Wat zou jij doen als...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Wat zou jij doen als...

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 18:25

Wat zou jij doen als je te horen hebt gekregen dat je nog maar een half jaar te leven hebt, of als je weet dat je leven drastisch in word gekort?

En waarom?

Ben/ken je misschien iemand die dat te horen heeft gekregen, en wat deed die?

Maaike

Berichtdoor Maaike » 08 aug 2006 19:14

Hoezo deze vraag?

Maar ik denk dat ik nog een poosje naar Afrika zou gaan, en daarna zou ik denk ik gewoon 's ochtends als ik wakker wordt bedenken wat ik zou gaan doen. Van theeleuten bij mn oma tot de op de dam in amsterdam gaan staan evangeliseren ofzo..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 aug 2006 19:20

M'n lening bij de IB-groep maximaliseren. 8)

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 08 aug 2006 19:26

in elkgeval genieten van de tijd dat je nu nog op ''aard'' ben..
en proberen om niet te veel natedenken dat het je laatste dag wel eens kon zijn.... al zou dit heel erg moeilijk zijn.. ken alleen niemand die heeft wel iemand gekent en die heeft een eide moeten maken aan de rijlessen, maar in een van zn laatste weken heeft tie zn reilessen nog afgemaakt..
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 08 aug 2006 19:57

Ik hoop niet voor je dat jij of een vriend(in) van je in deze situatie zit.

In geval die boodschap zeker zou zijn, zou ik denk ik aanvankelijk redelijk panisch worden. Dan wordt het toch sterven- en dat is God ontmoeten. Alle arglistigheid zal dan niet meer kunnen redden.

In geval het niet zeker zou zijn, bijv. in geval van kanker, zou ik alles aangrijpen, zoals privé kliniek, alternatieve methoden etc. En niet te snel doktoren geloven die iets zeggen, al zou ik wel proberen mij in te stellen op het ergste.

Verder zou ik stoppen met mijn studie, omdat het toch geen zin meer heeft. Wel zou ik heel veel gaan lezen, ook om met naasten nog vele te kunnen bespreken.

Zoals Aragorn ook zegt, enige voordeel zou zijn dat je royaal met geld om kunt gaan (al wil je nabestaanden niet met schuld opzadelen). Ik zou wel iets nuttigs doen van m'n spaargeld, boeken geven aan vrienden ofzo.

Maar hoe verder mijn gemoedstoestand zal zijn weet ik niet- wil en hoef ik niet te weten -Goddank.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 20:20

Het is een vraag die de laatste tijd meer en meer bij mij opkomt. Ik heb niet per se een levensbedereigende ziekte, noch iemand in mijn omgeving.

Ik zou mijn school terugbrengen tot 2 dagen per week, 2 dagen en de vrije avonden vrijwilligerswerk doen, en 2 dagen werken. Ik zou juist niet royaal met geld omgaan, maar het geld nalaten aan mensen in mijn omgeving die het nodig zouden hebben. En een testamentje maken waar alles wat ik bezit (al is dat niet veel :wink: ) heen moet.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 20:26

Geniet van iedere dag die je hebt, begin er nu mee en wacht niet tot je te horen krijgt dat je nog maar een bepaalde tijd hebt te leven :wink:

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 20:40

Maar hoe verder mijn gemoedstoestand zal zijn weet ik niet- wil en hoef ik niet te weten -Goddank.


Idd..

Not knowing is a luxury..

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 08 aug 2006 20:40

gewoon doorleven zoals ik nu doe, maar wel overal extra van genieten.
Vrienden die ik anders weinig zie proberen nog minimaal 1x te zien...

Alle mensen die ik persoonlijk ken, vertellen dat ik niet dood ga, maar dat ik het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen. Dat voor mij het zorgenleven voorbij is...en ik dan echt ga leven.

Begravenis uitschrijven hoe ik het wil hebben. Rouwkaart enzo... kist enz enz.

Het verschilt denk ik of je gelooft of niet. En als je gelooft of je er klaar voor bent of niet. Ben je er niet klaar voor dan denk ik dat je iet wat in paniek raakt...(als je weet dat er echt iets is na de dood)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 20:45

Hmz, het regelen van een kist, steen en rouwtekst zou ik toch echt aan mijn fam. overlaten. Bovendien zou dat me uberhaubt niet uitmaken. Het voegt niets toe voor jezelf. De enigen die er nog iets aan hebben zijn je nabestaanden.

Al werd ik ergens in the middle of nowhere begraven onder een berg grond met een houten kruisje.

Maar goed, ik zou als ik de kans nog kreeg in ieder geval iedereen die me lief en dierbaar is nog 1 keer willen zien. Geld heb ik niet, dus dat valt niet te verdelen ook :wink:

En ik vraag mezelf sterk af of ik me dan ineens met God zou bezighouden. Wellicht houdt God je bezig dan.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 21:08

Smurffie schreef:Hmz, het regelen van een kist, steen en rouwtekst zou ik toch echt aan mijn fam. overlaten. Bovendien zou dat me uberhaubt niet uitmaken. Het voegt niets toe voor jezelf. De enigen die er nog iets aan hebben zijn je nabestaanden.


Je hebt gelijk, toch heb ik alles tot in detail geregeld, zodat men daar naderhand geen problemen over kan maken :wink:

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 21:10

Ik zou heel graag willen dat mijn organen en mijn bloed gedoneerd zouden kunnen worden. Helaas kan dat sowieso niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 aug 2006 21:11

En als je van je nabestaanden houdt wil je daar toch ook wel dingen voor regelen? Het is wel min of meer bepalend voor de manier waarop je 'voortleeft' op aarde, ik zou bijvoorbeeld ook zeker geen zware dominee bij m'n graf willen hebbben.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 21:13

Cisca schreef:
Smurffie schreef:Hmz, het regelen van een kist, steen en rouwtekst zou ik toch echt aan mijn fam. overlaten. Bovendien zou dat me uberhaubt niet uitmaken. Het voegt niets toe voor jezelf. De enigen die er nog iets aan hebben zijn je nabestaanden.


Je hebt gelijk, toch heb ik alles tot in detail geregeld, zodat men daar naderhand geen problemen over kan maken :wink:


Oke, om díe reden is het wel goede zaak denk ik :) Maar niet voor jezelf, zeg maar. Tenminste, je merkt er zelf niets meer van, dat bedoel ik :)

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 aug 2006 21:18

Aragorn schreef:En als je van je nabestaanden houdt wil je daar toch ook wel dingen voor regelen? Het is wel min of meer bepalend voor de manier waarop je 'voortleeft' op aarde, ik zou bijvoorbeeld ook zeker geen zware dominee bij m'n graf willen hebbben.
Orgaandonatie zou ik zekervan tevoren vastleggen zodat de arts de nabestaanden dara niet op zo'n rotmoment mee lastig hoeft te vallen. Ook de andere dingen zou ik mijn voorkeur in aangeven, maar verder moeten ze zelf zien.

Ik zou heel graag witte rozen op mijn graf hebben bijvoorbeeld.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten