Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pipgirl » 10 sep 2012 18:01

Ik doe ook alweer de zoveelste poging, maar tot nu toe weinig resultaat.

Een paar jaar geleden lukte het zo goed dat ik dacht, dit had ik veel eerder moeten doen.

Komt misschien ook omdat ik nu ouder ben.....
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2012 18:28

pipgirl schreef:Ik doe ook alweer de zoveelste poging, maar tot nu toe weinig resultaat.

Een paar jaar geleden lukte het zo goed dat ik dacht, dit had ik veel eerder moeten doen.

Komt misschien ook omdat ik nu ouder ben.....


Ja, het wordt niet makkelijker met de leeftijd, maar ja.

Wat doe je precies en wat is je doel?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2012 08:09

Eindelijk onder de 75 kg. Nog tien te gaan. Eerst de 70 maar eens gaan halen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 sep 2012 12:09

pipgirl schreef:Ik doe ook alweer de zoveelste poging, maar tot nu toe weinig resultaat.

Een paar jaar geleden lukte het zo goed dat ik dacht, dit had ik veel eerder moeten doen.

Komt misschien ook omdat ik nu ouder ben.....


Je bent er teveel mee bezig niet doen;Snoep niet eet twee maaltijden per dag ontbijt en warm eten wat fruit later op de avond en ga bewegen een wandeling elke dag van twee uur;na verloop van tijd ben je zo slank als een den en blijf daarna gezond eten en meer niet :yahoooo: :)C o:=)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 15 sep 2012 14:01

Lichtzwaard,

heb je zelf je advies wel eens opgevolgd? Hoe kun je op twee maaltijden 2 uur wandelen? De energie die er uitgaat moet er ook in. Je valt af als er meer energie uit gaat dan er in gaat. Echter als het verschil te groot wordt dan is het gewoon vreselijk ongezond. Slank als een den misschien ik zou zeggen model annorexia.

Sporten is een goed idee ja, ook wat spieren kweken (die gebruiken meer energie dan andere lichaamsdelen en blijven ook in je slaap lekker gebruiken) en inderdaad minder eten, maar als je consequent op 100 Kcal onder wat je nodig hebt zit val je ook af en op een gezondere manier dan met maar twee maaltijden per dag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Haai » 15 sep 2012 20:26

Ik ben toch eindelijk ook maar eens begonnen aan een serieuze poging om er 5 kg af te krijgen. Inmiddels is er 1 kg af, dus het begin is er. Mijn methode is heel simpel: gewoon netjes 3 maaltijden per dag (ik sloeg de lunch nogal eens over), niet snaaien maar wel een aantal verantwoorde tussendoortjes inplannen (fruit, cracker, rijstwafel oid). Als ik echt veel behoefte heb aan wat zoetigheid neem ik 1 blokje pure chocola bij de koffie. Oh ja, toetje na de avondmaaltijd heb ik afgeschaft, in plaats daarvan neem ik een glas water. Verder beweeg ik genoeg: minstens 12 km per dag op de fiets, met 30 kg extra bagage ;)

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 16 sep 2012 06:36

Haai schreef:Ik ben toch eindelijk ook maar eens begonnen aan een serieuze poging om er 5 kg af te krijgen. Inmiddels is er 1 kg af, dus het begin is er. Mijn methode is heel simpel: gewoon netjes 3 maaltijden per dag (ik sloeg de lunch nogal eens over), niet snaaien maar wel een aantal verantwoorde tussendoortjes inplannen (fruit, cracker, rijstwafel oid). Als ik echt veel behoefte heb aan wat zoetigheid neem ik 1 blokje pure chocola bij de koffie. Oh ja, toetje na de avondmaaltijd heb ik afgeschaft, in plaats daarvan neem ik een glas water. Verder beweeg ik genoeg: minstens 12 km per dag op de fiets, met 30 kg extra bagage ;)


Dat is de methode,
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 sep 2012 23:01

parsifal schreef:Lichtzwaard,

heb je zelf je advies wel eens opgevolgd? Hoe kun je op twee maaltijden 2 uur wandelen? De energie die er uitgaat moet er ook in. Je valt af als er meer energie uit gaat dan er in gaat. Echter als het verschil te groot wordt dan is het gewoon vreselijk ongezond. Slank als een den misschien ik zou zeggen model annorexia.

Sporten is een goed idee ja, ook wat spieren kweken (die gebruiken meer energie dan andere lichaamsdelen en blijven ook in je slaap lekker gebruiken) en inderdaad minder eten, maar als je consequent op 100 Kcal onder wat je nodig hebt zit val je ook af en op een gezondere manier dan met maar twee maaltijden per dag.


Wij vinden het best dat je eigenwijs wil zijn :) :-oo (:3 :)nico :)nico
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor essieee » 17 sep 2012 08:44

Succes afvallers!!! We kunnen iig elkaar supporten!!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2012 09:07

essieee schreef:Succes afvallers!!! We kunnen iig elkaar supporten!!!!



d:)b :)~]

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor juf89 » 18 sep 2012 09:14

Gisteren voor het eerst begonnen met sporten. om de laatste tien kilo eraf te krijgen, en een stuk sportiever te worden.
Vandaag ontzettende spierpijn, maar morgen gaan we gewoon weer vrolijk sporten.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2012 17:51

Zo, op weg naar huis na een weekje vakantie in Nederland - hoera voor gratis wifi op schiphol.

Ik zal er wel weer hard tegenaan moeten straks, want deze week heb ik echt nergens op gelet en alles gegeten wat ze in Ierland gewoon niet hebben - de chips die ik wil, dubbelvla, kroketten en zo nog wat meer...

Dat wordt afzien op de hometrainer :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 25 sep 2012 21:15

Mortlach schreef:Zo, op weg naar huis na een weekje vakantie in Nederland - hoera voor gratis wifi op schiphol.

Ik zal er wel weer hard tegenaan moeten straks, want deze week heb ik echt nergens op gelet en alles gegeten wat ze in Ierland gewoon niet hebben - de chips die ik wil, dubbelvla, kroketten en zo nog wat meer...

Dat wordt afzien op de hometrainer :mrgreen:


succes dan, ben benieuwd hoe lang je moet sporten om dat weekje er weer af te werken ;-)
zal toch wel meevallen?
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 26 sep 2012 06:53

mijn afvallen staat wel wat stil. Wat wil je met de standaard grote ontbijten en middagmaaltijden en de bak kwark voor het slapen gaan :). Echter ik wordt ook niet veel zwaarder en wel sterker, dus misschien moet ik dit maar gewoon volhouden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 sep 2012 08:15

parsifal schreef:mijn afvallen staat wel wat stil. Wat wil je met de standaard grote ontbijten en middagmaaltijden en de bak kwark voor het slapen gaan :). Echter ik wordt ook niet veel zwaarder en wel sterker, dus misschien moet ik dit maar gewoon volhouden.


Een gewoon ontbijt wel met een schaaltje fruit en in de avond warm dit alles niet te veel dan zal het afslanken gewoon door gaan en zeer zeker niet snoepen-----------------nog maar een keer het lichaam is ingesteld op schaarste. #-o #-o #-o :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten