Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Pierke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:00
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Pierke » 24 jan 2007 15:20

Ik had beloofd nog wat te laten horen als ik bij de dokter was geweest. Waarschijnlijk is het iets hormonaals. De hormoonspiegel in het laatste gedeelte van de cyclus daalt waarschijnlijk te snel waardoor de afbraak van het baarmoederslijmvlies te vlug begint. Voor de zekerheid is een uitstrijkje gemaakt. Als daar niets bijzonders uitkomt kan ik kiezen, of ik laat het zo en neem het ongemak voor lief, of ik ga een tijdje aan de pil. Daar moet ik nog even over denken. Ik ben nog nooit aan de pil geweest en hoor daar meestal niet zulke positieve verhalen over. Maar misschien zou het voor een paar maanden wel goed zijn. Ik wacht het maar even af.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 24 jan 2007 15:27

Pierke schreef:Ik had beloofd nog wat te laten horen als ik bij de dokter was geweest. Waarschijnlijk is het iets hormonaals. De hormoonspiegel in het laatste gedeelte van de cyclus daalt waarschijnlijk te snel waardoor de afbraak van het baarmoederslijmvlies te vlug begint. Voor de zekerheid is een uitstrijkje gemaakt. Als daar niets bijzonders uitkomt kan ik kiezen, of ik laat het zo en neem het ongemak voor lief, of ik ga een tijdje aan de pil. Daar moet ik nog even over denken. Ik ben nog nooit aan de pil geweest en hoor daar meestal niet zulke positieve verhalen over. Maar misschien zou het voor een paar maanden wel goed zijn. Ik wacht het maar even af.

Nou, goed dat je geweest bent!
Wat betreft de pil: vaak hoor je allerlei wanverhalen, maar van de vrouwen om mijn heen die de pil slikken hoor ik niets dan goeds! En ikzelf ben ook reuze tevreden!
Succes!

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 24 jan 2007 15:29

De pil is fijn. :)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2007 22:52

de pil is inderdaad fijn! :) Als je de juiste hebt tenminste... heb inmiddels 3 soorten versleten. Heb nu een drie-fase-pil en echt: lof! :)
Ben alleen in de 1e fase een beetje emotioneler dan anders geloof ik ;).

Hopen dat er niks bijzonders uit het uitstrijkje komt!

O ja, over de tip: ik heb (tegenwoordig) geen pijn tijdens m'n menstruatie, iets waar ik wel erg blij van ben! En 'k durf de deur nog net wel uit, ook al voel ik me niet overal even gemakkelijk. Maar ach :)

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 29 jan 2007 22:47

Jaren heb ik de pil geslikt en een tijd niet meer geslikt maar toen kwam de menstruatie weken achter elkaar... Nu heb ik een Mirena Spiraaltje laten zetten en die geeft een klein(!) beetje hormonen af en ik heb nergens meer last van! Door de pil kreeg ik na jaren last van hoofdpijnen e.d. en nu heb ik nergens meer last van. Het spiraaltje kan 3 jaar blijven zitten en eventueel 5 jaar maar dan ben je niet veilig voor zwanger te worden maar de eerste 3 jaar is het veilig en is het ook om niet zwanger te worden. Je lichaam moet er wel aan wennen: een paar maanden ben je toch nog wat ongesteld maar nu ben ik nagenoeg niet(!) meer ongesteld hooguit 1 dag in een aantal maanden! En dat is voor mij super want weken achter elkaar ongesteld zijn is echt ontzettend vermoeiend en echt niet leuk...

ikkie89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:59
Locatie: op m'n kamer of thuis

Berichtdoor ikkie89 » 15 feb 2007 21:27

ff vraagje: herkennen jullie ook dat je in bepaalde periodes
emotioneel veel onstabieler ben als anders?
heeft te maken met hormonen, maar wat kun je er aan doen???
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 15 feb 2007 21:56

Ligt eraan hoe regelmatig dat is? Het kan zeker wel aan je hormonen liggen. Die hebben nou eenmaal ook effect op je gevoelens.
Ik heb dat altijd de paar dagen voor ik ongesteld moet worden. Alleen dringt dat op zo'n moment nooit echt tot me door en bedenk ik dat achteraf pas weer. Gewoon dat ik dan wel over de kleinste dingen kan balen en als ik dan thuis zou zijn zou ik ff lekker een potje schelden ofzo. En bijv. ook wel snel tranen in m'n ogen tijdens gesprekken, kerkdiensten (vooral liederen/muziek) etc. Heb al wel aardig geleerd om het een beetje verborgen te houden, haha.
Dit klinkt misschien wat extremer dan het is. Een ander die me maar een beetje kent zal het niet gauw aan me merken, maar voor mezelf kan ik dingen wel precies herleiden.
pobody's nerfect

sela

Berichtdoor sela » 15 feb 2007 22:43

Heb al wel aardig geleerd om het een beetje verborgen te houden, haha.
Dit klinkt misschien wat extremer dan het is. Een ander die me maar een beetje kent zal het niet gauw aan me merken, maar voor mezelf kan ik dingen wel precies herleiden.


:mrgreen: precies..

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 feb 2007 23:53

ikkie89 schreef:ff vraagje: herkennen jullie ook dat je in bepaalde periodes
emotioneel veel onstabieler ben als anders?
heeft te maken met hormonen, maar wat kun je er aan doen???


IOk heb dat vaak 1 a 2 dagen voor het allemaal op gang komt.

het probleem nu is: pas duurde het 5 weken tussen de 2 menstruaties en nu zit er maar een week tussen. Wordt er een beetje simpel van :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 23 feb 2007 05:13

Ik denk dat veel meiden last hebbenvan emotionele onstabiliteit in de dagen voor de menstruatie. Soort PMS ofzo?

Ik moet zelf altijd snel huilen een dag of 2 voor het feest begint, het stomste kranteberichtje zorgt voor waterlanders, tot wanhoop van mijn teerbeminde echtgenoot.
Het gekke is dat ik het zelf pas met elkaar combineer als ik eenmaal ongesteld ben, daarvoor denk ik altijd (ja, ik ben blond) o jee, als ik maar niet burn-out raak ofzo... :oops:
A smile costs nothing, but gives much

lekker wijntje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2007 23:53
Locatie: zeeland

Berichtdoor lekker wijntje » 23 feb 2007 23:13

1,5 jaar geleden heb ik tss gehad, en de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam is dezelfde ellende begonnen als bij Pierke nu. Eerst dacht ik nog het komt door de vele medicijnen die ik gekregen heb en m'n hormonen zullen nog wel niet op peil zijn, maar na drie maanden nog geen verandering. Ben toen ook diverse malen bij de huisarts geweest en heb geloof ik wel 3 soorten pillen uitgeprobeerd, maar er hielp niets en halfverwege de strip kreeg ik nog steeds doorbraakbloedingen. Vaak om de 2 weken ongesteld. Na een jaar tobben naar de gyneacoloog geweest voor een uitstrijkje, wat ook weer niets opleverde. Alleen tijdens het uitstrijkje ging ik weer bloeden. Inmiddels heb ik al de engste ziektes in m'n hoofd gehaald maar ze komen er niet achter wat het is. Inmiddels ben ik wel met de pil gestopt want ja, het hielp toch niet en nu ben ik niet meer 2x in de maand 'ongesteld' maar begin ik ook een paar dagen voordat ik echt menstrueer te bloeden. Dus veel sterkte Pierke ik kan je echt niet verder helpen het is alleen oervervelend!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 26 feb 2007 14:32

[quote="Gerdien B."het probleem nu is: pas duurde het 5 weken tussen de 2 menstruaties en nu zit er maar een week tussen. Wordt er een beetje simpel van :roll:[/quote]

Herken ik Gerdien. Ik was vorig jaar n periode heel onregelmatig ongesteld. Om de 5, 6 á 7 week. En natuurlijk gigantisch beroerd dan. Wist echt nooit wanneer ik het zou worden. Een aantal dagen van de te voren begon het al met buikpijn enzo, wist ik wel het zit er aan te komen maarja het was wel heel erg lastig. Paar maanden geleden was het eigenlijks steeds wel 4 weken, dacht er begint weer n beetje regelmaat in te komen. Werd ik het opeens na 2,5 week weer..... en nu 10 dagen weer :roll: :roll:. Heb gelukkig geen buikpijn enzo..... maarre wel behoorlijk ongesteld. Word hier wel n beetje simpel van..... maar ff afwachten hoe het nu verder gaat.

Zijn er misschien ook die dit herkennen :?: :!: :?: . Wat ermee gedaan :?: :!: :?:
Wat de toekomst brengen moge........

kort
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 jan 2006 14:50

Berichtdoor kort » 26 feb 2007 14:47

Ja heel herkenbaar. Zelf ben ik nog nooit regelmatig geweest. Ik hoopte dat het na de geboorte van ons eerste kind zou veranderen. Dat had ik wel eens gehoord. Maar helaas is dat niet gebeurd. Inmiddels hebben we 3 kinderen, maar nog steeds ben ik heel onregelmatig. Ik heb er nooit wat aan gedaan. Hoewel het heel lastig is, en je steeds heel onzeker bent, lijkt het mij het beste om de natuur de gang te laten gaan.
Maar mss ben ik wel de enige die zo denkt :?:

Wat ik merk na de geboorte van onze 3e, is dat ik veel meer bloed verlies, dan ik ooit gedaan heb. (Is inmiddels anderhalf jaar, dus ik denk dat dit wel standaard zal worden). Zijn er mensen die dit herkennen?

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 26 feb 2007 14:55

Ja je word er zo onzeker van. Je weet nooit wanneer het komt.
En kzit steeds helemaal onder de puisten. Begon het net weer n beetje minder te worden van de vorige menstruatie, maja dan ben je het alweer en voor je het weet zit je er weer helemaal onder :x .
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 04 apr 2007 09:01

*Annette* schreef:Herken ik Gerdien. Ik was vorig jaar n periode heel onregelmatig ongesteld. Om de 5, 6 á 7 week. En natuurlijk gigantisch beroerd dan. Wist echt nooit wanneer ik het zou worden. Een aantal dagen van de te voren begon het al met buikpijn enzo, wist ik wel het zit er aan te komen maarja het was wel heel erg lastig. Paar maanden geleden was het eigenlijks steeds wel 4 weken, dacht er begint weer n beetje regelmaat in te komen. Werd ik het opeens na 2,5 week weer..... en nu 10 dagen weer :roll: :roll:. Heb gelukkig geen buikpijn enzo..... maarre wel behoorlijk ongesteld. Word hier wel n beetje simpel van..... maar ff afwachten hoe het nu verder gaat.

Zijn er misschien ook die dit herkennen :?: :!: :?: . Wat ermee gedaan :?: :!: :?:


Word dit door andere misschien ook herkent? En wat doen jullie er mee? Was het na deze periode die ik hier boven beschreef het na een week weer....... en nu na dik 6 week pas weer. Word hier een beetje simple van, maar weet niet wat ik er aan moet doen. Liep nu al een week met buikpijn rond en ik was steeds maar niet ongesteld. Werd ik 's morgens wakker dacht ik, ben ongesteld...... nee hoor nog nie...... overdag dacht ik nu ben ik het vast, heb weer zo'n buikpijn....... nee hoor nog nie. Maar gisteravond wel :( :lol: :(. Voel me dr nu niet echt bepaald lekker van. Wat misselijk enzo :(. Ook buikpijn maarre daar heb ik eerst dubbele paracetemol voor ingenomen en tis nu te dragen.
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten

cron