Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor parsifal » 05 aug 2014 09:58

zaterdag iets goed fout gedaan in de sportschool. Ik denk dat ik bij het tillen van gewichten iets te bang was voor een bolle rug dat ik hem haast bol hield. Nu voel ik mijn rug nog licht, maar zaterdag en zondag was het echt pijnlijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Arco » 05 aug 2014 11:17

Sinds enige tijd volg ik golflessen. Leek mij wel grappig.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Majiem » 05 aug 2014 14:41

en is het ook grappig?
deep water faith in the shallow end

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Arco » 06 aug 2014 08:21

Tot nu toe wel. :D
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2014 13:10

Golfen is knikkeren voor mannen die niet willen bukken.
Hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal.

(zomaar twee uitspraken die ik op internet over golfen vond).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 13:13

Ik zit er zwaar over te denken om te gaan beginnen met wielrennen.
Ben nu al enige tijd bezig met hardlopen maar op de een of andere manier vinden mijn gewrichten de klappen niet zo leuk om op te vangen (terwijl ik wel goede schoenen heb gekocht). Ben er dus ook niet bijster goed in en hou hardlopen niet lang vol. Terwijl ik het toch echt doe om af te vallen (en dat gaat dus moeilijk als je maximaal een kilometer achter elkaar kan hardlopen).

Iemand tips?

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor parsifal » 06 aug 2014 13:19

als je wilt afvallen dan is sprinten beter. Doe High-intensity-interval-training
http://en.wikipedia.org/wiki/High-inten ... l_training
en je bent maar 10 minuten per dag bezig maar toch verbrand je goed veel.
Of ga in plaats van hardlopen aan de burpees http://en.wikipedia.org/wiki/Burpee_%28exercise%29, als je het niet opgeeft na 1 keer proberen denk ik dat het ook vrij effectief is :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Faramir

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 13:20

Het moet ook leuk zijn. :)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2014 13:34

Faramir schreef:Ik zit er zwaar over te denken om te gaan beginnen met wielrennen.
Ben nu al enige tijd bezig met hardlopen maar op de een of andere manier vinden mijn gewrichten de klappen niet zo leuk om op te vangen (terwijl ik wel goede schoenen heb gekocht). Ben er dus ook niet bijster goed in en hou hardlopen niet lang vol. Terwijl ik het toch echt doe om af te vallen (en dat gaat dus moeilijk als je maximaal een kilometer achter elkaar kan hardlopen).

Iemand tips?


Waarom ga je niet lange afstanden lopen in een wat rustiger tempo? De Vierdaagse van Nijmegen is echt de moeite waard en met het trainen hiervoor blijf je in een geweldige conditie. Ik heb dit nu twee keer gedaan en ik voel me er prima bij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Faramir » 06 aug 2014 13:47

Mijn zwager loopt altijd de vierdaagse van Nijmegen. Ik heb hem wel eens binnengehaald. 4x50KM lopen is niets voor mij. Zeker niet met al dat volk eromheen, ik hou niet zo van in de belangstelling staan.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2014 13:59

Faramir schreef:Mijn zwager loopt altijd de vierdaagse van Nijmegen. Ik heb hem wel eens binnengehaald. 4x50KM lopen is niets voor mij. Zeker niet met al dat volk eromheen, ik hou niet zo van in de belangstelling staan.


Mijn ervaring is dat er slechts vier mensen (en een hond) speciaal voor mij gekomen zijn :D
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

maaarten

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor maaarten » 06 aug 2014 20:33

parsifal schreef:zaterdag iets goed fout gedaan in de sportschool. Ik denk dat ik bij het tillen van gewichten iets te bang was voor een bolle rug dat ik hem haast bol hield. Nu voel ik mijn rug nog licht, maar zaterdag en zondag was het echt pijnlijk.


Oei ja het is altijd oppassen met je rug als je met gewichten werkt.

Maar ik begrijp niet hoe je het zo bang kan zijn voor een bolle rug dat je hem haast bol houdt. :-k

maaarten

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor maaarten » 06 aug 2014 20:48

Faramir schreef:Ik zit er zwaar over te denken om te gaan beginnen met wielrennen.
Ben nu al enige tijd bezig met hardlopen maar op de een of andere manier vinden mijn gewrichten de klappen niet zo leuk om op te vangen (terwijl ik wel goede schoenen heb gekocht). Ben er dus ook niet bijster goed in en hou hardlopen niet lang vol. Terwijl ik het toch echt doe om af te vallen (en dat gaat dus moeilijk als je maximaal een kilometer achter elkaar kan hardlopen).

Iemand tips?


Van welk gewricht heb je precies last?

Kun je max een kilometer rennen vanwege de last van je gewrichten of vanwege je conditie? In het laatste geval is het gewoon een kwestie van geduld hebben en rustig opbouwen.

Mijn moeder is boven de 40 begonnen met hardlopen en kon zich toen ook niet voorstellen dat iemand rustig 10km aan een stuk kan rennen en op haar 53e heeft ze een marathon gelopen. Met een beetje volharding kun je dus een heel eind komen. :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pannenkoek » 25 aug 2014 11:12

ja idd volharden! Liep vanmorgen 9.6 km. =D>
Ik ben in febr. begonnen, ben 41. Woog toen 11 kilo zwaarder dan nu. Ben begonnen met 2-2 (hardlopen-wandelen)
Rustig opbouwen. Dan kan iedereen het. En goed naar je lichaam luisteren.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2014 12:21

Precies. Als je een smartphone hebt, je hebt apps als runto5k waarbij je in 10 wekem opbouwt van niets naar 5km achter elkaar hardlopen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten