Wat zou jij doen als...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 21:21

Dat klopt wel, toch komt er op de kaart te staan: Geen rouwkleding

'k Hou nu ook van vrolijke kleuren, dan hoeft men bij m'n begrafenis, niet in het zwart te komen :wink:

Gebruikersavatar
Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:33
Locatie: Suisse

Berichtdoor Rainbowgirl » 08 aug 2006 21:27

Ik zou heel veel met vriend(inn)en optrekken... evangeliseren... als het zou kunnen, nog naar een gebied gaan waar mijn hart ligt; heel veel liefde delen, gedichten schrijven en alle goede gedichten die ik heb geschreven bundelen.
Dat zijn zo ongeveer de meest waardevolle dingen in mijn leven. Maar die wil ik sowieso waarmaken.

Vreemd, door zo'n vraag besef je ook wat je eigenlijk moet doen met je leven om gelukkig te zijn. Doet me denken aan mensen die in de lift vastzitten en elkaar gaan vertellen wat ze gaan doen als ze de lift uit zouden komen. (You've got mail - waarom krijg ik bij deze vraag een romcom in m'n hoofd? :?)

En m'n geld zou ik voornamelijk nalaten. Maar daar is eigenlijk geen sprake van als je helemaal geen geld hebt. :P

M'n tante weet dat ze menselijkerwijs niet lang meer te leven heeft. Ze geniet echt van het leven en probeert er niet teveel mee bezig te zijn. Het is echt fijn om op zulke momenten zeker te weten en ervaren dat God bij je is en bij je zal blijven. En dat vind ik mooi om bij haar te zien en ook bij mijn andere tantes die overleden zijn en wisten dat ze niet lang meer te leven hadden.
Het blijft rot (fout woord, maar weet niet hoe ik het moet noemen). Maar daar gaat het nu niet over. Hoe simpel het klinkt, hoe moeilijk het is... misschien moet je juist over die gedachte heenkomen.

Bleuh... ik heb me nog nooit zo voelen blaten als in deze reactie. Want wat weet ik er nou eigenlijk van...

Maaike

Berichtdoor Maaike » 08 aug 2006 21:36

Hmm, ik zou denk ik niet mn hele begravenis uitschrijven enzo, wel zou ik denk ik opschrijven wat voor tekst er op de rouwkaart moet komen, en de liederen waarvan ik graag zou willen dat ze gezongen worden. De rest is aan

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 21:44

Rainbowgirl schreef:Ik zou heel veel met vriend(inn)en optrekken... evangeliseren... als het zou kunnen, nog naar een gebied gaan waar mijn hart ligt; heel veel liefde delen, gedichten schrijven en alle goede gedichten die ik heb geschreven bundelen.
Dat zijn zo ongeveer de meest waardevolle dingen in mijn leven. Maar die wil ik sowieso waarmaken.

Vreemd, door zo'n vraag besef je ook wat je eigenlijk moet doen met je leven om gelukkig te zijn. Doet me denken aan mensen die in de lift vastzitten en elkaar gaan vertellen wat ze gaan doen als ze de lift uit zouden komen. (You've got mail - waarom krijg ik bij deze vraag een romcom in m'n hoofd? :?)

En m'n geld zou ik voornamelijk nalaten. Maar daar is eigenlijk geen sprake van als je helemaal geen geld hebt. :P

M'n tante weet dat ze menselijkerwijs niet lang meer te leven heeft. Ze geniet echt van het leven en probeert er niet teveel mee bezig te zijn. Het is echt fijn om op zulke momenten zeker te weten en ervaren dat God bij je is en bij je zal blijven. En dat vind ik mooi om bij haar te zien en ook bij mijn andere tantes die overleden zijn en wisten dat ze niet lang meer te leven hadden.
Het blijft rot (fout woord, maar weet niet hoe ik het moet noemen). Maar daar gaat het nu niet over. Hoe simpel het klinkt, hoe moeilijk het is... misschien moet je juist over die gedachte heenkomen.

Bleuh... ik heb me nog nooit zo voelen blaten als in deze reactie. Want wat weet ik er nou eigenlijk van...
Ik vind het juist een mooie en inhoudsvolle reactie.

Ik ben zelf een ongeofelijke piekeraar, ik kan uren wakker liggen, en ik vroeg me op een gegeven ogenblik gewoon af wat andere mensen zouden doen. Ik heb mijn reactie al gegeven, en daar blijf ik bij.

Waar ik wel altijd in mee in mijn achterhoofd loop, dat is niet helemaal ontopic, is wat er zou gebeuren als ik opeens zou komen te overlijden. Door mijn ziekte kan het zijn dat ik erg weinig bloedplaatjes heb, dat heb ik niet echt door, behalve veel blauwe plekken (en die heb ik nu, maar ik ben te lui om bloed te prikken) en zou ik dan een klap tegen mijn hoofd krijgen, zou het risico op een bloeding groot zijn. Dan ga ik echt van het ergste uit, maar het risico bestaat. Ik ga, en dat lijkt een belachelijk idee maar het is voor mij heel waardevol, binnenkort een brief maken met de wachtwoorden van mijn msn, en een lijst van mensen die ik alleen via msn ken die gemaild moeten worden dat ik niet meer leef. Daarnaast wil ik erin zetten wat er allemaal met de materialen moet gebeuren die op mijn computer staan (we gebruiken hem allemaal) en wat er met mijn huisdieren moet gebeuren. Ook komt er een woord in voor mijn familie en vrienden

Dat klinkt allemaal heel overtrokken, maar het kan geen kwaad, en zeker als je een ziekte krijgt ga je over dit soort dingen nadenken. Stel dat je onverwacht komt te overlijden, dan is alles in ieder geval goed geregeld. Als je wat ouder bent zal het allemaal wat anders gaan.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 21:48

*Gaat meteen gespreksgeschiedenissen wissen :shock: *

Nu je het zo zegt, er zijn wel dingen, waar zelfs mijn nabestaanden niets mee te maken hebben, ook niet als ik er niet meer ben. Hoe hard dat ook klinkt. Het is bij langena niet het belangrijkste, maar toch, die kleine details :o

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 21:53

Smurffie schreef:*Gaat meteen gespreksgeschiedenissen wissen :shock: *

Nu je het zo zegt, er zijn wel dingen, waar zelfs mijn nabestaanden niets mee te maken hebben, ook niet als ik er niet meer ben. Hoe hard dat ook klinkt. Het is bij langena niet het belangrijkste, maar toch, die kleine details :o
Daar heb ik ook over na gedacht, maar ik vind dat niet belangrijk. Ik besta dan niet meer, en wat ze daarna over mij zeggen vind ik niet belangrijk.

En als mijn moeder mijn gespreksgeschiedenis nu zou lezen, zou ze (in de eerste plaats uren nodig hebben, want ik zit bijna 24/7 achter msn en heb 140 contacten, maar) misschien eindelijk weten waar ze mee bezig is. Misschien zou ze veranderen. Waarschijnlijk niet, en zou ze zichzelf een trauma aanpraten over hoe een vreselijke dochter ze wel niet had :wink:

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 21:57

L'être extraterrestre schreef:
Smurffie schreef:*Gaat meteen gespreksgeschiedenissen wissen :shock: *

Nu je het zo zegt, er zijn wel dingen, waar zelfs mijn nabestaanden niets mee te maken hebben, ook niet als ik er niet meer ben. Hoe hard dat ook klinkt. Het is bij langena niet het belangrijkste, maar toch, die kleine details :o
Daar heb ik ook over na gedacht, maar ik vind dat niet belangrijk. Ik besta dan niet meer, en wat ze daarna over mij zeggen vind ik niet belangrijk.

En als mijn moeder mijn gespreksgeschiedenis nu zou lezen, zou ze (in de eerste plaats uren nodig hebben, want ik zit bijna 24/7 achter msn en heb 140 contacten, maar) misschien eindelijk weten waar ze mee bezig is. Misschien zou ze veranderen. Waarschijnlijk niet, en zou ze zichzelf een trauma aanpraten over hoe een vreselijke dochter ze wel niet had :wink:


Is ook weer waar.. :)

En, over de doden niets dan goeds, zeggen ze altijd :wink:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 08 aug 2006 22:27

L'être extraterrestre schreef:
Aragorn schreef:En als je van je nabestaanden houdt wil je daar toch ook wel dingen voor regelen? Het is wel min of meer bepalend voor de manier waarop je 'voortleeft' op aarde, ik zou bijvoorbeeld ook zeker geen zware dominee bij m'n graf willen hebbben.
Orgaandonatie zou ik zekervan tevoren vastleggen zodat de arts de nabestaanden dara niet op zo'n rotmoment mee lastig hoeft te vallen. Ook de andere dingen zou ik mijn voorkeur in aangeven, maar verder moeten ze zelf zien.

Ik zou heel graag witte rozen op mijn graf hebben bijvoorbeeld.


maar zoiets moet je van te voren zelf ook naar je familie toe aangeven. Dan weten ze het...het is nogal rot als ze het horen als je hersendood bent.
Overigens schijn ik een paar vreemde wensen te hebben :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 22:35

mw schreef:
L'être extraterrestre schreef:
Aragorn schreef:En als je van je nabestaanden houdt wil je daar toch ook wel dingen voor regelen? Het is wel min of meer bepalend voor de manier waarop je 'voortleeft' op aarde, ik zou bijvoorbeeld ook zeker geen zware dominee bij m'n graf willen hebbben.
Orgaandonatie zou ik zekervan tevoren vastleggen zodat de arts de nabestaanden dara niet op zo'n rotmoment mee lastig hoeft te vallen. Ook de andere dingen zou ik mijn voorkeur in aangeven, maar verder moeten ze zelf zien.

Ik zou heel graag witte rozen op mijn graf hebben bijvoorbeeld.


maar zoiets moet je van te voren zelf ook naar je familie toe aangeven. Dan weten ze het...het is nogal rot als ze het horen als je hersendood bent.
Overigens schijn ik een paar vreemde wensen te hebben :wink:
Dat scheelt, mijn organen kunnen niet weggegeven worden, dus daar hoef ik niet meerover na te denken ook.

Wat voor wensen heb jij?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 08 aug 2006 22:39

- er mag niet op de rouwkaart staan: ..onze lieve dochter, zus enz... daar houd ik niet van
- geen standaard tekst van: gelegenheid tot condoleren... enz
- vrolijke psalmen (ja echt psalmen) in de rouwdienst

maar dit lijkt mij offtopic
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 aug 2006 10:40

Ik zou denk ik eerlijker zijn tegen degenen van wie ik hou, vaker zeggen dat ik van ze hou en waarom ze zo belangrijk zijn. Ook mensen die ik nu haast nooit meer zie; maar die wel belangrijk voor me zijn geweest. Ik zou meer lef hebben om te zeggen wat ik denk, ook tegen wildvreemden; meer doen wat je wilt ipv dat je denkt 'maar misschien denkt die ander dan..'
maar daar zou ik nu natuurlijk ook al mee kunnen beginnen 8)

Dat van internet-contacten; daar heb ik ook al eens over nagedacht, ik zou wel graag weten dat ze op fora waar ik veel en lang zit ook weten dat ik er niet meer ben.
Ik zou niet willen dat men mijn dagboek en internet gesprekken zou lezen. Dat is persoonlijk, ook na mijn dood.
De begrafenis maakt mij niet zoveel uit, maar als je al een half jaar van te voren weet dat je sterft, kan ik me voorstellen dat je wel een paar dingen regelt; zoals de kaart en muziek en liederen ed. Eigenlijk zou ik liever zonder kist begraven worden, of iig niet in een hele dure eikenhouten met gouden handvaten kist.. dat vind ik niets.

Ik zou meer in de natuur rond gaan lopen, ik vraag me af of ik dan nog naar school zou gaan... misschien voor de mensen die daar zijn, de vrienden die je er hebt, maar niet om iets te leren denk ik ;)
Ik zou meer met God willen praten en over Hem nadenken, maar daar kan ik nu ook al mee beginnen :)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 09 aug 2006 12:32

Eigenlijk zou ik liever zonder kist begraven worden, of iig niet in een hele dure eikenhouten met gouden handvaten kist.. dat vind ik niets.


je hebt ook gewoon houdten kisten. Dan zijn de handvaten ook an hout enzo.

In het boekje van de plaatselijke begravenisonderneming hier, kun je aangeven welke kist je wil. Staandaard, eenvoudig (met houten handvaten enz) en luze (met gouden).
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 aug 2006 13:00

wow....

ik zou niet weeeeeeeeeten wat ik zou doen!!

k denk eerst heel boos worden op God!! :oops:

wat misschien later omgezet kan worden in liefde? :oops:

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 aug 2006 17:32

mw schreef:
Eigenlijk zou ik liever zonder kist begraven worden, of iig niet in een hele dure eikenhouten met gouden handvaten kist.. dat vind ik niets.


je hebt ook gewoon houdten kisten. Dan zijn de handvaten ook an hout enzo.

In het boekje van de plaatselijke begravenisonderneming hier, kun je aangeven welke kist je wil. Staandaard, eenvoudig (met houten handvaten enz) en luze (met gouden).
Ik wil een biologische kist.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2006 18:57

tja. ik denk puur gaan genieten van elke dag. Mensen opzoeken.

*k heb zelf ook mijn begravenis al op papier staan* :oops:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten