Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 27 feb 2008 17:25

Ik hoorde van een vrouw, die werd ook niet zwanger. Ze wilde het zó graag dat het een obsessie werd. Toen heeft men haar aangeraden om te gaan werken voor wat afleiding. Binnen 3 maanden was ze zwanger. Puur psychisch dus, echt apart :o

Hortensia
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jun 2007 20:16

Berichtdoor Hortensia » 27 feb 2008 22:10

Smurffie schreef:Ik hoorde van een vrouw, die werd ook niet zwanger. Ze wilde het zó graag dat het een obsessie werd. Toen heeft men haar aangeraden om te gaan werken voor wat afleiding. Binnen 3 maanden was ze zwanger. Puur psychisch dus, echt apart :o


Nou, helaas werkt dat dus niet bij iedereen. Dat moet niemand tegen mij zeggen, "ga maar eens lekker op vakantie, dan kom je wel zwanger terug". Dat vind ik zo'n vreselijke opmerking :( . Als je om medische redenen al weet dat het op een natuurlijke manier vrijwel zeker niet gaat lukken, dan kun je wel 6 maanden naar de Bahama's gaan, maar zwanger zul je er niet van worden :cry: .

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 22:16

Tsja... en ook al is het medisch vast gesteld dan kan het nog!

Vrienden van mijn ouders ook eerst drie kinderen geadopteerd en toen ze hun derde kindje net hadden opgehaald bleek ze inverwachting te zijn!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 27 feb 2008 23:36

Hortensia schreef:
Smurffie schreef:Ik hoorde van een vrouw, die werd ook niet zwanger. Ze wilde het zó graag dat het een obsessie werd. Toen heeft men haar aangeraden om te gaan werken voor wat afleiding. Binnen 3 maanden was ze zwanger. Puur psychisch dus, echt apart :o


Nou, helaas werkt dat dus niet bij iedereen. Dat moet niemand tegen mij zeggen, "ga maar eens lekker op vakantie, dan kom je wel zwanger terug". Dat vind ik zo'n vreselijke opmerking :( . Als je om medische redenen al weet dat het op een natuurlijke manier vrijwel zeker niet gaat lukken, dan kun je wel 6 maanden naar de Bahama's gaan, maar zwanger zul je er niet van worden :cry: .


Nee, niet als je zeker weet dat medisch gezien niet mogelijk is. Maar bij haar was dat wel het geval, sowieso.

Anyway, sterkte toegewenst aan iedereen die hier problemen mee heeft.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 feb 2008 14:24

Even een reactie op lammetje:
Tuurlijk zou dat kunnen, maar heb zelf het idee dat er met de eisprong niet veel mis mee is want, die voel ik altijd elke maand duidelijk en ook gebruik ik voor de zekerheid nog ovutesten en dan klopt het altijd precies.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 28 feb 2008 17:34

Tuinfluiter schreef:Even een reactie op lammetje:
Tuurlijk zou dat kunnen, maar heb zelf het idee dat er met de eisprong niet veel mis mee is want, die voel ik altijd elke maand duidelijk en ook gebruik ik voor de zekerheid nog ovutesten en dan klopt het altijd precies.

't Kan natuurlijk ook puur en alleen aan je man liggen (zoals in mijn geval) en dat je zelf helemaal OK bent...maar bij mannenproblemen kom je er vaak niet achter totdat je testen hebt gedaan...

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 feb 2008 16:49

Tuurlijk kan dat.
Maar we hopen eerst zo nog maar eens door te gaan met hoe we het nu doen en naar het zh gaan kan altijd nog.
We blijven hopen dat het gewoon goed komt!

ikke1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2007 18:09

Berichtdoor ikke1986 » 09 mar 2008 20:57

@Galateia

ja clomid wou ik wel maar dat krijg ik pas als ik eerst afval. en dat is heel moeilijk. Maar ben druk bezig:P
Een mens stippelt zijn weg uit, maar de heer bepaalt de richting die het gaat

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 09 mar 2008 21:39

Tuinfluiter schreef:GALATEIA, dat mag je best vragen hoor.
Maar wij vinden het zo moeilijk om ons "prive" zo op tafel te leggen.
En als dan uiteindelijk toch blijkt dat het alleen nog maar met behulp van IVF e.d kan, dan is het toch klaar want dat willen wij niet.
Vind dat zulke ingrijpende behandelingen.
Dan geven wij liever onze liefde aan een pleegkind ofzo.


Ik snap dat als je in het ziekenhuis de uitslag krijgt dat je alleen via IVF nog zwanger kunt worden ingrijpend zal zijn. De andere kant van het ziekenhuisbezoek is dat het ook mee kan vallen, bijv. een verstopte eileider. Ze maken dan twee kleine sneetjes bij je navel en spuiten de eileiders door. Bij een aantal mensen gebeurt het dat ze binnen enkele maanden zwanger zijn. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het misschien iets 'kleins' is wat nu grote gevolgen voor jullie heeft.

Ik wens je veel sterkte!

Verder zal ik niet veel meer zeggen want ik ben in mijn eigen leven totaal niet met het onderwerp 'kinderen' bezig. :wink:

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 10 mar 2008 09:00

Hortensia schreef:
Smurffie schreef:Ik hoorde van een vrouw, die werd ook niet zwanger. Ze wilde het zó graag dat het een obsessie werd. Toen heeft men haar aangeraden om te gaan werken voor wat afleiding. Binnen 3 maanden was ze zwanger. Puur psychisch dus, echt apart :o


Nou, helaas werkt dat dus niet bij iedereen. Dat moet niemand tegen mij zeggen, "ga maar eens lekker op vakantie, dan kom je wel zwanger terug". Dat vind ik zo'n vreselijke opmerking :( . Als je om medische redenen al weet dat het op een natuurlijke manier vrijwel zeker niet gaat lukken, dan kun je wel 6 maanden naar de Bahama's gaan, maar zwanger zul je er niet van worden :cry: .


Ja maar dat heb je altijd..
Wat voor de één geldt, geldt niet voor een ander...!
Maar er zijn idd wel stellen die er zo door geobserdeerd zijn, zodat het niet lukt, en als ze het 'vergeten' zijn ze opeens zwanger. Maar helaas is dat niet bij iedereen zo...! Nou ja 'helaas'. Maar ik snap dat die opmerking voor jou erg moeilijk is....! En je hoeft je door smurffie's post ook niet aangesproken te voelen. Maar er zijn verschillende soorten mensen, dat houdt je altijd!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 14:15

N.a.v. NFP-topic hier maar weer nieuw leven in blazen. Heb alles net gelezen en ik herken heel erg veel.

Mijn man en ik hebben ook een kinderwens. Mijn man gaat er nuchterder mee om dan ik: als het nu niet lukt, misschien over een tijdje wel. Hij zou een kindje wel erg leuk vinden. Zelf zou ik dolgraag een kindje willen. Helaas is het tot nu toe elke keer dat ik ongesteld word een teleurstelling. Ik ben niet zo zeer gefixeerd op het krijgen van kinderen, dat ik me alleen daar nog maar mee bezig hou. Wel had ik het pas moeilijk toen in anderhalve week tijd bij 6 bekenden een kindje werd geboren. Dat was wel even slikken. :cry:
Omdat ik nooit voel wanneer ik de eisprong heb en ik meestal om de 5 à 6 weken ongesteld ben, ben ik begonnen met temperaturen (pas sinds 12 dagen). Ik hoop er op die manier wel achter te komen.

Hoe is het met de anderen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:26

@Daphne,
Herken het helemaal ook dat van zoveel baby's geboren in hele korte tijd, als je het toelaat dan hakt dat er flink in bij je.
Het beste is toch om zo nuchter mogelijk te blijven want er is meer dan kinderen krijgen, ook al is het mooi om kinderen van jezelf te mogen hebben.
Wat mij de laaste tijd opvalt is dat ik het zo stil vind in huis en zo het leuk vinden als er meer leven kwam, maar wie weet, misschien dat dat nog een keer komt.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 14:36

Ja, ik begrijp het. Vaak ben ik er aardig nuchter onder; we zijn ook 'pas' 14 maanden bezig. Op zulke momenten vind ik het lastig.
Net toen ik het topic doorlas kon ik mijn ogen ook niet droog houden. Zoveel verdriet als er in te lezen valt...
Ik ben zelf heel blij dat we twee katten hebben. Niet dat dat een vervanging zou zijn van een kindje, maar toch is het erg fijn wat leven om je heen te hebben en iets waarmee je lekker kan knuffelen. Ik werk onregelmatig, dus ben vaak overdag thuis en dan is het heerlijk om ze te hebben.
Ik heb een tijdje op een zwangerschapsforum gezeten, vorig jaar zomer, omdat daar ook onderwerpen als kinderwens, kinderloosheid, medische molen e.d. op stonden. Na een maand daar weg gegaan, ik was alleen maar bezig met 'ik wil ook een kind'. Sindsdien gaat het stukken beter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:40

@Daphne,
Ik heb ook een tijdej op zo'n forum gezeten, maar je maakt elkaar gewoon gek bij zoiets!!
In die tijd was ik er wel zo erg mee bezig elke maand, dacht vanalles te merken aan me lichaam, alles in de gaten houden enz enz, gestopt met dat forum en dat gedoe is gelukkig overgegaan.
Heb nu nooit meer dat ik de hele dag m'n lichaam in de gaten houd of wat dan ook, zie het vanzelf wel als het zover is.
Zo te doen geeft toch wel een soort rust.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 23 jul 2008 14:42

@Tuinfluiter: wat jammer voor jullie, dat jullie wens nog steeds niet in vervulling gegaan is.
@Daphne: ik kan me heel goed voorstellen, dat je je soms verdrietig voelt bij het geconfronteerd worden met de geboorte van zoveel kleintjes om je heen! 'Pas' 14 maanden is toch wel lang, hoor. Misschien niet voor het proberen en het zegt nog niks over het lichamelijke, maar geestelijk is het toch wel een hele lange periode! Hopelijk gaat jullie wens ook snel in vervulling.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten