Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 04 jan 2013 21:37

MissF schreef:Het is sowieso beter om vaker iets te eten, niet 2 keer per dag. Dan gaat je verbranding omlaag. Ik val af als ik 5 keer per dag eet. 's morgens 2 beschuitjes, tussendoor een plak ontbijtkoek, tussen de middag 2 boterhammen, 'smiddags een stuk fruit en 's avonds een gewone avondmaaltijd. Dan heb ik geen honger en val ik eerst iets af en blijf daarna keurig op gewicht.
Helaas gaat het bij mij mis zodra ik wel iets anders ga eten, zoals in het weekend een extra boterham met pure pasta of een tucjes ofzo. Ik zit nu aardig goed in het ritme van door de weeks 5 keer per dag minder eten, en dan in het weekend iets extra's. Dan blijf ik heel netjes op gewicht.


Ik vind dat jij ook niet veel eet missf. Ik zou echt van mijn graat gaan. Eerder at ik ook zoveel als jij, maar sinds ik meer ben gaan eten ( 5-6 boterhammen per dag en tussendoortjes) ben ik pas gaan afvallen.

Toch blijft het lastig die lijn. Ik zie de weegschaal gestaag de verkeerde kant opgaan en zie er nu alweer tegenop om straks weer met lijnen te beginnen :(

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2013 11:13

Toen ik 16 was ben ik adh van een dietiste gaan afvallen. Toen zij zag hoe weinig ik at, zei ze dat mijn lichaam juist op spaarstand stond en zo alles wat binnekwam in vet omzette. Net als ajl, pas toen ik meer ging eten, viel ik af.

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *J* » 05 jan 2013 22:20

Ik kom ook weer eens kijken, ben een tijdje niet geweest hier. Ik ben jarenlang een jojo geweest, maar sinds het begin van de zomer 2012 ben ik 12 kilo afgevallen en die zijn er nog niet weer bijgekomen. Het is de eerste keer dat ik ook meer dan vijf kilo ben afgevallen, en ik heb het gevoel dat ik ze er nu af kan houden. Mijn riem kan strakker, kleding die ik lang niet heb kunnen dragen past weer, heerlijk!

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hieke » 05 jan 2013 23:09

Wilsophie schreef:......., behalve mensen die eerlijk zeggen dat ze raak snoepen en lekker slank blijven en zich prima voelen. Dank voor die eerlijkheid.


Nogmaals, het gaat niet (alleen maar) om slank blijven. Deze mensen hebben het op het oog wel makkelijk ze kunnen immers maar raak eten en snoepen, en komen niet aan. Maar al die troep komt wel in hun lijf. Als je er niet dik van wordt, pak je het misschien nog sneller ook......

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 13:59

Wat wil je ermee zeggen. Ze blijven toch slank? En dat is toch heel mooi meegenomen?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 jan 2013 20:58

Nogmaals, het gaat niet (alleen maar) om slank blijven. Deze mensen hebben het op het oog wel makkelijk ze kunnen immers maar raak eten en snoepen, en komen niet aan. Maar al die troep komt wel in hun lijf. Als je er niet dik van wordt, pak je het misschien nog sneller ook......CITAAT.

Juist dan zit dat zogenaamde slanke lichaam toch vol met vergif om dat ze maar raak vreten en zuipen.

Eten wil zeggen gezond eten en weinig eten maar wel goed,niet snoepen en bewegen;twee sobere maaltijden per dag volstaat.Het lichaam is in gesteld op schaarste en meer niet. :idea: :idea: :idea: :idea:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Wilsophie » 07 jan 2013 10:34

De Bijbel zegt wat het lichaam uitgaat is onrein en niet wat er ingaat.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 07 jan 2013 11:53

Lichtzwaard schreef:Juist dan zit dat zogenaamde slanke lichaam toch vol met vergif om dat ze maar raak vreten en zuipen.

Eten wil zeggen gezond eten en weinig eten maar wel goed,niet snoepen en bewegen;twee sobere maaltijden per dag volstaat.Het lichaam is in gesteld op schaarste en meer niet. :idea: :idea: :idea: :idea:


Hmm, het wordt steeds gekker. Nu zijn het twee sobere maaltijden.
Ik weet dat het vrij zinloos is, maar mag ik je vragen of je je hier zelf aanhoudt?

Omdat ik krachttraining deed was mijn dieet de afgelopen maanden vooral veel eiwitten en vet (volle melk, brood met kip/kalkoen of pindakaas, ontbijt met ei, spek en brinta of iets soortgelijks, een heel uitgebreide gevarieerde maaltijd per dag (meestal twee of drie borden vol) en een kwart liter kwark voor het naar bed gaan) Tussendoor nog noten en fruit. Verder nog een whey (eiwit) shake tijdens of na het sporten. Ik ben zo'n 5 kg aangekomen, maar mijn riem zit wil een paar gaatjes strakker en kan aardig wat meer tillen nu. Suiker vermijd ik zo veel mogelijk.

In de komende maanden ga ik minderen op de grote maaltijden en zo hoop ik een kilo of 10 te verliezen voor de zomer, zonder veel kracht te verliezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hieke » 08 jan 2013 22:04

Wilsophie schreef:Wat wil je ermee zeggen. Ze blijven toch slank? En dat is toch heel mooi meegenomen?


Je kunt toch lezen? Ook al blijf je slank , chips is voor iedereen slecht, ook al heb je maat 36. Dunne mensen denken soms alles te kunnen eten, want, ze worden toch niet dik. Maar met alleen niet dik zijn ben je nog niet gezond.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor maran » 09 jan 2013 14:01

Wilsophie schreef:De Bijbel zegt wat het lichaam uitgaat is onrein en niet wat er ingaat.



tja, ten tijde dat de bijbel geschreven werd was er nog geen junk-food, geen chips, geen fricandellen en vlees vol met antibiotica en groeihormonen, geen bio-industrie, geen kleurstoffen en smaakstoffen etc.enz.
dat is nu wel anders.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor essieee » 10 jan 2013 19:36

Lichtzwaard schreef:Nogmaals, het gaat niet (alleen maar) om slank blijven. Deze mensen hebben het op het oog wel makkelijk ze kunnen immers maar raak eten en snoepen, en komen niet aan. Maar al die troep komt wel in hun lijf. Als je er niet dik van wordt, pak je het misschien nog sneller ook......CITAAT.

Juist dan zit dat zogenaamde slanke lichaam toch vol met vergif om dat ze maar raak vreten en zuipen.

Eten wil zeggen gezond eten en weinig eten maar wel goed,niet snoepen en bewegen;twee sobere maaltijden per dag volstaat.Het lichaam is in gesteld op schaarste en meer niet. :idea: :idea: :idea: :idea:


Hey Dude, het is een afslanktopic. Dus of een positieve bijdrage graag, anders gewoon kappen. Beetje vervelend.
En...misschien kun je het onderbouwen?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 jan 2013 22:20

het is een afslanktopic-----CITAAT.

Inderdaad dus het lichaam in gesteld op schaarste is een medische wetenschappelijk verantwoorde goede raad;heb je geen verstand van medisch afslanken hou dan je mond. =; =; =; =;
VERITAS VOS LIBERABIT.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lekkerbek » 10 jan 2013 22:36

Inderdaad dus het lichaam in gesteld op schaarste is een medische wetenschappelijk verantwoorde goede raad;heb je geen verstand van medisch afslanken hou dan je mond. =; =; =; =;[/quote]

Misschien dat je dit dan zelf kunt toepassen, als je er geen verstand van hebt reageer dan inderdaad liever niet. Iedere diëtiste zal zeggen dat je in ieder geval 3 maaltijden per dag moet gebruiken en verstandige tussendoortjes, om je verbranding aan de gang te houden. En ik mag aannemen dat diëtistes een medisch wetenschappelijk verantwoorde raad geven!

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hieke » 11 jan 2013 14:14

Lichtzwaard schreef:het is een afslanktopic-----CITAAT.

Inderdaad dus het lichaam in gesteld op schaarste is een medische wetenschappelijk verantwoorde goede raad;heb je geen verstand van medisch afslanken hou dan je mond. =; =; =; =;


:lol: :lol: :lol:

Medisch verantwoord is iets anders dan je lichaam in de spaarstand dwingen hoor.
Ik vraag me oprecht af of je je eigen posts hier gelooft, of dat je het gewoon leuk vindt om oerstomme dingen te roepen.

Er is geen normale arts die mensen zal zeggen dat ze twee schaarse maaltijden op een dag moeten nemen als ze willen afvallen. Of ze hebben hun nascholingen niet netjes bijgehouden.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 23 jan 2013 18:33

Ik ben vorige week begonnen met begeleid afvallen. Diëten doen we niet aan, maar wel veranderen van de leefgewoontes/eetgewoontes en dat stap voor stap. De eerste week is vooral bijhouden van wat je eet en 3 dagen a.d.h. van een speciaal diëet (het enige dieet in het hele proces) gebaseerd op het Genesisdieet ontgiften. Daarnaast heb ik mijn kast opgeruimd en komen er nu alleen nog maar producten in die verantwoord zijn (volgens het voedingscentrum).

Maar goed... deze eerste week heeft al -4 kilo opgeleverd. Een leuk begin wat flink motiveerd.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten