Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 28 feb 2011 08:34

Mortlach schreef:Mijn hometrainer geeft weerstand van 1 tot 12. Ik fiets een half uur lang afwisselend 3 minuten op 7 en 2 minuten op 10 met 70 tot 80 rpm. Na een half uur kun je me dan wel opvegen.

Als ik dan herstelt ben en een schoon shirt aan heb ga ik nog een uur krachttrainen. Spieren zijn uiteindelijk de beste manier om meer calorieen te verbranden.

Ik denk dat ik het al aardig begin te snappen. Ik fiets op weerstand 3 (meende dat de hometrainer een weerstand heeft van 1-12) met een rpm van 80. Zodra m'n hartslag weer wat rustig blijft, rond 140, dan ga ik weer 'n weerstand omhoog. En dat duurt soms erg lang :?...

Ik moest eens ergens voor op weerstand 10 fietsen, weet nog wel dat ik toen ook zomaar op 100kcal zat. Alleen hing bij mij de tong op de schoenen, ik was finaal gesloopt en heb er dagen lang last van gehad. Dat ik gezegd heb het nooit weer te doen ;). Magoed ik ben dan ook nog maar een beginneling met slechte conditie, ik moet het echt héél langzaam opbouwen wil ik het goed vol blijven houden.

@ Galateia; sja zo kun je het ook doen ;). Al is die manier denk ik ongeschikt voor mij.

Maarre volgens mij kunnen we hier beter verder over kletsen in het sporttopic.
Wat de toekomst brengen moge........

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 08:47

Tja, die overstap moeten we maar eens maken, ik fiets niet voor het afvallen.

Toch nog even: gisteren heb ik gemiddeld gezien in een hogere weerstand gereden, maar het aantal calorieën per km blijft onveranderd op 11,25 steken. Met andere woorden, de weerstand wordt niet meegenomen in de berekening van mijn apparaat. Ik hecht er maar geen waarde meer aan, de klok klopt gelukkig wel :) En de weerstandsknop doet het ook :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2011 11:58

TheKeimpe schreef:Tja, die overstap moeten we maar eens maken, ik fiets niet voor het afvallen.

Toch nog even: gisteren heb ik gemiddeld gezien in een hogere weerstand gereden, maar het aantal calorieën per km blijft onveranderd op 11,25 steken. Met andere woorden, de weerstand wordt niet meegenomen in de berekening van mijn apparaat. Ik hecht er maar geen waarde meer aan, de klok klopt gelukkig wel :) En de weerstandsknop doet het ook :)


Dat klopt, het apparaat rekent energieverbruik per afstand uit. Als de weerstand hoger is, zal je waarschijnlijk een stuk korter doen over die afstand.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 14:05

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:Tja, die overstap moeten we maar eens maken, ik fiets niet voor het afvallen.

Toch nog even: gisteren heb ik gemiddeld gezien in een hogere weerstand gereden, maar het aantal calorieën per km blijft onveranderd op 11,25 steken. Met andere woorden, de weerstand wordt niet meegenomen in de berekening van mijn apparaat. Ik hecht er maar geen waarde meer aan, de klok klopt gelukkig wel :) En de weerstandsknop doet het ook :)


Dat klopt, het apparaat rekent energieverbruik per afstand uit. Als de weerstand hoger is, zal je waarschijnlijk een stuk korter doen over die afstand.

Dan moet ik dat volgende keer uitproberen. En even goed nadenken hoe ik dit ga meten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2011 17:50

Echt heel erg afvallen mag ik dus niet meer, wel gewoon letten op eten enzo. Al merk ik wel nu ik zwanger ben weinig energie heb om te fietsen enzo. k probeer het wel maar k ben mega moe. Best wel frustrerend.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 02 mar 2011 18:43

herkenbaar hoor Evelien. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk de kleine stukjes te fietsen of wandelen. Maar dan loop ik vanmorgen naar de stembus (in Jurians tempo bijna een kwartier heen, kwartier terug), en dan zit ik vanmiddag met overal pijn. Maar als ik het niet meer doe, vliegen de kilo's er vast enorm aan. Dus gewoon af en toe wat blijven doen, en niet te lang achter elkaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 03 mar 2011 16:47

Leuk cadeautje voor mensen die aan het afvallen zijn of een hoop afgevallen zijn:

http://www.giantmicrobes.com/us/products/fatcell.html
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2011 18:46

Even op de sportschool op de weegschaal gestaan:

-8 kg 8)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Africa » 12 mar 2011 23:40

Gefeliciteerd!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 18 mar 2011 13:16

ik sport sinds een half jaar 3 keer per week een half uur. Ik ben echter in kilo's niks afgevallen, maar wel 8 centimeter kwijt verspreid over diverse plaatsen.
Hoe kan dit, wegen spieren zwaarder??
ik merk wel dat ik een veel betere conditie heb, en daar ging ik tenslotte voor. :)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2011 13:25

mezelf schreef:ik sport sinds een half jaar 3 keer per week een half uur. Ik ben echter in kilo's niks afgevallen, maar wel 8 centimeter kwijt verspreid over diverse plaatsen.
Hoe kan dit, wegen spieren zwaarder??


Een kilo spier is precies even zwaar als een kilo vet :mrgreen:

Wat doe je precies dat half uur?

Je zou kunnen kijken of je je vetpercentage kan laten meten. Dat is een betere manier van meten dan alleen naar je gewicht kijken. Als je 5 kilo vet kwijtraakt, maar daar 5 kilo spier voor terugkrijgt, weeg je uiteraard precies evenveel, maar toch is het het een enorme vooruitgang.

Het is alleen wel zo dat je bijzonder hard gewichttraining moet doen om even snel spier aan te kweken als dat je vet kwijtraakt. (al hangt dat wel een beetje van je beginsituatie af, en of je man of vrouw bent)

Hopelijk heb je hier wat aan.

ik merk wel dat ik een veel betere conditie heb, en daar ging ik tenslotte voor. :)


Goed zo!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2011 13:30

Altijd als ik een tijdje op hometrainers zit, 'ontdek' ik dat je niet alleen kracht kunt zetten bij het neertrappen, maar ook bij het omhooggaan. (vanwege die beugeltjes waar je voeten inzitten). Dat is fijn, maar nu doen mijn benen wel zeer :-)

Gisteren trouwens nog 35 baantjes (van 18 meter) gezwommen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lia » 21 mar 2011 14:54

Reacties gevraagd....

Ik zit er over te denken om te beginnen met Weight Watchers. Wie heeft er ervaring mee, is het een gemakkelijk concept (in de zin van ingewikkeld of juist niet). Ik loop te dubben: via een WW-club of via internet, wie heeft daar een mening over? Ben heel benieuwd naar jullie reacties!

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 21 mar 2011 15:24

Mortlach schreef:Altijd als ik een tijdje op hometrainers zit, 'ontdek' ik dat je niet alleen kracht kunt zetten bij het neertrappen, maar ook bij het omhooggaan. (vanwege die beugeltjes waar je voeten inzitten). Dat is fijn, maar nu doen mijn benen wel zeer :-)

Gisteren trouwens nog 35 baantjes (van 18 meter) gezwommen.


jij bent fanatiek =D>

Mijn half uur sporten bestaat uit 9 apparaten voor eigenlijk alle spieren, een halve minuut vol op het apparaat,en dan een halve minuut uitlopen, dan naar het volgende apparaaten zo het hele parcours 3 keer, na 1 rondje heb ik het zweet al op mn rug staan.
Doordat ik nu ook veel meer fiets, zijn mn beenspieren wel gegroeid, dus ws. ben ik toch wel op de goede plaatsen afgevallen :)
mijn vetgehalte is gemeten aan het begin, en die was toen 28, dat is net toelaatbaar, en hij is na een half jaar nog steeds 28.Maar mn vader is zo mager als een panlat, en die heeft ook een hoog vetgehalte, dus is het ws. helaas erfelijk bepaald :(
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2011 16:30

mezelf schreef:jij bent fanatiek =D>


Tja, die 15 kilo kwamen er vanzelf aan, maar gaan er niet vanzelf af :-)

Mijn half uur sporten bestaat uit 9 apparaten voor eigenlijk alle spieren, een halve minuut vol op het apparaat,en dan een halve minuut uitlopen, dan naar het volgende apparaaten zo het hele parcours 3 keer, na 1 rondje heb ik het zweet al op mn rug staan.


Klinkt goed.

Doordat ik nu ook veel meer fiets, zijn mn beenspieren wel gegroeid, dus ws. ben ik toch wel op de goede plaatsen afgevallen :)


Spiergroei heeft in principe niets te maken met afvallen. Sterker nog, je kunt helemaal niet lokaal afvallen (vet kwijtraken). Wel is het zo dat als ergens spieren toenemen (zoals in je benen) je benen er beter uit zullen gaan zien.


mijn vetgehalte is gemeten aan het begin, en die was toen 28, dat is net toelaatbaar, en hij is na een half jaar nog steeds 28.Maar mn vader is zo mager als een panlat, en die heeft ook een hoog vetgehalte, dus is het ws. helaas erfelijk bepaald :(


Dat is inderdaad wat aan de hoge kant. Ben je vrouw? Wel vreemd dat je na een half jaar nog geen echte resultaten hebt gezien. Misschien meer cardio gaan doen?

Een hoog vetpercentage kan trouwens best samengaan met mager zijn. Je vetpercentage is de verhouding tussen vet en spier. Als je heel mager bent maar niet erg gespierd, zul je dus een hoog (hoger) vetpercentage hebben.

Het kan trouwens wel zijn, hoor, dat je lichaam een bepaald vetpercentage 'nastreeft'. Dan is het vanaf dat moment gewoon extra hard werken :-) Ik ging als een speer van 25% naar 21%, en toen hield het ineens op. Ik weiger vooralsnog echter te accepteren dat ik daar niet onder kom. Mijn doel is nog steeds 16%. Ondertussen eet ik 30 tot 40 sneeën brood per week minder, dat helpt wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten