Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 15 jul 2010 12:54

goed bezig ajl! Lekker! Ben je al aan het nieuwe systeem gewend?

Gisteravond merkte een mw die net was begonnen op dat ze vond dat iedereen er zo mooi uit zag, ook mensen die véél zijn afgevallen. Geen ingevallen gezichten, vel over enzo. Dat is denk ik wel een teken dat je op een gezonde (langzame) manier afvalt! Met sonja bakker zag ik echt aan m'n gezicht dat het er 'afgevallen' uit zag, nu na 23 kilo is alleen de huid van m'n boven benen wat slap.. ;)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 15 jul 2010 13:12

Ik moest eerst wel erg wennen aan het nieuwe systeem, maar het gaat nu wel goed.

Sinds gisteren weer echt begonnen, heb er echt een tijdje de balen van gehad. Inmiddels sinds april 4,5 kg afgevallen ( niet zo heel veel dus ) en ik wil er nog 5-8 kg ( dan ben ik lichter dan ik voor mn zwangerschap van Hugo was), terwijl ik nu al een gezond bmi heb, maar het oog wil ook wat :wink:

Jij gaat ook nog steeds goed of niet?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 15 jul 2010 16:36

ik ga weer meedoen met jullie! Ik zit nog precies op -25kg kijken of ik me er goed bij blijf voelen.

@jannoek ben je nog echt bezig of moet je dit gewicht aanhouden voor je jurk?

@AJL super joh 2 kilo weer kwijt!

@Daphne en Petra ook nog druk bezig met afvallen?

@Kwebbel veel suc6 met afvallen!

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor petra85 » 15 jul 2010 17:10

wel druk bezig, maar t gaat dr niet af t blijft op -3,5 ](*,)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 15 jul 2010 20:58

na 1,5 week -1,4 kg. Het blijft nu even stilstaan maar heb ook wat straciatellayoghurt op en een stroopwafel, foei ](*,) nou ja, gewoon doorgaan :D we komen er ergens wel.. :) ben nu als goed is dan 76.6 dan moet er nog ongeveer 12 a 13 kg af.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor petra85 » 15 jul 2010 21:25

kwebbel: ik weeg nu ook 76,6
ik wil er ook nog zeker 12 af hebben :-k

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 15 jul 2010 23:06

ik had 7 weken niet geschreven en niet bewust gelijnd en ben gelijk gebleven, dus dat is super, ben er blij mee :) m'n jurk zit perfect, dus wil de komende vijf weken ook min of meer gelijk blijven. Kom van stress alleen behoorlijk aan, emo eter ben ik nog steeds ;) wil daarom komende weken weer wat strenger zijn.. Na't trouwen wil ik ook nog weer verder. @liefie jij gaat ook weer verder dus? Hoeveel wil je nog?

Iedereen veel succes!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 16 jul 2010 06:21

@Jannoek super dat je al 5 weken op hetzelfde gewicht zit! Bij mij lukte dat ook zonder moeite ben ik erg blij mee want dan is mijn methode zo slecht nog niet haha.
Wel balen dat je een emotie eter bent ik heb daar gelukkig geen last van.

Ik ga nu nog een kleine 10 kg afvallen en kijken of ik het daar bij laat of nog verder ga. Gisteren een rokje van maat 44 en past super ben der echt blij mee.
Maat 42 zou ik al goed vinden en dan stop ik ook. Wat jij zei over dat je geen last hebt van slap vel heb ik ook gelukkig niet maar dat scheelt ook als je nog jong bent :wink:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 16 jul 2010 10:30

petra85 schreef:kwebbel: ik weeg nu ook 76,6
ik wil er ook nog zeker 12 af hebben :-k
hmmm.. wedstrijdje? :mrgreen: nee..... ik wil met m'n 1.66m ongeveer 60 kg wegen. Het liefst nog 55 zoals ik vroeger was maar dat was toch wel erg mager..... maar goed, als ik er nu nog 12 af heb dan weeg ik 64 en ben ik ook al weer een beetje tevreden :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Kate Spade » 16 jul 2010 12:43

kwebbel schreef:ik weet niet hoeveel calorieën ik nodig heb om op gewicht te blijven, moet ik nog ff uitvogelen. Maar ja misschien heb ik aan 1500cal genoeg dat weet ik niet. Het is idd voor mij af en toe echt afzien als ik weinig (minder) mag dan een andere dag en ik heb toevallig heel veel zware mensen te helpen en het is ook nog eens 30 graden, dan neem ik echt wel extra suiker/koolhydraten en dan gaat het maar wat langzamer. Jammer dan!


1500 calorieën per dag is wel erg weinig. Ik snap dat niet iedereen hetzelfde aantal calorieën nodig heeft op een dag, dat is ook afhankelijk van de werking vd schidklier en hoeveel je beweegt op een dag. Maar jij doet werk in de zorg. (Toch?) Dan kun je meer hebben dan iemand die heel de achter zijn/haar bureau zit. En je kan ook op andere manieren verschil maken, door de fiets te nemen ipv de auto. Doe je aan sport verder?

Ergens had ik ook nog gelezen dat suiker, zoals in koek en snoep, een energie kick geeft die kort duurt en smaakt naar meer. Misschien is het gewoon handig om goed te ontbijten en lunchen met volkoren boterhammetjes en tussendoor iets van fruit of mueslireep?
Dus, dat.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2010 10:02

ik werk idd in de zorg. Ik ontbijt dan ook wel stevig(er) dan in het boek van Sonja staat. 1 volkoren boterham is niet genoeg. Meetal doe ik een kommetje cruesli met yoghurt, een appel en een glas water. Ik moet ook nog fietsen naar m'n werk! Hetzij 5 min :lol: maar goed iedereen heeft idd een andere aantal calorieën nodig.... ik ben nu nog een beetje aan het vogelen en aan het uitproberen wat ik nodig heb.

gisteren 3 chocolaatjes (bloemvorm) gesnoept... vanmorgen op de weegschaal: -1,8 :D blijkbaar zat ik niet aan het aantal calorieën =D> :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2010 10:24

Ik ben ook (weer) begonnen met afvallen.

Tot nu toe (vandaag) is het goed vol te houden.

Het is ook meer om m'n eet en levenspatroon te veranderen.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2010 12:11

succes Evelien!
Hoeveel wil je er vanaf hebben?
Ik moet idd ook m'n levensstijl aanpassen. Als ik dat niet doe dan heb ik kans dat ik binnen 12 maanden 90 kg ga wegen en dat werd mij echt te gortig. Terug naar de 55 zal wel niet meer lukken maar 60 is ook genoeg. Eerst maar even 65 dan zie ik wel weer verder :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2010 12:25

Ik ga het in stapjes doen. Mijn 1e streven is 87kg. Dat is reeel zeg maar.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2010 22:49

ik hoop voor je dat het lukt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten