Moedervlekken

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Moedervlekken

Berichtdoor Dippie » 22 aug 2008 23:17

Volgens mij bestaat er nog geen topic met dit onderwerp, dus vandaar...
Ik heb best wel veel moedervlekken. En opzich is dat helemaal niet zo erg, want er zijn veel mensen die dat hebben. Maar nu heb ik een moedervlek waar haartjes op groeien (ik scheer ze altijd maar weg, want hij zit op mn bovenarm, en dat vind ik een smerig gezicht) en nu een een lichte kring om heen zit. Mn collega viel het opeens op, dat die lichte kring er omheen zat en zei dat ik beter maar even naar de dokter kon gaan...
En ik heb nu idd maar even een afspraak gemaakt...
Maar goed...wat ik even van jullie wilde weten: zijn er hier die ook last van hebben of hebben gehad? En ook wel eens weg laten halen ofzo?
Ik ben namelijk best een beetje bang dat het kwaadaardig is ofzo...kzit mezelf er ook wel gek mee te maken, maar andere collega had dat ook weer met een vriendin meegemaakt ofzo...
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 aug 2008 23:24

Ik ben een aantal jaar terug ook eens naar de dokter geweest omdat ik een paar moedervlekken had die ook wat veranderden: haargroei, verkleuring en dikker worden. Bij mij was er toen niets aan de hand.

Ik denk er nu wel over om er eentje (in mijn gezicht) te laten verwijderen, vind hem lelijk staan...

Ik hoop dat bij jou ook alles meevalt!

dwaler
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2008 20:50
Locatie: Friesland

Berichtdoor dwaler » 23 aug 2008 00:16

hoi Dippie,

Ook ik heb een aantal jaar geleden uit mijn gezicht een moedervlek laten verwijderen die "raar" ging doen.
Deze bleek goedaardig te zijn geweest, maar was wel blij dat ie weg was.
Maak je niet teveel zorgen!

liefs,

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 aug 2008 07:48

Als er iets verandert aan een moedervlek moet je altijd even naar de dokter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 aug 2008 08:04

maar op je rug of schouders zie je niet zo heel goed of het groeit ofzoiets... k heb pas ook een vlekje (de een zegt dat het een moedervlek is de ander zegt van niet) kapot gekrabt omdat het zo jeukte. Maar het groeit niet en heeft ook geen kleur van een moedervlek.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 23 aug 2008 08:42

Ik heb al jaren een moedervlek in m'n lies, maar er gebeurt niets mee. Ik kijk het wel regelmatig even na, het blijft toch een (vrij grote) moedervlek, je moet er gewoon mee oppassen.
M'n zusje had er ook een op haar schouder en die heeft ze pas weg laten halen, omdat-ie begon te groeien. Het was niet kwaadaardig, maar je voelt je gewoon wat lekkerder als je weet wat het is en je er wat aan hebt laten doen, denk ik.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 23 aug 2008 09:30

Volgens mij moet je ze sowieso in de gaten houden.
Heel vaak is het niks, maar als het wel iets is, ben je blij dat je op tijd bent gegaan. Pas hoorde ik ook van een vrouw, die moest van haar man die moedervlek eens na laten kijken, omdat ie toch wel groeide. Toen bleek het wel kwaadaardig te zijn.

Ik heb zelf ook eentje in mijn gezicht, maar ik durf het niet weg te laten halen, omdat ik bang ben dat er een litteken komt. Die heeft, toen ik kind was, ook vaak gejeukt en gebloed, en is gegroeid. Maar toen durfde ik niet naar de dokter. Nu istie al jaren rustig

Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 aug 2008 11:16

Ikzelf denk eigenlijk dat die witte kring eromheen gewoon een stukje huis is wat niet bruin wordt, door die moedervlek. Haargroei zit er altijd al wel op, maar die haal ik altijd netjes weg! :wink:
Nou, kben benieuwd!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 23 aug 2008 19:11

Gaan Dippie, ookal blijkt het onschuldig te zijn (wat het meestal ook is). Ik heb trouwens ook een moedervlek op mijn rug weg laten halen die opeens verdikte. Ben toch blij dat ik het gedaan heb!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 23 aug 2008 19:50

Gewoon doen inderdaad.
Ik had vroeger een moedervlek op mijn voorhoofd. Geen hele grote, maar best goed zichtbaar. Die heb ik ook weg laten halen. Nu zit er een héél klein deukje. Zelf zie ik het wel, maar anderen zien het pas als ze er met hun neus bovenop gaan staan als je het zegt ;)
Dat was trouwens echt een behandeling van niks. En ik ben een zeurpiet hoor qua dokters en prikken etc, dus daar hoef je niet bang voor te zijn!

Succes ermee!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Berichtdoor Bumba » 23 aug 2008 20:38

Zeker even naar de huisarts gaan, dan ben je meteen gerustgesteld. Ik heb wel eens gehoord dat een moedervlek waar haartjes uitgroeien goedaardig is.

Zelf heb ik ook een moedervlek op mijn wang laten verwijderen. Dat is heel mooi gelukt en een ingreep van niks.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 aug 2008 21:57

Oke, dank jullie iig voor jullie verhalen!
Ehms...Nu ben ik toch wel heel erg nieuwschierig hoé zo'n behandeling dan werkt...Wat wordt er precies gedaan als je een meodervlek weg laat halen? :roll: Ik ben namelijk ook best een schijterd met dat soort dingen.... :oops:
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 24 aug 2008 00:15

Ik heb dat ook een aantal jaar geleden gehad. Er kwam een soort vlek zonder pigment omheen. Deze is weggehaald en nergens meer last van. (Behalve dat het pigment nog niet weg is en ik dus in de zomer blijf smeren met zonnebrandolie, want het verbrand super snel)

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2008 11:18

Ehm, nou oke:

In mijn geval kon de moedervlek onderaan mijn rug door de huisarts weggehaald worden. De twee kleine verdovingsprikjes (waar je echt niet veel van voelt) waren nog het ergste. Daarna snijdt hij de moedervlek weg en hecht het wondje wat is ontstaan. Een week later de hechtingen eruit en klaar is ????? (vul hier jouw naam :mrgreen: )

Voor de moedervlek in mijn gezicht ben ik naar de plastisch chirurg geweest. Daar zie je, alleen als het weet een klein wit plekje van. De ingreep was verder hetzelfde als hierboven.

Oja, in alle gevallen wordt de moedervlek opgestuurd naar het laboratorium voor verder onderzoek. Voor de zekerheid, zeg maar, dus daar hoef je ook niet van te schrikken.

Oja, tegen littekenweefsel kun je, geloof ik, smeren met een bepaalde creme met vitamine e erin. Weet even de naam niet meer en weet ook niet of het werkt.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2008 18:11

Hmm..Ik moet van m'n vriend deze week naar de dokter...ik heb al een tijdje een heel klein moedervlekje onder m'n kin, maar schonk er zelf geen aandacht aan, maar volgens hem word ie 'dikker' en ook donkerder...Ik heb wel meer 'vage' moedervlekken...Denk dat ik morgen toch maar even bel voor 'n afspraak!
M'n schoonzus heeft een jaar geleden een moedervlek weg laten halen op haar bovenbeen, omdat ie af en toe 'trok'...3 weken later belde de HA of ze even langs kon komen, dus ze is er heen gegaan, vroeg zich af waarom...Komt ze daar aan; word haar doodleuk verteld dat ze huidkanker heeft...:? Zit je daar in je eentje, moet je alleen naar huis...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten