ergste jeukaanval in mijn leven!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
bmwijnand
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:05
Locatie: Groningen

ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor bmwijnand » 03 jun 2009 12:18

Maandag ben ik licht verbrand (1e graads) in de zon. Dinsdag nergens last van, maar vanochtend na het opstaan wel.
De jeuk die ik op de verbrande rug kreeg is niet te harden. Zo erg dat ik er niet eens stil van kon zitten! Ik heb staan springen
en kreunen van de jeuk! Studeren en typen ging niet meer. Om een indicatie te geven: zo erg heb ik het nog nooit gehad.
Heb gedouched en mijn huisgenoot heeft 2x mijn rug ingesmeerd met aftersun. Stond op het punt naar de spoedeisende hulp te gaan :shock: .
Nu gaat het wat beter, maar ik moet er niet aan denken dat het vandaag of morgen terugkomt.

Ik ben niet bekend met allergien.

Weet iemand wat het kan zijn? Of wat er nu het beste helpt?




--------------------------------------------
advertentie via Refoweb:

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor em_ma » 03 jun 2009 13:28

Misschien een zonneallergie?

Wat goed bij mij helpt als ik verbrand ben: plakjes komkommer, jezelf insmeren met yoghurt, mentholpoeder gebruiken (mentholpoeder niet als je wondjes hebt!).
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor Saskia » 03 jun 2009 14:17

Ik heb dat twee jaar geleden ook gehad, toen ik na de eerste keer in de zon flink verbrand was. Ik kreeg toen van de huisarts Bepanthen-zalf. Ik heb even in het Nederlands gezocht en zie dat het in NL vooral voor kinderen gebruikt wordt, maar bij mij hielp het ontzettend goed. In NL hebben ze zelfs spray, ik denk dat dat ook beter is dan de zalf, het insmeren deed namelijk ook veel pijn.
Kijk anders ook even hier: http://www.bepanthen.nl/foamspray/

Gebruikersavatar
bmwijnand
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:05
Locatie: Groningen

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor bmwijnand » 03 jun 2009 16:47

Bedankt voor de tips.
Hoewel het nu weer gaat kreeg ik ongeveer een uur terug weer een soort 'jeukaanval'. Opnieuw ingesmeerd met aftersun.
Het insmeren doet niet echt pijn. Hoop dat het nu weer normaal blijft. Anders toch maar iets proberen of naar m'n huisarts..
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jun 2009 18:19

Ga je misschien al vervellen? Dat gaat vaak ook samen met hinedrlijke jeuk.
Komkommer, yougurt/ karnemelk helpen vooral om de brand er uit te halen en niet specifiek tegen de jeuk. Vooral blijven smeren en mentholpoederwerkt ook over het algemeen goed.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor refo » 03 jun 2009 22:04

Jeuk gebruikt dezelfde zenuwen als pijnprikkels: paracetamolletje innemen.
(Moet je daar natuurlijk geen jeuk van krijgen :wink: )

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor happy mom » 04 jun 2009 08:55

Mijn zusje heeft ook verschrikkelijke jeuk gehad vroeger door allergieen,
Zij ging voor een windmolentje (of hoe heet dat ding ook al weer) zitten of voor de aircondition, door de koele lucht en het blazen werd de jeuk ook stukken minder.
Zelf zou ik geen aftersun gebruiken, maar iets van calendulan emulsie van vsm, dit spul helpt ook ontzettend goed.

veel sterkte ermee,
zoals wij hier thuis zeggen; je kan beter pijn hebben (al gun ik dit ook niemand) dan jeuk, want van jeuk word je gek.

gr happy mom

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2009 09:24

Dat deed mijn zusje ook als ze enorme jeuk had of onder de douche ging ze staan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor jans1 » 04 jun 2009 11:57

Ik heb zondag ook lekker in de zon gelegen en mijn buik is helemaal verbrand. Maar er is vooral 1 rand die verschrikkelijk jeukt.. Ik loop dus ook al heel de week op mn buik te krabbelen en daar word je af en toe best een btje simpel van...
Het rode trekt nu geleidelijk aan weg en de jeuk is ook al veel minder... Heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Smeer het wel regelmatig in met body lotion...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor happy mom » 04 jun 2009 20:32

je heb ook tabletjes voor jeuk... het zit in een klein buisje en het zijn hele kleine balletjes die je onder je tong moet laten smelten.
Het is eigenlijk bedoeld voor zonnebrandallergie, maar als je hele erge jeuk hebt, trekt de jeuk wel iets weg.
Weet alleen de naam niet van dat spul, het is in ieder geval gewoon bij een drogist verkrijgbaar.

gr happy mom

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2009 20:58

Urtizon heet dat. Heeft een bewoonster bij ons ook. Zij heeft ook een zonne-allergie.
Afbeelding

happy mom
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 mar 2009 22:22

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor happy mom » 05 jun 2009 10:36

idd die naam zocht ik, had het achteraf nog in mijn medicijnenbox zitten dus had het op kunnen zoeken.
Maar dit middel verlicht ook de jeuk van allergieen, etc dus misschien helpt het?

gr happy mom

bobbie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2015 10:00

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor bobbie » 05 aug 2015 10:11

Ik ben een man van 42 jaar en zit elk jaar in de zon. en verbrand elk jaar ook wel eens en nooit nergens geen last van. gehad, ik word ook erg snel bruin.

tot zondag ,toen ik verbrande in de zon. de dag erna was er niets aan de hand, alleen pijn op mijn rug en benen bij het slapen omdat ik daar verbrand was. ik dacht even rusten een paar dagen en dan trekt het wel bij..

maar echter de dag daarna kreeg ik ineens een erge jeuk aanval. ik wist echt niet wat mij overkwam. maar het begon zo te jeuken en te steken dat ik niet wist waar ik moest kruipen. ik ben meteen onder de douche gesprongen maar dat hielp niet. daarna erweer vanonder gekomen en steeds met een natte handdoek gedept op de jeukende plek. mijn borst dus. en zelfs daarmee kreeg ik het maar niet onder controlle.

ik heb toen de apotheek gebeld en pilletjes gekregen cirtizine en methol gel ,maar dat hielp helemaal niks..de menthol gel maakte het alleen maar erger en in de avond kreeg ik weer een jeuk aanval. deze was nog erger dan daarvoor. ik heb toen de huis artsen post gebeld en kon gelijk komen .de dokter heeft mij een vaseline creme voor geschreven maar dat helpt ook niet echt. ik heb nog steeds overal jeuk. het is begonnen op mijn borst maar heel mijn huid jeukt nu eigenlijk overal. ik zit steeds te krabben waar ik jeuk heb. ik snap echter niet wat er ineens aan de hand is, want ik zit heel mijn leven al in de zon en heb er nooit last van gehad???????

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor Chaya » 05 aug 2015 11:21

bobbie schreef:Ik ben een man van 42 jaar en zit elk jaar in de zon. en verbrand elk jaar ook wel eens en nooit nergens geen last van. gehad, ik word ook erg snel bruin.

tot zondag ,toen ik verbrande in de zon. de dag erna was er niets aan de hand, alleen pijn op mijn rug en benen bij het slapen omdat ik daar verbrand was. ik dacht even rusten een paar dagen en dan trekt het wel bij..

maar echter de dag daarna kreeg ik ineens een erge jeuk aanval. ik wist echt niet wat mij overkwam. maar het begon zo te jeuken en te steken dat ik niet wist waar ik moest kruipen. ik ben meteen onder de douche gesprongen maar dat hielp niet. daarna erweer vanonder gekomen en steeds met een natte handdoek gedept op de jeukende plek. mijn borst dus. en zelfs daarmee kreeg ik het maar niet onder controlle.

ik heb toen de apotheek gebeld en pilletjes gekregen cirtizine en methol gel ,maar dat hielp helemaal niks..de menthol gel maakte het alleen maar erger en in de avond kreeg ik weer een jeuk aanval. deze was nog erger dan daarvoor. ik heb toen de huis artsen post gebeld en kon gelijk komen .de dokter heeft mij een vaseline creme voor geschreven maar dat helpt ook niet echt. ik heb nog steeds overal jeuk. het is begonnen op mijn borst maar heel mijn huid jeukt nu eigenlijk overal. ik zit steeds te krabben waar ik jeuk heb. ik snap echter niet wat er ineens aan de hand is, want ik zit heel mijn leven al in de zon en heb er nooit last van gehad???????

Hoi Bobbie,

Heb je in 2009 ook al eens een noodkreet geuit?
viewtopic.php?t=23358

Kan een reactie zijn op de verbranding. Verbranding is heel schadelijk voor de huid en deze moet zich nu gaan vernieuwen, de oude huid wordt als het ware afgestoten.
Je zou bij de apotheek een tube koelzalf zonder rozenolie! kunnen halen, kost ong 4 euro.
Dat is niet vet (vet sluit juist af) koelt licht en laat een vochtig laagje achter.
Ik zou de douchegel even laten staan, en je alleen afspoelen met lauw water.
Sterkte!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

bobbie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2015 10:00

Re: ergste jeukaanval in mijn leven!

Berichtdoor bobbie » 06 aug 2015 20:35

Nee heb dit nog nooit eerder gehad, daarom zocht ik op internet en kwam dit tegen en dacht ik ga mijn ervaring hier ook delen. handig voor de mensen die na mij komen..

ik vind het wel erg vreemd dat ik dit voor het eerst in mijn leven heb. ik verbrand elk jaar wel eens. en ik was nu ook niet echt heel erg verbrand. de verbrande huid is al niet eens rood meer maar mooi bruin, want ik word heel erg snel bruin .daarom snap ik niet waarom ik dan zo gevoelig was?? ik ben gisteren en vandaag ook weer in de zon geweest ,heb 4 uur aan het strand gezeten en heb daarvan helemaal niks geen jeuk gehad?

ik ben alleen nog bruiner geworden,dus ik snap het gewoon niet?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten

cron