Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 31 jul 2008 00:00

Gerdien B. schreef:Zou heel goed kunnen. Je bloed wordt dan dunner en vloeit daardoor ook sneller


het dunner worden van je bloed versneld je cyclus toch niet..?
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 22 sep 2008 12:57

Ben altijd al erg onregelmatig ongesteld geweest. De laatste paar maanden zat het steeds rond de 5 weken. Had altijd behoorlijk last van buikpijn ed. Slikte veel paracetemol, soms teveel tijdens de eerste dag(en). Was dan ook altijd behoorlijk ongesteld. Alleen sinds 3 maanden ben ik bijna niet meer ongesteld, wel gewoon 6 a 7 dagen. Maar het stelt niks voor. Wat ik nu op dag 1 heb, had ik anders op dag 5. Heb ook bijna geen buikpijn meer..... Opzich niet verkeerd, maar ik vraag me wel eens af..... hoe kan dit?
Wat de toekomst brengen moge........

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 22 sep 2008 12:59

't Zou kunnen komen door stress of als je veel afvalt of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 22 sep 2008 13:11

*Annette* schreef:Ben altijd al erg onregelmatig ongesteld geweest. De laatste paar maanden zat het steeds rond de 5 weken. Had altijd behoorlijk last van buikpijn ed. Slikte veel paracetemol, soms teveel tijdens de eerste dag(en). Was dan ook altijd behoorlijk ongesteld. Alleen sinds 3 maanden ben ik bijna niet meer ongesteld, wel gewoon 6 a 7 dagen. Maar het stelt niks voor. Wat ik nu op dag 1 heb, had ik anders op dag 5. Heb ook bijna geen buikpijn meer..... Opzich niet verkeerd, maar ik vraag me wel eens af..... hoe kan dit?

Dat vraag ik me ook weleens af :wink: Ik ben ook heel onregelmatig. Tussen de 4 en 6 weken meestal... En de laatste 3 maanden ben ik gewoon maar 2 dagen ongesteld :roll: op zich lekker natuurlijk, maar soms vraag ik me ook wel af of het goed is :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 15:54

Hier ook zo'n probleem. Ik ben altijd heel erg regelmatig ongesteld geweest, behalve in het begin dan. De laatste tijd ben ik echter heel onregelmatig, vorige keer 5 weken en nu ben ik ook 5 weken, maar nog steeds niet ongesteld. Ook enorme buikpijn, zou inderdaad door stress kunnen zijn, maar ik heb vaker stress en dan ben ik ook gewoon regelmatig. En afvallen doe ik al helemaal niet.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2008 17:44

Ik ga binnenkort toch maar naar de dokter...

Ik heb wekelijks de ongesteldheid pijn, alleen blijft m'n ongesteldheid achter.

Na m'n afvalrace 1x goed ongesteld geweest. Af en toe slijmverlies met wat bloed zo'n dag of 2. Alleen na het plassen.
Maar het heeft gewoon moeite om weer op gang te komen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 sep 2008 18:46

daar heb ik allemaal geen last van :mrgreen:
Maar ik vind het altijd wel prettig als alles normaal werkt. Ik slikte de pil ook best wel eens door, dus sloeg dan een menstruatie over (al kun je volgens mij niet van een menstruatie spreken als je de pil gebruikt). Maar verder was het altijd gewoon. Dat vond ik wel fijn, anders ga ik snel twijfelen aan mijn lijf ofzo...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

dushi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 15:59
Contacteer:

Berichtdoor dushi » 09 okt 2008 16:07

Hier heb ik ook een paar keer last van gehad...het kan inderdaad nodig zijn om hiermee naar een arts te gaan, maar mogelijk is het spotting...(zie google) en is onschuldig, maar kan inderdaad "lastig" zijn.

dushi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 15:59
Contacteer:

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor dushi » 16 okt 2008 09:34

Pierke schreef:Sinds langere tijd heb ik last van een beetje bloedverlies een aantal dagen tot een week voor de eigenlijke menstruatie begint. Daarna menstrueer ik ook nog een week. Erg irritant. Wie herkent dit probleem en weet wat het kan zijn. Ik heb al een E-consult gehad met de huisharts maar ik moest een afspraak maken. Dat ga ik ook doen, maar ik hoop dat er vrouwen zijn die dit herkennen.


Google: spotting...misschien kun je hier iets van herkennen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 okt 2008 10:55

ik ga als ik een dezer dagen ongesteld wordt aan de pil... ik hoop dat daardoor mn ongesteldheid minder wordt.. ik heb er nl heel erg last van... van te voren migraineaanvallen... ik verlies echt ontzettend veel bloed... ben in die periode dan ook erg duizelig en moe enzo..

ik hooop dat het met de pil beter wordt!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 okt 2008 12:01

Ik was voorheen altijd enorm van slag voor de menstruatie en daarbij behoorlijke buikpijn. In het voorjaar heb ik 3 maanden de nuva ring gebruikt en toen moest ik vanwege andere medische problemen stoppen. Daarna primolut gebruikt in de vakantie om het uit te stellen. Sidnsdien heb ik stukken minder last van bijverschijnselen rond de menstruatie
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 16 okt 2008 15:10

ik heb nu eigenlijk veel last van onderbuikpijn. Het gevoel alsof je ongesteld moet worden.. maar dat ben ik net geweest.

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Lorijntje » 16 okt 2008 16:35

dushi schreef:
Pierke schreef:Sinds langere tijd heb ik last van een beetje bloedverlies een aantal dagen tot een week voor de eigenlijke menstruatie begint. Daarna menstrueer ik ook nog een week. Erg irritant. Wie herkent dit probleem en weet wat het kan zijn. Ik heb al een E-consult gehad met de huisharts maar ik moest een afspraak maken. Dat ga ik ook doen, maar ik hoop dat er vrouwen zijn die dit herkennen.


Google: spotting...misschien kun je hier iets van herkennen!


het zou kunnen dat je net na je eisprong wat oestrogeentekort hebt ( er is dan een dip in dit hormoon), je baarmoederslijmvlies is een beetje beschadigd en gaat dan even bloeden. Maar je moet hiermee inderdaad naar de huisarts omdat deze eerst moet navragen hoe je normale cyclus is, of je hevig menstrueert ja/nee, of deze regelmatig is, hoe lang, of er veranderingen zijn etc. Als ik jou zo hoor denk ik dat je een regelmatige cyclus hebt maar dat moet dus even uitgezocht worden :) Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken.

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Lorijntje » 16 okt 2008 16:39

Bij pilgebruik is er inderdaad niet sprake van een menstruatie. Je hebt namelijk geen eisprong met bijbehorend afstervend baarmoederslijmvlies maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 okt 2008 19:24

maar als je geen eisprong hebt.. hoe kunnen sommigen dan wel door de pil heen zwanger raken terwijl ze geen pil vergeten zijn....


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten