost echt maar iets meer dan een uurtje.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2016 14:36

Als je intensief sport of fitnesst, is dat niet zo handig om dat later op de avond te doen. Zeker als je een slechte inslaper bent.
De kans is groot dat je motortje te lang op hogere toeren blijft draaien en je dan niet kunt slapen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 18 jan 2016 15:28

ik hoef er geen kilo's af, maar zou ook wel graag willen gaan sporten,
maar ja..
de tijd inderdaad.
man komt laat thuis en dan heb ik echt geen zin meer
de weekenden werk ik zelf weer

aan de andere kant denk ik dan weer..ik heb geen auto dus fiets en wandel de hele dag door,
dus dat zal toch wel genoeg moeten zijn

maar man zegt ook; zou goed voor je zijn vooral om je gedachten even te verzetten

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2016 16:13

meribel schreef:ik hoef er geen kilo's af, maar zou ook wel graag willen gaan sporten,
maar ja..
de tijd inderdaad.
man komt laat thuis en dan heb ik echt geen zin meer
de weekenden werk ik zelf weer

aan de andere kant denk ik dan weer..ik heb geen auto dus fiets en wandel de hele dag door,
dus dat zal toch wel genoeg moeten zijn

maar man zegt ook; zou goed voor je zijn vooral om je gedachten even te verzetten

Meribel: het goede nieuws is dat je niet hoeft te sporten. Dit zegt het voedingscentrum bijvoorbeeld:

Om af te vallen moet je ten minste 45 tot 60 minuten per dag actief bezig zijn, op het liefst alle dagen van de week. Dit hoeft niet een uur aan één stuk door te zijn. Driemaal per dag 20 minuten bewegen kan ook. Je kunt naar een sportschool gaan, maar alles waar je hart sneller van gaat kloppen telt mee. Het beste is om beweging op te nemen in je dagelijkse routine. Zo houd je het beter vol.

Tips om meer te bewegen:

Pak vaker de fiets, bijvoorbeeld naar het werk.
Wandel in een pittig tempo naar de winkel.
Ga wandelen met collega’s in de pauze.
Stap een halte eerder uit de bus of tram.
Loop na het avondeten een flink blokje om.
Strek na elk uur dat je zittend doorbrengt even de benen en rug.
Neem de trap in plaats van de lift.
Huishoudelijke klussen, de hond uitlaten en in de tuin werken tellen ook mee als beweging.

Dus. :D
Volgens mij voldoe jij daar ruimschoots aan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 18 jan 2016 17:28

ja dat red ik wel! :D

maar ja...bepaalde gebieden worden toch wat slapper natuurlijk 8)
daar zou ik op zich best wat aan willen doen,
en ook gewoon inderdaad, even de gedachtes verzetten.


maar goed, we zien wel of het dit jaar gaat gebeuren.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pien » 18 jan 2016 18:21

Klopt, al die dingen helpen zeker mee! Maar het gevoel dat je hebt na een uurtje intensief sporten is wel anders, vindik.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2016 20:28

meribel schreef:ja dat red ik wel! :D
maar ja...bepaalde gebieden worden toch wat slapper natuurlijk 8)
daar zou ik op zich best wat aan willen doen,
en ook gewoon inderdaad, even de gedachtes verzetten.
maar goed, we zien wel of het dit jaar gaat gebeuren.

Dat heeft echt met ouder worden te maken. Sommige dingen kun je vertragen, maar het proces gaat gewoon door.
Iemand die er zogenaamd gespierd, zonder een grammetje vet teveel uitziet, hoeft niet gezonder te zijn dan jij hoor.
Dat blijkt telkens weer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pien » 19 jan 2016 08:39

Dat is zeker waar. Je hebt stevige mensen die kerngezond zijn, en gespierde sportievelingen die erg ongezond bezig zijn. Dat zie ik om me heen wel. Niet voor niets hebben ook artsen aan de bel getrokken vorig jaar, vanwege ondervoede kinderen van (met name) hoogopgeleide ouders. Als ik soms hoor en zie wat mensen eten, of hun kinderen laten eten (zo weinig en eenzijdig) dan schrik ik echt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 19 jan 2016 13:24

Ik doe ook mee :)
Toen de jongste 5 maanden was begonnen, en toen 10 kilo afgevallen. Daarna is het een beetje in verval geraakt, daarna feestdagen enzo, maar sinds 2 weken weer opgepakt, en 1,4 kilo er af nu, van de 6 die ik er nog af moet van de zwangerschap. Ook begonnen met hardlopen, nooit geweten dat ik daar zo van kon genieten, maar helaas iets te fanatiek, dus nu zit ik met een overbelaste knie, gewoon lopen doet ook pijn, dus maar even een week niet rennen. En vanaf volgende week weer rustig op gaan bouwen.

Succes allemaal!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 19 jan 2016 14:35

Hier al een eind op weg -19 kilo door op slechte koolhydraten (suiker) te letten. Bevalt erg goed kan heel veel eten (bak zelf veel) En absoluut geen honger.
1x op een dag neem ik wel koolhydraten in de vorm van brood of juist aardappels.

Ik zie dit niet als een dieet maar meer een levenswijze.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron