Fibreuze dysplasie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 23 apr 2010 15:03

In het topic fibromyalgie kwam mijn verhaal naar voren. Na onderzoeken is gebleken dat ik fibreuze dysplasie heb.

http://www.orthopedie.nl/content/botzie ... plasie.asp voor meer info :wink:

Omdat mijn klachten niets meer met fibromyalgie te maken hebben, en sommige mensen vroegen of ik hen op de hoogte wilde houden, dacht ik dat het dan misschien ook handig zou zijn als ik dus een topic zou openen.

Dus bij deze...


Tot nu toe is het zo dat ik in maart een biopsie heb gehad. Daaruit kwam naar voren dat ik fibreuze dysplasie heb. Begin juni volgt daarom een operatie waarin er een pen in mijn been zal worden geplaatst. Op dit moment heb ik veel pijn, en mag ik geen zware dingen meer tillen, of hard stoten, omdat er dan een kans is dat het bot zal breken. Lopen gaat helaas steeds lastiger. Daarom kijk ik wel uit naar die operatie, daarna zal het hopelijk allemaal beter gaan...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Bumba » 24 apr 2010 09:52

Dat is allemaal niet niks, Nita!

Ik lees in het stukje dat het wel eens genetisch bepaald zou kunnen zijn. Kunnen jouw broers en/of zussen (als je die hebt) zich hierop laten testen? En zou jij het door kunnen geven wanneer je kinderen zou krijgen?

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 24 apr 2010 10:53

ik word nu behandeld door een professor in belgie, hij zegt dat dit inmiddels achterhaald is, en dat het dus niet waar is. Als ik kinderen zou krijgen die hebben daar geen grotere kans op.

Volgens hem is het `gewoon`pure pech, dat ik het heb.

Als mensen in mijn familie zich willen laten testen, zou dat heel eenvoudig kunnen door, een botscan. Maar niemand heeft die klachten die ik heb. Zij kunnen rennen, tillen, hele dagen lopen zonder pijnklachten. Daarnaast is de kans net zo groot dat jij het zou hebben, over het algemeen komen ze er ook vaak`per ongeluk`achter, omdat er b.v een scan gemaakt moet worden, of omdat je je been breekt, en er een foto van gemaakt moet worden....

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Fibreuze dysplasie

Berichtdoor *Annette* » 24 apr 2010 10:57

Wat heftig en spannend allemaal Nita, heel veel sterkte toegewenst 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Lidia » 16 jun 2010 12:24

Hé Nita, hoe is het nu met je?

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor toppie » 16 jun 2010 12:26

Ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met je mag gaan.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 18 jun 2010 22:45

hee wat leuk dat jullie er naar vragen!!

Het is vandaag precies een week geleden dat ik onder het mes ging.
Na de diagnose heb ik kunnen nadenken over een operatie.
Of een pin in mijn been, of ze zouden voor weghalen van het bot kiezen.
Tijdens de operatie is besloten het stuk bot open te leggen met een soort deurtje, het verkeerde stuk bot weg te halen, deurtje weer dicht.

Mag dus 6 weken niet op mijn been staan, en rust houden.
Mocht gelukkig al snel naar huis, wel is mijn hele lichaam ontregeld van de narcose en de operatie. Sinds vandaag eindelijk niet meer misselijk, maar wat heb ik een spierpijn!!

Dr komt nog heel wat bij kijken, want er is nu veel wat ik niet meer kan, ik besef nu pas hoeveel ik anders loop, het is nog erg pijnlijk, maar dat is logisch het is nog maar een week geleden.

Nog 5 weken te gaan, en dan maar hopen, dat het ook het gewenste effect heeft gehad..

Bedankt voor jullie belangstelling! :D

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Stip » 19 jun 2010 11:13

Heftig hoor! Hopelijk levert de operatie het gewenste resultaat op! Sterkte met rust houden!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor LeChat » 19 jun 2010 15:06

Stip schreef:Heftig hoor! Hopelijk levert de operatie het gewenste resultaat op! Sterkte met rust houden!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Memmem » 19 jun 2010 20:49

LeChat schreef:
Stip schreef:Heftig hoor! Hopelijk levert de operatie het gewenste resultaat op! Sterkte met rust houden!

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Bumba » 19 jun 2010 20:58

Sterkte hoor Nita! Moet je nu nog eens geopereerd worden of groeit het bot weer aan?

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 20 jun 2010 22:00

Bumba schreef:Sterkte hoor Nita! Moet je nu nog eens geopereerd worden of groeit het bot weer aan?


Er is een soort van deurje gemaakt, zo zijn ze het bot ingegaan, vervolgens is het `verkeerde`stuk bot verwijderd, deurtje gesloten. Dat `deurtje`kun je vergelijken met een breuk in het bot, daarom 6 weken niet belasten. Dat moet na 6 weken dus weer sterk genoeg zijn. Dat binnenste van het bot, dat groeit vanzelf weer aan..

dus gelukkig niet nog een OK..

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor *Annet* » 22 jun 2010 11:54

Meid, sterkte hoor. Hoop dat de operatie geslaagd is en je geen last meer van je kwaal hebben zal.

Laat je lekker verwennen en je kunt wel heerlijk in de zon zitten en mooi bruin worden. Bekijk het van de zonnige kant. Hoop dat je omgeving je verwend met leuke tijdschriften, emmers thee en al dat gene wat wij vrouwen zo goed
kunnen gebruiken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor LauraC » 22 jun 2010 12:19

*Annet* schreef:Meid, sterkte hoor. Hoop dat de operatie geslaagd is en je geen last meer van je kwaal hebben zal.

Laat je lekker verwennen en je kunt wel heerlijk in de zon zitten en mooi bruin worden. Bekijk het van de zonnige kant. Hoop dat je omgeving je verwend met leuke tijdschriften, emmers thee en al dat gene wat wij vrouwen zo goed
kunnen gebruiken.

!!!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 22 jun 2010 16:55

*Annet* schreef:Meid, sterkte hoor. Hoop dat de operatie geslaagd is en je geen last meer van je kwaal hebben zal.

Laat je lekker verwennen en je kunt wel heerlijk in de zon zitten en mooi bruin worden. Bekijk het van de zonnige kant. Hoop dat je omgeving je verwend met leuke tijdschriften, emmers thee en al dat gene wat wij vrouwen zo goed
kunnen gebruiken.


in de zon gaat nog niet echt lukken, heb wel mn krukken, maar mijn been kan niet buigen, en die afstand is te ver, het is nog behoorlijk pijnlijk, maar wie weet volgende week wel.

heb helaas alleen mijn man in de buurt, maar die zorgt goed voor me hoor :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten

cron