Donor worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

amigo
Mineur
Mineur

Donor worden

Berichtdoor amigo » 24 aug 2005 21:07

we krijgen/kregen allemaal het papier van donor worden. Wat vinden jullie daarvan? Een voordeel als je dood bent en er ligt iemand in het ziekenhuis die een nieuwe lever nodog heeft kan dat dus overgezet worden. Een nadeel is dat het niet leuk is voor je famillie dat er dus om het zo te zeggen in je gesneden wordt. Ook is bekent dat het nooit helemaal piccobello in orde dan wordt gemaakt. Het is ook zo dat als jij iets nieuw nodig hebt dat er dan vanuit een dood iemand iets kan overgezet worden. Ik wil graag jullie mening erover horen.

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 24 aug 2005 22:53

Ik loop al jaren met een soort pasje bij me dat als er iets gebeurt, ze van alles mogen gebruiken van me.

Ik heb er eens onderzoek naar gedaan of t op bijbelse gronden nou wel of niet mag. Daar geeft de bjibel dus geen uitsluitsel over. Het is meer hoe je er zelf over denkt, wat je eigen gevoel er bij is.

En wat voor mij ook een belangrijk punt is: als ik zelf iets nodig zou hebben zou ik ook blij zijn als ik geholpen zou worden dus zou ik ook een ander willen helpen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 aug 2005 22:56

Er is hier volgens mij al een topic over. Ik ben zelf iig orgaandonor en ik geef ook bloed. Dat is toch een simpele manier om iets voor je medemens te doen. En denk je 's in dat je zelf (of je moeder of je broer) in het ziekenhuis ligt en je kunt alleen gered worden door een transplantatie/transfusie...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 aug 2005 07:46

Blloeddonor ben ik wel al ja...orgaan ben ik mee bezig....

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 25 aug 2005 08:49

Ben donor. Binnenkort moet ik zelf geopereerd worden en krijg een donorhartklep, ben erg blij dat er iemand tijdens zijn leven aangegeven heeft donor te willen zijn.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 25 aug 2005 16:02

Tis je laatste kans iemands leven te redden!

is ook donor.
Afbeelding

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 aug 2005 16:03

´k Ben ook donor.

Maar of het op bijbelse gronden aan te tonen is dat het wel of niet mag weet ik ook niet.

Sommigen zeggen dat het naasteliefde is, anderen noemen het onteren van het lichaam. :?: :!: :?:

MrSokkie

Re: Donor worden

Berichtdoor MrSokkie » 25 aug 2005 18:59

Ik heb me opgegeven voor de volledige recycling ;-)

amigo schreef:Een nadeel is dat het niet leuk is voor je famillie dat er dus om het zo te zeggen in je gesneden wordt.

Jammer voor de familie dan. Mijn lichaam, mijn beslissing, en die hebben ze op zijn minst maar te respecteren. Maar goed, mijn familie is BLIJ dat ik donor ben.

Ook is bekent dat het nooit helemaal piccobello in orde dan wordt gemaakt.

Hoezo is dat bekend? ik wist het niet.... en om eerlijk gezegd geloof ik er ook geen fluit van. Klinklt als typische bangmakerij van mensen die tegen orgaandonatie zijn.

Het is ook zo dat als jij iets nieuw nodig hebt dat er dan vanuit een dood iemand iets kan overgezet worden. Ik wil graag jullie mening erover horen.

Tja, ik hoop dat tegen de tijd dat ik iets nieuws nodig heb er gewoon bionische onderdelen geimplanteerd kunnen worden, maar anders is organisch ook goed hoor.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 aug 2005 19:00

Wullimpie schreef:´k Ben ook donor.

Maar of het op bijbelse gronden aan te tonen is dat het wel of niet mag weet ik ook niet.

Sommigen zeggen dat het naasteliefde is, anderen noemen het onteren van het lichaam. :?: :!: :?:

Tja, wat weegt er dan zwaarder? Voor mij naastenliefde, voor jou?

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 26 aug 2005 07:39

MrSokkie schreef:

Onteren van het lichaam? Op welke grond wordt dat aangegeven dan? Het lijkt me idd heel duidelijk naastenliefde!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 aug 2005 17:35

Jos123 schreef:Onteren van het lichaam? Op welke grond wordt dat aangegeven dan? Het lijkt me idd heel duidelijk naastenliefde!

En tja, als de tempel toch niet meer gebruikt wordt, waarom dan niet de omwonenden de boel laten hergebruiken?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 aug 2005 18:24

MrSokkie schreef:

Zoals ik al schreef ben ik ook donor, naasteliefde telt voor mij dus zwaarder met de kennis die ik nu heb. :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2005 21:25

ik heb nog niks binnen gekregen van donor worden zal binnen kort wel komen maar als je thuis komt te overlijden KUN je niet eens donor wijn behalve als je in het ziekenhuis overlijd anders zit er veel te veel tijd tussen zelf ben ik wel bloeddonor al heel mijn familie doet het behalve mijn pa want die slikt bloedverdunners het is een kleine moeite om iets te doen voor je medemens

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 aug 2005 12:17

liefie schreef:ik heb nog niks binnen gekregen van donor worden zal binnen kort wel komen maar als je thuis komt te overlijden KUN je niet eens donor wijn behalve als je in het ziekenhuis overlijd anders zit er veel te veel tijd tussen zelf ben ik wel bloeddonor al heel mijn familie doet het behalve mijn pa want die slikt bloedverdunners het is een kleine moeite om iets te doen voor je medemens

Dat klopt, de kans dat je organen ook daadwerkelijk gedoneerd worden is vrij klein.

Voor bloeddonor heb ik me ook sinds kort opgegeven; ik hou alleen niet zo van naalden :?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 aug 2005 12:26

Zouden mensen die tegen zijn...hun motivatie willen posten?

Terug naar “Archief”