Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pannenkoek » 11 apr 2014 17:17

Ja, ik moest mijn been dwars op zijn benen leggen, en hij trok aan mijn bovenbeen, en duwde aan mijn onderbeen, en toen was het knak. 'kijk, dat wilde ik horen' hij verwachte/hoopte dat het met 1 of 2 keer verholpen was. Ik heb dus gewoon mijn been verdraaid.

Ja, vind het ook lekker. Vanmorgen wind stil. Ik kan hier idd de weg op en neer lopen, maar ook een rondje van 3,2 km. Kan 3 kanten op, dus er is wel afwisseling.
Ben inmiddels 10 kilo kwijt, =D> en mensen vragen nu of dat ik afgevallen ben. Kijk, daar doe ik het voor. Merk met werken ook dat ik veel meer energie heb. En ja, kan weer bij de normale maten mijn kleren uitzoeken, hoef niet meer te kijken naar 'great looks' :lol:
Rokje M en spijkerrokje 42. Voelt goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2014 07:04

Daarom is het zo lekker. Als iemand conditie heeft heeft iemand ook energie. Dat zie je aan mensen. Dat is denk ik belangrijker dan afvallen voor het figuur, hoewel dat natuurlijk ook leuk is. Plus dat sporten ook helpt bij dingen vergeten. Na een avondje sporten zit ik echt niet meer met problemen op het werk in mijn hoofd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 14:48

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Wervelwindje » 15 apr 2014 14:52

Ik rijd paard. Super goed voor de rompstabiliteit! Daarnaast verzorg ik ook de paarden (boxen uitmesten e.d.) dus ik heb een paar spierballen in mijn armen waar je u tegen zegt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2014 15:00

Leuk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor StillAwake » 15 apr 2014 19:01

Marnix schreef:Daarom is het zo lekker. Als iemand conditie heeft heeft iemand ook energie. Dat zie je aan mensen. Dat is denk ik belangrijker dan afvallen voor het figuur, hoewel dat natuurlijk ook leuk is. Plus dat sporten ook helpt bij dingen vergeten. Na een avondje sporten zit ik echt niet meer met problemen op het werk in mijn hoofd.

Afvallen voor het figuur is over het algemeen een eis die mensen zichzelf opleggen, zo erg dat ze er soms zelfs onder gebukt gaan en echt neurotisch met weegschalen aan de gang gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar nieuwe energie van krijgt... :-(
Zelf heb ik jaren aan sportklimmen gedaan (je weet wel, met van die blokjes aan de muur).
Voordeel is dat de mensen die gingen sporten om af te vallen juist niet in de klimhallen te vinden zijn (het zou denk ik te confronterend zijn), maar dat de klimmers stuk voor stuk fanatiek met hun sport bezig zijn.
In verband met de revalidatie na een verkeersongeval loop ik nu al een paar maanden bij zo'n fitnesscentrum, en mensen lijken zich alleen maar druk te maken over het aantal kilo's wat ze al kwijt zijn. Werkelijk een schokkend verschil als je in beide "scenes" hebt rondgelopen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pannenkoek » 15 apr 2014 20:21

@StillAwake,
Zal eerlijk zeggen dat ik me zelf idd niet op zo'n klimwand zag. Je moet wel alles mee naar boven heisen. Hier in de buurt is een klimpark. Ik wilde voor de kinderen mee klimmen, nou ik heb het geweten. 1.58 en dan 82.5 kilo naar boven heisen..... en Ach, confronterend is het toch wel als je onder begeleiding afvalt en je moet bij haar op de weegschaal.
En van afvallen krijg je juist wel nieuwe energie. Ik ervaar het zelf. Er mag ( om een gezonde bmi te hebben) nog een keer 10 kilo af. Maar het moet te doen zijn, dus ik ga voor nu nog 5 kilo. Mijn bmi was code rood: 32,8 schrikbarend!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor StillAwake » 15 apr 2014 20:26

pannenkoek schreef:@StillAwake,
Zal eerlijk zeggen dat ik me zelf idd niet op zo'n klimwand zag. Je moet wel alles mee naar boven heisen. Hier in de buurt is een klimpark. Ik wilde voor de kinderen mee klimmen, nou ik heb het geweten. 1.58 en dan 82.5 kilo naar boven heisen..... en Ach, confronterend is het toch wel als je onder begeleiding afvalt en je moet bij haar op de weegschaal.
En van afvallen krijg je juist wel nieuwe energie. Ik ervaar het zelf. Er mag ( om een gezonde bmi te hebben) nog een keer 10 kilo af. Maar het moet te doen zijn, dus ik ga voor nu nog 5 kilo. Mijn bmi was code rood: 32,8 schrikbarend!

Dan had je inderdaad een schrikbarend BMI, maar dan hoor je ook niet tot de categorie waar ik me bij de fitness zo aan stoor. Overigens is mijn BMI juist de andere kant op doorgeschoten, ik zit onder de 17 (en ik krijg er geen kilootje bij). Geloof me: ook dat is niet prettig, je hebt het werkelijk altijd koud!
Dat zijn juist van die vrouwen die op zich een fatsoenlijk BMI hebben, maar er in de zomer op het strand graag als een gratenpakhuis bijlopen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Majiem » 15 apr 2014 20:33

Ik ben gaan sporten om aan te komen. Klein beetje spieren kweken.
Te dun is inderdaad ook niet alles.
deep water faith in the shallow end

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pannenkoek » 15 apr 2014 21:40

HEb wel eens gehoord dat de shakes die 'wij' eten om af te vallen jullie dan zouden moeten nemen als toetje om juist aan te komen. Dan heb je iets gezonds. Mijn shake is 200 cal. je kan ook iedere avond slagroom gebak nemen, maar dat is minder gezond.

Ik had het heel vaak warm, maar merk wel dat ik dat laagje kwijt raak. Moet we warmer kleeden :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor StillAwake » 16 apr 2014 09:23

pannenkoek schreef:HEb wel eens gehoord dat de shakes die 'wij' eten om af te vallen jullie dan zouden moeten nemen als toetje om juist aan te komen. Dan heb je iets gezonds. Mijn shake is 200 cal. je kan ook iedere avond slagroom gebak nemen, maar dat is minder gezond.

Ik had het heel vaak warm, maar merk wel dat ik dat laagje kwijt raak. Moet we warmer kleeden :lol:

Het probleem is alleen niet dat de hoeveelheid binnenkomende calorieën te laag is, maar dat het lichaam ze gewoon niet opneemt.
Overigens heb ik het gevoel dat een shake van 200 calorieën niet echt zoden aan de dijk zet. Bedoel je geen kilocalorieën (scheelt een factor 1000)?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 14:48

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Wervelwindje » 16 apr 2014 12:12

@Stillawake: dat probleem heb ik ook, gauw te dun zijn.
@Pannenkoek: wat knap dat je af bent gevallen, ik zie zoveel mensen in mijn nabije omgeving worstelen met hun lijn. Heb je fijne hardloopschoenen?

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor parsifal » 16 apr 2014 12:14

StillAwake schreef:Het probleem is alleen niet dat de hoeveelheid binnenkomende calorieën te laag is, maar dat het lichaam ze gewoon niet opneemt.
Overigens heb ik het gevoel dat een shake van 200 calorieën niet echt zoden aan de dijk zet. Bedoel je geen kilocalorieën (scheelt een factor 1000)?


kilocalorieen en calorieen worden vaak door elkaar heen gebruikt (vanwege amerikaanse invloeden). Verder kun je altijd proberen gewicht aan te komen door vooral volle melk te drinken, noten te eten enz en natuurlijk vooral krachttraining doen om de eetbehoefte aan te houden.

Ik ben nu langzaam aan het afvallen wil terug naar onder de 80. De enige sport waar ik mee bezig ben is toch wel krachttraining.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2014 12:16

Kcal en cal zijn hetzelfde, joules zijn destijds ernaast ingevoerd, maar gek genoeg gebruikt vrijwel niemand deze term.
Dus die 200 kcal of cal kloppen hoor, dat zit ook in drankjes om op gewicht te blijven.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Rozijn » 16 apr 2014 13:21

Iets zorgvuldiger geformuleerd: er wordt hetzelfde mee bedoeld.

Maar van oorsprong zit er een factor 1000 tussen. Vandaar dat voorvoegsel "kilo".

maaarten

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor maaarten » 16 apr 2014 14:10

Net 8,7km hardgelopen.

Alleen ik heb recentlijk nogal last van een pijntje aan de zijkant van mijn rechterknie. Ik had eerst heel oude goedkope afgeragde schoenen, dus toen heb ik maar van die mooie dure nieuwe hardloopschoenen gekocht, waarvan ze zeggen dat je ze moet hebben als je veel hardloopt, maar het helpt helemaal niets. Telkens rust ik goed om het weg te laten gaan en probeer ik rustig weer op te bouwen, maar als ik een paar heuvels neem, of een flink tempo ren, of een afstand van meer dan een km of 6km ren, komt het weer opzetten.

Op deze manier kan ik niet echt serieus hardlopen. :(


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 91 gasten