Acceptatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 20 feb 2007 19:40

schwesterchen schreef:ik begin meer te zien dat het misschien toch goed is als ik hulp zoek om over dingen te praten. Heb het nog niet gedaan...Terwijl dat juist goed zou zijn. k vind het heel eng. Ik constateerde bij me zelf dat ik niet goed over mijn gevoelens durf te praten, schaamtegevoel...
ik heb wel 's met m'n moeder gepraat, met een vriendin en met iemand ergens van de nazorg.
Nu vraag ik me af: wat zou beter zijn: met mensen die ik goed ken (vrienden/mensen uit de gemeente) praten of met iemand die ik niet ken?
Ik vind het eng om met mensen te praten die mij goed kennen, maar misschien is het juist wel goed... :?

Ik denk dat het heel goed zou zijn professionele hulp te gaan zoeken buiten je kennissen/bekenden/mensen die je kennen om.
Iemand kijkt er fris tegenaan en als het een goede professional is, heeft die heel snel door als je dingen verbergt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 feb 2007 20:36

Misschien is chatten met Eleos wat voor je? Dat kan via Refoweb.

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 23 feb 2007 05:07

Laat ik dit even zeggen:
Lieve mensen ik ben er enorm van opgeknapt! Ik had het jaren eerder moeten doen, alleen zag ik toen zelf niet dat ik hulp nodig had.
Het is idd even doorbijten, maar als je erachter staat zie je goed het verschil (ik tenminste)
Van onzeker en onrustig, altijd op zoek en achterdochtig ben ik veranderd in mijn eigen zelf, heel wat zekerder, rustiger en stabieler! :D

Ik zag het pas toen mijn man (toen net mijn vriend) bezig was met maatsch. werk en langzaam aan veranderde van een onzekere zwartkijker (sorry Hans) in een leuke zelfverzekerde positieve en ontzettend leuke goozer (echt waar, ben toen maar met `m getrouwd :wink: )
A smile costs nothing, but gives much


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten