Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 25 okt 2007 14:32

Giovannino schreef:
Is driehonderd keer per dag de trap op en af ook een sport?
als jij dat voor je plezier doet wel ja, maar dan ben ik wel erg benieuwd naar je motivatie :mrgreen:


Ehm, laat maar zitten 8)

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 25 okt 2007 14:39

CGK<3 schreef:Ontopic: van teamsport word ik altijd zo agressief dat er meestal gewonden vallen.


Maak er dan een sport van om jezelf te leren beheersen!!!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
reform
Moderator
Berichten: 1316
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:58
Locatie: Col de Sarenne (alt. 1999 mt)

Berichtdoor reform » 25 okt 2007 14:43

Ik wielren gemiddeld ongeveer 6-7 uur in de week. Waarom ik het doe.....het is een mooie combi van socializen, competitie en ontspaning in de 'natuur' (vooral in het buitenland). Het is leuk dat je een beetje een conditie hebt en dat je mee kan rijden voor de winst in een wedstrijd. Het rijden van klassiekers zoals de Amstel Gold Race, Luik-Bastenaken-Luik met de sfeer daarom heen is fantastisch.
Verder tennis ik gemiddeld een keer in de week. Ik ben in september begonnen en ik moet zeggen dat het spel mij wel bevalt. Er zit veel variatie in.....het is in ieder geval minder vermoeiend dan wielrennen.
Incidenteel doe ik aan voetbal en (snel)schaak.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 25 okt 2007 15:11

@reform: is wielrennen zo vermoeiend dan? Je kan het langer doen dan voetballen denk ik.
Ik vind wielrennen op t.v. meestal niet zoveel aan; fietsen vind ik een heerlijke bezigheid, maar rácefietsen... nee. Wel heb ik ooit in de Alpen een middag gemountainbiked, dat was echt zó mooi. Jammer dat je hier geen bergen hebt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2007 15:51

ik fiets elke dag en heb veel beweging tijdens m'n werk (soms teveel) dus ik doe geen sport naast m'n werk.

Gebruikersavatar
reform
Moderator
Berichten: 1316
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:58
Locatie: Col de Sarenne (alt. 1999 mt)

Berichtdoor reform » 25 okt 2007 19:24

Giovannino schreef:@reform: is wielrennen zo vermoeiend dan? Je kan het langer doen dan voetballen denk ik.
Ik vind wielrennen op t.v. meestal niet zoveel aan; fietsen vind ik een heerlijke bezigheid, maar rácefietsen... nee. Wel heb ik ooit in de Alpen een middag gemountainbiked, dat was echt zó mooi. Jammer dat je hier geen bergen hebt.


Ik heb een jaar op zaalvoetbal gezeten en dat vond ik inderdaad redelijk vermoeiend. Mijn loopconditie is niet zo goed als mijn fietsconditie. Goed om even terug te komen op de vergelijking tussen wielrennen en tennissen....bij een tenniswedstrijd heb je heel veel rustmomenten, die je bij een wielrenwedstrijd niet hebt. Maar ik ben nog maar een beginner met tennissen.
Overigens houd ik meer van sporten waar je niet al te veel afhankelijk ben van ploeggenoten. Fietsen in de bergen (vooral de onbekende cols) is idd een fantastische ervaring.
Kickboksen lijkt mij trouwens niet zo heel veel aan...opzich spreek de combinatie van strategie, conditie, kracht en techniek mij wel aan, maar de kans op blessures (hoofdletsel) weerhoud mij om die sport te beoefenen. Maar als ik de verhalen mag geloven, schijnt dat wel mee te vallen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 okt 2007 19:33

Ik ga minimaal 1x in de week naar de sportschool.
verder moet ik nodig het zwemmen weer is oppakken.
Fietsen vind ik ook heerlijk, alleen staan mijn fiets al 3 weken bij de fietsenmaker :roll:
Ben vanmorgen maar naar de stad gelopen. Het auto rijden op de korte stukjes wordt ik zat. Zo kwam ik ook nog aan mijn uurtje sportief bewegen :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 okt 2007 20:06

CGK<3 schreef:Van sporten word je moe en ga je zweten en daarom doe ik het niet.


*ook


Ik sport dus niet. Ik loop wel graag, en ik fiets ook elke dag wel naar de Uithof omdat ik te laat ben om de bus te pakken en niet zoveel zin heb om in die overvolle bus te gaan zitten.
Maar daar heb je mijn hoeveelheid beweging wel mee gehad :P
Ik wil nog wel een keer op dansles, ooit. Dat lijkt me leuk :)

De sportschool lijkt me vreselijk :|

Gebruikersavatar
Laodicea
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 feb 2006 23:27
Locatie: Assen

Berichtdoor Laodicea » 25 okt 2007 20:20

Hippieblijhoofd schreef:Ik wil nog wel een keer op dansles, ooit. Dat lijkt me leuk :)
Kan jij niet dansen? :P
De sportschool lijkt me vreselijk :|

Wrijf het er nog maar even in. :roll:
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 25 okt 2007 20:23

hardlopen. om gezond te blijven.

Verder zie ik het nut niet in van sporten puur om het sporten, is zonde van de tijd.

Rolf

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Rolf » 25 okt 2007 20:44

Giovannino schreef:N.a.v. de discussie in het topic Natuurlijk Leven over wel of niet sporten start ik dit topic over sport.:D


"Natuurlijk leven" startte ik na het lezen van een artikel in De Stentor.
Daarin stond dat natuurlijk bewegen langer vol te houden is dan sporten en zweten.
Het was (en is) vooral mijn bedoeling om het natuurlijke te stimuleren.

Ik ben niet zomaar gestopt met sporten.
Vanalles heb ik, gedurende meer dan 10 jaar, gedaan.
Waarom ik het niet meer doe:
"iets" zegt mij nu, dat natuurlijk bewegen beter is.

Transpireren heeft ook nadelen, de huid kan er door verschralen, en veel zouten verdwijnen.
Mijn ervaring is, dat het jaren kan duren, voordat dit weer voldoende aangevuld is.

Gebruikersavatar
porsche
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2007 18:57

Berichtdoor porsche » 25 okt 2007 21:59

ik fitness ongeveer drie keer per week, daar voel ik me echt lekkerder door en tis ook nog is goed voor je :wink:
van het concert des levens krijgt niemand een program :-)

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 25 okt 2007 22:10

Wat is sport? Valt schieten onder sport?

Ik heb 6 jaar luchtgeweer geschoten bij de jeugd in ons dorp. Ik ben 3 keer kampioen geweest.

Ik ben ermee begonnen omdat ik op de kermis toch wel erg veel raak schoot. En op de baan dus ook.

Ik ben gestopt omdat ik 18 werd en geen tijd en geld had voor een eigen vuurwapen.

Dus geen zweetsport, maar toch. Schaken noemt men ook een sport.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
reform
Moderator
Berichten: 1316
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:58
Locatie: Col de Sarenne (alt. 1999 mt)

Berichtdoor reform » 25 okt 2007 22:12

CGK<3 schreef:Bovendien heb ik al een woest aantrekkelijk lichaam van mezelf.


Haha als dat de drijfveer is om te sporten....dan is de pret idd snel over.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 okt 2007 01:43

Transpireren heeft ook nadelen, de huid kan er door verschralen, en veel zouten verdwijnen.
Mijn ervaring is, dat het jaren kan duren, voordat dit weer voldoende aangevuld is.

Ik eet als ik ga sporten altijd een uur vantevoren een boterham, en wat chips om een toekomstig zouttekort op te vangen :mrgreen: (westerse) mensen eten sowieso te veel zouten, dus een beetje transpiratie lijkt me dan niet verkeerd.
Maar duurt dat echt jaren Rolf? Ik ben daar wel benieuwd naar.
Na het lezen van je posts heb ik van jou een (fragmentarisch) beeld van iemand die jarenlang (te) fanatiek heeft gesport, met alle nadelige gevolgen vandien. Vertel er iets meer over, als je wilt.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten