Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 09 jul 2010 10:21

ik woog altijd 55kg met een keurig strak en plat buikje en weinig heup. Ideaal :D tsja het getrouwde leven................ m'n schoonouders vonden mij gewoon te mager maar ja ik ben nu het andere uiterste. Ik ben niet echt superdik ofzo maar ik heb nu een flinke voorgevel en extra vet op m'n kont en heupen. :-oo
Ik ben nu met Sonja Bakker begonnen afgelopen maandag. Zaterdag gaan we weer bbq-en bij m'n ouders en heb gewoon gevraagd of ze mager vlees willen meenemen. En zowiso opletten wat we gaan eten. Daarom maak ik een yoghurt-taart als toetje en zorg ik gewoon dat ik mij beperk met het vlees. Alles volg ik uit het boek behalve het diner. Dat wil ik zelf bepalen. Ik ga niet 125gram asperges halen als ik ze niet lus :lol: maar dan zorg ik wel dat ik 2 opscheplepels andere groente heb met de hoeveelheid aardappels.
Vroeger at ik gewoon 2 grote gehaktballen weg, nu zorg ik dat ik de helft van 500gr in de vriezer heb liggen zodat ik nog maar 2 ballen overhou (een voor m'n mannetje ook nog :P ) Het is een kwestie van aanpassen denk ik..

maar ajl ik weet precies hoe jij je voelt. Heb dan wel geen zwangerschapskilo's (gehad) maar ik had ook niet echt de motivatie. Ik dacht altijd dat het er wel vanzelf afging als ik een beetje ging opletten. Maar het boek ligt open op tafel en ik zorg dat ik een flesje water bij me hebt. Die is zo op! Ik weet dat het er nu af moet want ik wil gewoon slanker zijn. Punt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 09 jul 2010 10:40

Tjonge, wat knap dat je die stap dan hebt gezet Kwebbel, als je 2 gehaktballen at :shock: Dat je het weg krijgt ;)
Ik ben dol op vlees, maar als we bbq'en dan eet ik maximaal 2 stukjes vlees, dan heb ik er toch echt wel genoeg van,
Volgens mij mag je van Sonja alles vervangen he, door iets anders. In mijn boeken staan die lijstjes. Dus asperges vervangen door boontjes o.i.d. Dat mag gewoon.

Ik zat gistermorgen weer netjes op 65. Eerst maar eens op vakantie, daarna kijk ik wel of ik nog naar die 63 wil. Het is al leuk dat maat 40 toch echt te groot geworden is, en soms maat 36 zelfs prima past :D

Hier heb ik wel gewoon de hele knop omgezet. Ik eet elke 3 uur iets, maar minimaal eens per dag is dat fruit. Dat at ik nooit. Brood eet ik ook niet zo ongelimiteerd meer, 3 boterhammen tussen de middag is meer dan genoeg. In plaats van 5 of 6 met hagelslag en pasta. en genoeg water blijven drinken. Het werkt zo prima, ik heb nooit meer honger, en grijp toch niet zo snel naar koekjes en snoepjes. Nu ligt er in onze kast toch sowieso erg weinig wat ik echt lekker vind. Chips koop ik gewoon wat ik niet lust, koekjes maak ik de verpakking niet zomaar van open, als ik alleen ben. Jurians koekjes zijn biscuitjes, die eet ik ook niet zomaar. En liters Crystal Clear, heerlijk met dit weer
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2010 11:59

@Kwebbel: bij zijn BBQ kun je toch juist prima goed opletten met wat je eet? Kies gewoon 2 of 3 stukjes vlees uit, die je echt lekker vindt en eet die verspreid over de avond. Ok, geen speklap, ofzo, maar dat lijkt me logisch. En tussendoor kun je toch tomaatjes, stukjes komkommer en andere goede dingen snoepen? En blijf gewoon van die sausjes af, dat zijn caloriebommen. Sausjes en mayonaise-gevallen enzo. En dan zit je toch de hele avond gezellig mee te knabbelen zonder dat je je schuldig hoeft te voelen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 09 jul 2010 12:35

MissF schreef:Tjonge, wat knap dat je die stap dan hebt gezet Kwebbel, als je 2 gehaktballen at :shock: Dat je het weg krijgt ;)
Ik ben dol op vlees, maar als we bbq'en dan eet ik maximaal 2 stukjes vlees, dan heb ik er toch echt wel genoeg van,
Volgens mij mag je van Sonja alles vervangen he, door iets anders. In mijn boeken staan die lijstjes. Dus asperges vervangen door boontjes o.i.d. Dat mag gewoon.

Ik zat gistermorgen weer netjes op 65. Eerst maar eens op vakantie, daarna kijk ik wel of ik nog naar die 63 wil. Het is al leuk dat maat 40 toch echt te groot geworden is, en soms maat 36 zelfs prima past :D

Hier heb ik wel gewoon de hele knop omgezet. Ik eet elke 3 uur iets, maar minimaal eens per dag is dat fruit. Dat at ik nooit. Brood eet ik ook niet zo ongelimiteerd meer, 3 boterhammen tussen de middag is meer dan genoeg. In plaats van 5 of 6 met hagelslag en pasta. en genoeg water blijven drinken. Het werkt zo prima, ik heb nooit meer honger, en grijp toch niet zo snel naar koekjes en snoepjes. Nu ligt er in onze kast toch sowieso erg weinig wat ik echt lekker vind. Chips koop ik gewoon wat ik niet lust, koekjes maak ik de verpakking niet zomaar van open, als ik alleen ben. Jurians koekjes zijn biscuitjes, die eet ik ook niet zomaar. En liters Crystal Clear, heerlijk met dit weer
ja ik heb nu echt definitief de stap omgezet. Heb het al eerder geprobeerd maar moet nu echt volhouden want hoe langer ik het uitstel, hoe dikker ik word. Ik stond na de vakantie op 78 op 1.66, dat vond ik echt teveel. Vreselijk, zo'n puddingbuik :x en ik kreeg idd echt wel 2 gehaktballen weg, 2 grote van 125gram ofzo.... :shock: En Crystal Clear is echt superlekker :D heb nu Diamond gekocht bij de Lidl (ff reclame maken...) dat kost 45 cent per 1 1/2 liter. We hebben nu meteen een 6pack gekocht :lol:
Heb soms maat 42 en dat past prima maar ik wil toch echt naar maat 40 toe. Ben benieuwd...

@Galateia: ik kan idd best wel van alles afblijven hoor. Neem zowiso geen speklapjes.... en sausjes natuurlijk. Het grote voordeel is dat het warm wordt zaterdag en met het warme weer eet ik gewoon minder. Ik drink dan wel veel dus dat scheelt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kirsten » 09 jul 2010 17:45

Succes kwebbel. Het gaat er bij afvallen heel erg om WAT je eet en niet zozeer dat je minder eet.
Manlief is pas begonnen met een menulijst via de sportschool die vooral bedoeld is om je levensstijl te veranderen. Het duurt 12 weken, maar de bedoeling is dat je na die 12 weken doorgaat met de manier van eten. En het werkt super goed: al ruim 6 kilo eraf in 3 weken tijd (en dat te bedenken dat je echt enorm veel mag eten heel de dag). Echt heel fijn.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 09 jul 2010 19:56

als je je maar aan het aantal calorieën houdt. Dan is er niet zo heel veel aan de hand. Bij sonja mag ik nu 1400 en straks volgens mij 1700 of zoiets.
Ik ben benieuwd hoe het met de andere afvallers gaat.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2010 20:14

Hoeveel is dat nou precies, 1400 cal.? Wat moet ik me daarbij voorstellen, wat mag je dan precies eten zo gedurende de dag?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 09 jul 2010 20:39

Met Sonja erg weinig. Volgens mij zat het gemiddelde dagmenu van Sonja onder de 1000 kcl op een dag, dus veel te weinig om gezond van te leven.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 10 jul 2010 11:44

ik heb het ff opgezocht en een willekeurig dagmenu opgezocht:
's morgens: 1 volkoren boterham met vruchtenhagel, een glas fruitontbijt en een glas water
tussendoor: 1 sinaasappel
lunch: 250gram magere yoghurt, 2 eetlepels cruesli light, 1 banaan, 2 glazen water
tussendoor: 1 sultana, 1 opkikker, 1 glas water
diner: 125gram gekookte aardappelen, 200gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 eetlepel magere jus 1 schaaltje komkommersalade, 1 glas water
's avonds: 1 glas optimel drink of 250gram magere vruchtenkwark, 1 glas water

Je mag best een hoop hoor op een dag. Maar ik heb het gecheckt met de caloriechecker maar ik kwam qua producten niet helemaal uit en daar stond totaal 874 calorieën.... ](*,) lijkt mij sterk want ik ben niet duizelig ofzo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 10 jul 2010 12:05

:shock:

Kan iemand daar een hele dag op leven? Je zou mij echt kunnen opvegen. Mijn hemel. 1 boterham in de ochtend. Ik zou omvallen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Saskia » 10 jul 2010 12:15

O, ik zou best met zulke maaltijden en tussendoortjes kunnen leven, qua hoeveelheid dan. Maar die avond he, alleen zo'n glas optimel en water, dat zou ik niet volhouden. Ik heb altijd lekkere trek 's avonds :)

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 10 jul 2010 12:35

Nou, dan zal ik wel een grote eter zijn, maar nee, op bovenstaande zou ik onmogelijk kunnen leven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Nina87 » 10 jul 2010 16:11

Ik ook niet, normaal eet ik op een dag toch al snel 7 tot 8 boterhammen, en zeker 's ochtends moet ik echt goed ontbijten anders ga ik om 10 uur al bijna tegen de vlakte. Nu het zo warm is eet ik ongeveer de helft van wat ik normaal eet maar zolang ik me goed voel maak ik er maar geen probleem van.

Maarre, veel succes kwebbel, hoop dat het deze beter gaat bij je!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 10 jul 2010 16:25

Ik heb er geen verstand van, hoor, maar is zo weinig eten ook niet een beetje een gevaar? Dat je je lichaam een beetje uithongert en dan daarna gemakkelijk weer aankomt?

Ik eet als ontbijt altijd een hele volle kom cornflakes (75-100 gram) met melk eroverheen, als middageten 4 boterhammen, 2 met een in stukjes gesneden appel en meestal 2 met pindakaas, als avondeten een goed gevuld bord (wel veel groenten, want daar ben ik dol op). Tussendoor eet ik een eierkoek, ontbijtkoek, van die volkoren crackers van LU, rijstwafels, appel, worteltjes...

Man, ik ben de hele dag aan het eten! Ik drink verder alleen maar water en/of thee, nooit sapjes of frisdrank, want dat lust ik niet. Snoepen in de vorm van koekjes, snoepjes, etc. doe ik zelden. Ik heb alleen een zwak voor chocola. En op verjaardagen eet ik altijd van alles. In de avonduren eet ik gewoon een appel als ik ergens trek in heb, of een cracker, ofzo. Soms een lekker glaasje wijn. Ik houd mij verder altijd verre van dingen met room, mayonaise, ieuw, dat lust ik niet en is zo vettig!

Maar echt, ik moet dat allemaal eten, anders dan val ik om. Ik wil 1,5 kilo afvallen en heb dus de afgelopen week minder gegeten en ik viel dus echt bijna om en ik was niet te genieten. Dat doe ik dus niet meer. Ik moet gewoon meer bewegen, dat is alles, vermoed ik. Nou ja, dat HOOP ik nu vooral na het lezen van dit dieet! De hometrainer is dus maar weer uit de schuur gehaald :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Galateia op 10 jul 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Jensje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jul 2009 20:58
Locatie: Overijssel

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jensje » 10 jul 2010 16:30

Ik vind dat van Sonja Bakker ook wel erg weinig hoor.

Ben ook nog steeds aan 't afvallen, ben nu ongeveer 7 kilo kwijt.

Eet 's ochtends altijd 2 of 3 boterhammen, 'smiddags ook.

Tussendoor fruit en met dit weer een raket:-), en véél water drinken

's avonds gewoon avondeten, kom vaak rond de 1500 calorieën uit. Als ik minder ga eten dat houd ik het echt niet vol hoor..
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten