De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 14 mei 2008 08:44

Net bij de huisarts geweest. Ik ga switchen van pil.
Eigenlijk vond hij me nog een beetje te jong om dat risico te nemen, want op je 21e ben je nog lang niet altijd over acné heen gegroeid.
Maar na een inspectie van mijn huid vond hij dat ik het toch wel mocht proberen :) Dus: over op de microgynon 20 :)
pobody's nerfect

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 06 jun 2008 10:33

heeft iemand van jullie hier ervaring met de pil Yasmine? Ik ga daar nu mee beginnnen, omdat ik van de Diane pil nogal bijwerkingen kreeg op den duur. Maar nu lees ik op verschillende fora op internet allemaal nare en enge verhalen over de Yasmine :(
Ik wou Yasmine omdat ie lichter is dan Microgynon 30, maar hebben jullie daar ook ervaring mee?

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 10:49

Jo'tje schreef:Net bij de huisarts geweest. Ik ga switchen van pil.
Eigenlijk vond hij me nog een beetje te jong om dat risico te nemen, want op je 21e ben je nog lang niet altijd over acné heen gegroeid.
Maar na een inspectie van mijn huid vond hij dat ik het toch wel mocht proberen :) Dus: over op de microgynon 20 :)
ik kan je de hand schudden, ik heb ook Microgynon 20 en ik moet zeggen dat het mij best bevalt!! Succes :wink:

P.S. ik ben 2 dagen m'n pil vergeten (heb m daarna ook niet extra geslikt, dus achter elkaar) en nu ben ik plots ongesteld :? had ik niet verwacht!
Ik heb t uitgerekend met m'n vakantie en ja hoor ik ben ongesteld in de vakantie!! Had ik m trouw ingenomen had ik dus nu met de vakantie geen last gehad. Ik wil de pil nu doorslikken tijdens de vakantie, want vorig jaar was ik ook al ongesteld in de vakantie!! Iemand ervaring met doorslikken van de pil? Is de periode daarna heftiger qua bloeding?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 jun 2008 10:54

Ik slik tegenwoordig altijd twee strippen door en dan een stopweek, bevalt me prima!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 06 jun 2008 10:55

Lenny schreef:heeft iemand van jullie hier ervaring met de pil Yasmine? Ik ga daar nu mee beginnnen, omdat ik van de Diane pil nogal bijwerkingen kreeg op den duur. Maar nu lees ik op verschillende fora op internet allemaal nare en enge verhalen over de Yasmine :(
Ik wou Yasmine omdat ie lichter is dan Microgynon 30, maar hebben jullie daar ook ervaring mee?



ik heb de yasmine pil 3 jaar geslikt en nergens geen last van gehad. Wat voor enge verhalen lees je dan?

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 06 jun 2008 11:07

liefie schreef:
ik heb de yasmine pil 3 jaar geslikt en nergens geen last van gehad. Wat voor enge verhalen lees je dan?


Dat je meer kans op trombose hebt (is bij iedere pil meer kans op, maar schijnt bij Yasmine dus extremer te zijn) en dat er al 14 jonge vrouwen aan overleden zijn.. (op forum van anticonceptiepil.nl las ik dat) en er schijnt een radio-uitzending geweest te zin dat het een slechte pil is.
Maar ja, op die fora lees je ook wel weer positieve verhalen, dus denk dat ik het gewoon maar probeer...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 06 jun 2008 11:12

ik heb nergens geen last van gehad. Ik ken wel iemand die trombose gehad heeft door de pil weet niet welke maar zij rookte er ook bij. En dan heb je er grote kans op.
En je kan nooit nagaan of die 14 vrouwen dat ook gedaan hebben. En geen een pil is volgens mij echt goed voor je maar werkt wel tegen acne en zwangerschap

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 11:18

rosalie83 schreef:Ik slik tegenwoordig altijd twee strippen door en dan een stopweek, bevalt me prima!
En heb je dan ook geen heftige bloeding?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 06 jun 2008 11:20

ik heb vorig jaar in de vakantie ook de pil doorgeslikt en heb nergens last van gehad.
Werd gewoon weer 4 dagen beetje ongesteld

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 11:22

Kijk, dat had ik dus wel vorig jaar na de vakantie toen ik ongesteld werd, had ik dus een heftigere bloeding dan normaal... nu misschien met een lichtere pil dat het meevalt. Ik wil zowiso niet ongesteld worden in de vakantie dus ik heb weinig keus denk ik :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 jun 2008 11:50

kwebbel schreef:
rosalie83 schreef:Ik slik tegenwoordig altijd twee strippen door en dan een stopweek, bevalt me prima!
En heb je dan ook geen heftige bloeding?

Nope!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 jun 2008 15:05

In principe kun je de pil altijd doorslikken hoor.
Ik heb het zo vaak gedaan, als ik geen zin heb in ongesteldheden enzo :) Ik heb nergens last van.
Maar ik heb sowieso nooit last ervan gehad, voor ik aan de pil begon ook niet. Dus misschien is dat een verschil. Nou, liever iets heftiger ongesteld dan in de vakantie, vind ik. (al heb ik daar ook weer niet superveel moeite mee, ongesteld hoort erbij he :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 15:07

MissF schreef:Nou, liever iets heftiger ongesteld dan in de vakantie, vind ik. (al heb ik daar ook weer niet superveel moeite mee, ongesteld hoort erbij he :D )


Ik vind ongesteld zijn helemaal niet bij vakantie horen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8211
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 15:21

Als je doorslikt heb je natuurlijk wel iets meer kans op spotting (heel licht bloedverlies), maar dat kan verder geen kwaad. Ik probeer nu zo lang mogelijk door te slikken, omdat ik tegenwoordig altijd migraine krijg in de stopweek :( Maar laatst was ik een pil vergeten (wat zelden gebeurt) en toen heb ik maar meteen een stopweek ingelast.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 21:04

Galateia schreef:
MissF schreef:Nou, liever iets heftiger ongesteld dan in de vakantie, vind ik. (al heb ik daar ook weer niet superveel moeite mee, ongesteld hoort erbij he :D )


Ik vind ongesteld zijn helemaal niet bij vakantie horen 8)
nee idd vind ik ook 8) ik wil graag zwemmen in de vakantie en lekker kunnen ronddartelen en dat kan ik niet als ik ongesteld ben (vaak krijg ik spontaan een lekbui als ik opsta ofzo :? )

Lalage schreef:Als je doorslikt heb je natuurlijk wel iets meer kans op spotting (heel licht bloedverlies), maar dat kan verder geen kwaad. Ik probeer nu zo lang mogelijk door te slikken, omdat ik tegenwoordig altijd migraine krijg in de stopweek Maar laatst was ik een pil vergeten (wat zelden gebeurt) en toen heb ik maar meteen een stopweek ingelast.
dat ken je dan net zo goed doen :wink: ben je daar ook weer vanaf :D

@MissF: ik ben jaloers hoor dat je nergens last van hebt!! Ik werd op m'n 11e ongesteld, meteen heftig met 6 volle dagen en altijd pijn in m'n rug en hoofd.. nu valt het gelukkig mee met de pil, het is erger geweest!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten