Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Poesje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 571
Lid geworden op: 09 mar 2005 14:16

Berichtdoor Poesje » 16 sep 2006 20:19

Dat hoor ik wel meer ja..(zelf nog geen last van gehad)
Maar wat ook vreemd is, in het boekje schrijft ze ook dat je een hongergevoel mag hebben. Terwijl de meeste dieetisten zeggen dat je geen hongergevoel mag hebben. Beetje vreemd..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 18 sep 2006 08:51

Poesje schreef:Dat hoor ik wel meer ja..(zelf nog geen last van gehad)
Maar wat ook vreemd is, in het boekje schrijft ze ook dat je een hongergevoel mag hebben. Terwijl de meeste dieetisten zeggen dat je geen hongergevoel mag hebben. Beetje vreemd..


Tuurlijk hoort een honger gevoel er gewoon bij. Normaal zou je meer eten, dus is je lichaam gewend meer te krijgen. Nu krijgt hij opeens minder en dan geeft hij een signaal af. Maar zelfs een hongergevoel neemt op de den duur af hoor. Als je lichaam weer gewend is minder te krijgen, zeurt ie ook niet!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 18 sep 2006 09:19

Zucht....ik ga ook maar weer eens aan snoepjes en koekjesloze weken beginnen, want ben weer aangekomen. Ik moet en zal die 60 weer halen :)
Echt irritant, ik heb de afgelopen weken echt opgelet, maar wel elke dag iets gegeten tussendoor enzo. Maar dan zitten er meteen weer kilo's aan.

Naja, echt lijnen ga ik niet, maar geen tussendoortjes lijkt me wel slim :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 18 sep 2006 12:28

MissF schreef:Zucht....ik ga ook maar weer eens aan snoepjes en koekjesloze weken beginnen, want ben weer aangekomen. Ik moet en zal die 60 weer halen :)
Echt irritant, ik heb de afgelopen weken echt opgelet, maar wel elke dag iets gegeten tussendoor enzo. Maar dan zitten er meteen weer kilo's aan.

Naja, echt lijnen ga ik niet, maar geen tussendoortjes lijkt me wel slim :)


ik ben gestopt met lijnen en op een normaal voedingspatroon overgegaan.
ik eet nu op drie vaste tijdstippen normaal .
bv
s'morgens: 1 snee brood met jam en een kop thee zonder suiker.
s'middags: 1 snee brood met jam en een plak koek en kop thee
s'avonds: een normale maaltijd met groente vlees aardappels ( vanavond is dat chinees want ik ben jarig)

tussendoor koffie of thee of iets dergelijks en fruit.


werkt goed.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 18 sep 2006 15:46

boxy schreef:ik ben gestopt met lijnen en op een normaal voedingspatroon overgegaan.
ik eet nu op drie vaste tijdstippen normaal .
bv
s'morgens: 1 snee brood met jam en een kop thee zonder suiker.
s'middags: 1 snee brood met jam en een plak koek en kop thee
s'avonds: een normale maaltijd met groente vlees aardappels ( vanavond is dat chinees want ik ben jarig)

tussendoor koffie of thee of iets dergelijks en fruit.


werkt goed.


Gefeliciteerd met je verjaardag!
Het zal best werken die maaltijden van jou, maar je eet veeeeeeeeeel te weinig. Kan nooit goed zijn.

@MissF Sterkte Fem!!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 sep 2006 15:49

Het schijnt trouwens goed te zijn als je niet drie grote maaltijden doet, maar 6.

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 18 sep 2006 17:00

Funlover schreef:
boxy schreef:ik ben gestopt met lijnen en op een normaal voedingspatroon overgegaan.
ik eet nu op drie vaste tijdstippen normaal .
bv
s'morgens: 1 snee brood met jam en een kop thee zonder suiker.
s'middags: 1 snee brood met jam en een plak koek en kop thee
s'avonds: een normale maaltijd met groente vlees aardappels ( vanavond is dat chinees want ik ben jarig)

tussendoor koffie of thee of iets dergelijks en fruit.


werkt goed.


Gefeliciteerd met je verjaardag!
Het zal best werken die maaltijden van jou, maar je eet veeeeeeeeeel te weinig. Kan nooit goed zijn.

@MissF Sterkte Fem!!!




nou ik heb er anders meer dan genoeg aan
ben gestopt met te kijken hoeveel ik eet werd er helemaal gek van.
als ik echt honger heb eet ik echt wel meer.
greetz me

Gebruikersavatar
Poesje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 571
Lid geworden op: 09 mar 2005 14:16

Berichtdoor Poesje » 18 sep 2006 17:01

@ Funlover.. Je mag eigenlijk geen hongergevoel hebben.
Als het goed is, krijg je niet te weinig eten..maar genoeg.. :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 18 sep 2006 17:05

helemaal gelijk in en wat genoeg is is voor iedereen anders neem ik aan.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 sep 2006 18:28

ik heb een nieuwe fiets gekocht zodat ik voortaan naar mijn werk kan gaan fietsen, 2 keer 25 kilometer. Als ik dat een tijdje volhou zou je toch ook wat moeten merken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 sep 2006 19:21

Oeh, de verleiding om toch de auto te nemen zal op donkere koude en natte winterochtenden waarschijnlijk niet gering zijn..

Rupsje nooitgenoeg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:21

Berichtdoor Rupsje nooitgenoeg » 19 sep 2006 09:25

ik ben gestopt met lijnen en op een normaal voedingspatroon overgegaan.
ik eet nu op drie vaste tijdstippen normaal .
bv
s'morgens: 1 snee brood met jam en een kop thee zonder suiker.
s'middags: 1 snee brood met jam en een plak koek en kop thee
s'avonds: een normale maaltijd met groente vlees aardappels ( vanavond is dat chinees want ik ben jarig)

tussendoor koffie of thee of iets dergelijks en fruit.




Ik vraag me af hoe gezond dit is. Waar blijft je boter, de melproducten, de 5 boterhammen, kaas, vleeswaren...dit zijn wel producten die je lichaam nodig heeft. Als ik kijk naar wat ik eet, is dit echt enorm weinig. Niet alleen weinig, maar ook ongezond voor je lichaam. Zo doe je het wel tekort...

Zucht....ik ga ook maar weer eens aan snoepjes en koekjesloze weken beginnen, want ben weer aangekomen. Ik moet en zal die 60 weer halen
Echt irritant, ik heb de afgelopen weken echt opgelet, maar wel elke dag iets gegeten tussendoor enzo. Maar dan zitten er meteen weer kilo's aan.

Naja, echt lijnen ga ik niet, maar geen tussendoortjes lijkt me wel slim


Weet je, ik weet niet echt wat slim is. Zelf heb ik wel mijn visie op afvallen. Is het gezond om tussendoortjes te laten staan? Je lichaam heeft om de 2 uur voedsel nodig om genoeg te verbranden. Mij lijkt het zelf beter om een een normale eetlijst op te pakken. Een eetlijst waar alles bij staat en waar een lichaam voldoende aan heeft. Inclusief tussendoortjes. Als het goed is stabiliseert je lichaam op een bepaald gewicht. Het gewicht wat bij je hoort.

Waarom lijnen zoveel mensen naar een bepaald gewicht? Het is toch veel beter om gezond te eten, dan kun je toch zien wat je lichaam aangeeft, wat je lichaam nodig heeft. Dit is toch niet afhankelijk van een gewicht, maar van de bouw van je lichaam. De een stabiliseert op een bmi van 20, de volgende op eentje van 24...maar dat gewicht is wel het gewicht waar je lichaam het best op functioneert.

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 19 sep 2006 09:51

Rupsje nooitgenoeg schreef:
Ik vraag me af hoe gezond dit is. Waar blijft je boter, de melproducten, de 5 boterhammen, kaas, vleeswaren...dit zijn wel producten die je lichaam nodig heeft. Als ik kijk naar wat ik eet, is dit echt enorm weinig. Niet alleen weinig, maar ook ongezond voor je lichaam. Zo doe je het wel tekort...


Tsja.. zou dat dan echt allemaal zo nodig zijn? I mean, ik eet ook geen boter en gebruik zo min mogelijk vet bij bakken of braden. (ik kook/ stoom/ grill dan nog liever) Vlees eet ik nauwlijks. Sausjes vermijd ik ook. Mijn moeder zegt wel dat ik noten ed moet eten, die bevatten heeeeel veel vet!! Dus dan ga ik niet ook nog boter eten! En melk drink ik ook niet, wel soms drinkyoghurt light ofzo. Soms eet ik geen brood, alleen maar fruit. Soms ook weer wel, zo precies komt dat allemaal niet denk ik.

Je lichaam heeft om de 2 uur voedsel nodig om genoeg te verbranden. Mij lijkt het zelf beter om een een normale eetlijst op te pakken. Een eetlijst waar alles bij staat en waar een lichaam voldoende aan heeft. Inclusief tussendoortjes. Als het goed is stabiliseert je lichaam op een bepaald gewicht. Het gewicht wat bij je hoort.


Elke 2 uur iets eten? Waar wordt dat op gebaseerd dan? Het gaat er toch gewoon om hoeveel calorien je binnenkrijgt en hoeveel je er verbrandt?

Waarom lijnen zoveel mensen naar een bepaald gewicht? Het is toch veel beter om gezond te eten, dan kun je toch zien wat je lichaam aangeeft, wat je lichaam nodig heeft. Dit is toch niet afhankelijk van een gewicht, maar van de bouw van je lichaam. De een stabiliseert op een bmi van 20, de volgende op eentje van 24...maar dat gewicht is wel het gewicht waar je lichaam het best op functioneert.


Waarom mensen lijnen?? Tsja.. omdat ze zich daar prettiger bij voelen dnek ik. Ik zelf voel me bijv. enorm onzeker nu ik weer ben aangekomen, terwijl ik nog steeds weinig weeg, medisch gezien dan. Ik vind het niet weinig. Maja.. denk dat mensen zich gewoon zekerder voelen als ze hun gewicht onder controle hebben. Dat je gewicht afhangt van de bouw van je lichaam ben ik met je eens, maar ik vraag me wel af in hoeverre.. I mean, een bmi van 24 is bijna overgewicht toch? Dat betekend dus dat je gewrcihten etc wel behoorlijk belast worden, lijkt me ook weer niet erg gezond..
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Rupsje nooitgenoeg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:21

Berichtdoor Rupsje nooitgenoeg » 19 sep 2006 10:41

Tsja.. zou dat dan echt allemaal zo nodig zijn? I mean, ik eet ook geen boter en gebruik zo min mogelijk vet bij bakken of braden. (ik kook/ stoom/ grill dan nog liever) Vlees eet ik nauwlijks. Sausjes vermijd ik ook. Mijn moeder zegt wel dat ik noten ed moet eten, die bevatten heeeeel veel vet!! Dus dan ga ik niet ook nog boter eten! En melk drink ik ook niet, wel soms drinkyoghurt light ofzo. Soms eet ik geen brood, alleen maar fruit. Soms ook weer wel, zo precies komt dat allemaal niet denk ik.


Ja...dat is dus allemaal wel nodig. Ik citeer even een stukje van info wat ik hier heb liggen:

'vetten zijn een belangrijke ernergiebron voor het lichaam. Van alle energie die we per dag gebruiken, moet 30-35% door vetten geleverd worden. Vetten spelen ook een rol in de voorizening van vetoplosbare vitamines in de voeding en daarnaast hebben de vetten in ons lichaam een rol bij het transport van deze vitamines (A, D, E, K). Behalve dat vet in onze voeding de brandstof levert voor de energie die we nodig hebben, heeft vet in ons lichaam ook een rol. Het vet onder de huid heeft een isolerende en beschermende functie. Tevens leveren vetten in de voeding ook vetzuren die het lichaam zelf niet kan makken. Deze zijn belangrijk als bestanddeel van het celmembraan en het immuunsysteem. '


'eiwitten zijn belangrijke bouwstoffen van het lichaam. Spierweefsel bestaat voornamelijk uit eiwitten, maar ok het selet, huid, nagels en bloedvaten bevatten eiwit. Je hebt het nogid voor belangrijke processen, zoals de spijsvertering en het hormoonsysteem. Eiwitten zitten in vlees, vleeswaren, vis, gevogelte, ei....(en nog veel meer ;)'

Ik denk dus wel dat allemaal precies komt. Tuurlijk hoef je niet iedere dag precies genoeg te eten...de ene dag eet je meer dan de ander.
Elke 2 uur iets eten? Waar wordt dat op gebaseerd dan? Het gaat er toch gewoon om hoeveel calorien je binnenkrijgt en hoeveel je er verbrandt?


Gewoon, een advies van het voedingscentrum. Ook als je af wilt vallen. Als je minder vaak gaat eten, gaat je spijsvertering ook minder hard werken...helaas. (ik vind het ook echt niet makkelijk hoor!)

Een bmi van 24 is helemaal niet slecht. Het is ook niet 'bijna overgewicht'. Het is een gezond gewicht, dus prima voor je gewrichten. Ieder lichaam heeft een bepaald gewicht. De een is steviger dan de ander. Maar je kunt aan het lichaam toch zien dat het erop gebouwd is? De een is breder, de ander smaller. Dus is een bmi van 24/25 echt niet ongezond. Het is een gezond gewicht, dus ook niet slecht voor je gewrichten.

Pffff...het klinkt wel een beetje alsof ik het helemaal weet. Dat is niet zo hoor...maar ik heb zelf ook al een hele poos eetproblemen...en probeer nu eens gezond te eten. En eerlijk gezegd, ik vind het echt moeilijk!

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 19 sep 2006 12:19

Rupsje nooitgenoeg schreef:
ik ben gestopt met lijnen en op een normaal voedingspatroon overgegaan.
ik eet nu op drie vaste tijdstippen normaal .
bv
s'morgens: 1 snee brood met jam en een kop thee zonder suiker.
s'middags: 1 snee brood met jam en een plak koek en kop thee
s'avonds: een normale maaltijd met groente vlees aardappels ( vanavond is dat chinees want ik ben jarig)

tussendoor koffie of thee of iets dergelijks en fruit.




Ik vraag me af hoe gezond dit is. Waar blijft je boter, de melproducten, de 5 boterhammen, kaas, vleeswaren...dit zijn wel producten die je lichaam nodig heeft. Als ik kijk naar wat ik eet, is dit echt enorm weinig. Niet alleen weinig, maar ook ongezond voor je lichaam. Zo doe je het wel tekort...

Zucht....ik ga ook maar weer eens aan snoepjes en koekjesloze weken beginnen, want ben weer aangekomen. Ik moet en zal die 60 weer halen
Echt irritant, ik heb de afgelopen weken echt opgelet, maar wel elke dag iets gegeten tussendoor enzo. Maar dan zitten er meteen weer kilo's aan.

Naja, echt lijnen ga ik niet, maar geen tussendoortjes lijkt me wel slim


Weet je, ik weet niet echt wat slim is. Zelf heb ik wel mijn visie op afvallen. Is het gezond om tussendoortjes te laten staan? Je lichaam heeft om de 2 uur voedsel nodig om genoeg te verbranden. Mij lijkt het zelf beter om een een normale eetlijst op te pakken. Een eetlijst waar alles bij staat en waar een lichaam voldoende aan heeft. Inclusief tussendoortjes. Als het goed is stabiliseert je lichaam op een bepaald gewicht. Het gewicht wat bij je hoort.

Waarom lijnen zoveel mensen naar een bepaald gewicht? Het is toch veel beter om gezond te eten, dan kun je toch zien wat je lichaam aangeeft, wat je lichaam nodig heeft. Dit is toch niet afhankelijk van een gewicht, maar van de bouw van je lichaam. De een stabiliseert op een bmi van 20, de volgende op eentje van 24...maar dat gewicht is wel het gewicht waar je lichaam het best op functioneert.[/quote


ik eet wel boter op mijn brood en doe wel melk in de koffie
het klopt wel dat je stofwisseling langzamer gaat denk ik.
maar zolang ik niet aankom vind ik alles best.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten