Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 30 sep 2021 08:54

Marnix schreef:Klopt maar naast Noach en Lot zijn er ook een hoop dwaalleraren geweest die onzin verkondigden en als men niet luisterde vervolgens zeiden: Tja, naar Noach werd ook niet geluisterd. Dat men dat niet deed wil niet zeggen dat jij in dit verhaal de "Noach" bent en wij de rest. Maar inderdaad, het is parels voor de zwijnen werpen, dat jij deze inzichten aan ons, heidenen bekend wil maken. Het heeft inderdaad geen zin. Dus je kan er beter mee stoppen. Maar doe dat dan ook een keer.
Oké dat is dan bij deze afgesproken. Ik zal in dit topic op je uitdrukkelijke verzoek niet meer reageren op jou en naar jou eigen mening (hoog) begaafde rationele reacties. Tja…. je moet maar zo een dunk van jezelf hebben en altijd je eigen gelijk proberen te krijgen over vaccinatie door dik en dun en alles wat er mee samen hangt, coronacheck-app enz.

Dat het hele vaccinatie proces het totalitarisme in de hand werk waarbij de gehele maatschappij ondergeschikt wordt gemaakt aan het staatsidee en de politiek de gehele samenleving tot in de diepste geledingen doordringt ontgaat je totaal. Het isgelijkteken tussen het gehele vaccinatie proces en Nazi-Duitsland onder Adolf Hitler en de Sovjet-Unie onder Jozef Stalin mogelijk te maken. Ook het bewind van Mao Zedong in China geldt als totalitair.

Waar gaat het met Nederland na toe met het vaccinatie proces? Mijn mening is, wat duidelijk jou mening niet is, naar een totalitarisme waarbij de heersende ideologie in een totalitaire staat gepropageerd als de enig mogelijke weg naar een betere toekomst. Het is een systeem waarbij de staat bijna volledige controle heeft op het dagelijks leven van mensen, zowel in politiek, cultureel, filosofisch, godsdienstig als in sociaal en economisch opzicht.

Ik hoop dan maar dat jij je ook, op je eigen verzoek, houd aan deze afspraak.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2021 14:10

ben db bd schreef:ad1:
...
ad15:...

Het ligt misschien aan mij, maar het is mij niet duidelijk waar je precies op reageert.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 sep 2021 14:48

Mortlach schreef:Het ligt misschien aan mij, maar het is mij niet duidelijk waar je precies op reageert.

Dat is toch niet zo moeilijk hier op: De uitvinder van de mRNA-vaccintechnologie, Robert W Malone geeft 15 redenen waarom massavaccinatie een heel slecht idee is.
viewtopic.php?f=50&t=31983&start=4590#p2126516

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 sep 2021 14:50

. dubbel
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 30 sep 2021 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2021 15:06

benefietdiner schreef:Dat is toch niet zo moeilijk hier op: De uitvinder van de mRNA-vaccintechnologie, Robert W Malone geeft 15 redenen waarom massavaccinatie een heel slecht idee is.
viewtopic.php?f=50&t=31983&start=4590#p2126516

Excuus, even overheen gelezen, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2021 19:09

tulp schreef:Zo werkt het voor jou en zo ga jij er mee om. Prima!
Tegelijk bevestig je wat ik constateer: in een gesprek kom je niet nader tot elkaar. Jij blijft vanuit jouw ratio feiten oplepelen en de ander blijft zijn feiten verzamelen en hier oplepelen.

Ik heb geen oplossing bij de hand, maar ik zie het gebeuren en wilde het eens benoemen. Wie weet levert het nog ergens bij deez' of geen' inzichten op. Hoop doet leven.

Ja klopt. Soms vraag ik me ook wel eens af waarom ik hier nog reacties plaats als we er niet dichter door bij elkaar komen. Soms heb ik overigens wel eens het idee (bij bepaalde mensen) dat dat wel gebeurt en ik vind het ook wel interessant om me erin te verdiepen.

Wat ratio versus gevoel betreft, ze horen bij iedereen in zekere mate samen aanwezig te zijn. Gevoel zonder ratio kan helemaal onjuist zijn. Als iets slecht voelt wat goed is zal je dat toch vanuit de feiten moeten ontdekken net zoals iets wat goed voelt slecht is. Iemand kan dingen roepen die niet kloppen en zeggen: ja maar zo voelt dat gewoon maar als ze niet kloppen kan dat wel zo voelen maar dat zegt dan niet zoveel. Het enige wat je dan kan doen (naast begrip tonen voor het gevoel) is proberen aan te tonen waarom het niet klopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2021 19:57

ben db bd schreef:Wij geven als we verstandig zijn, t.b.v. de meelezers onze mening en noemen van toepassing zijnde feiten. Denk nooit dat u uw tegenspeler tot inkeer kunt brengen, want al ga je hier door, tot 'koning, keizer, schuttemajoor', Je zult nooit bereiken gehoor. :(

Wederzijds.

We hebben twee kampen: de machthebbers, de elite met zoveel geld als wenselijk, en daardoor ook de brede mainstream in hun zak, en de op grond van hun geweten doorgaans vrijwel belangeloos voor hun persoon, alternatieve wetenschappers. ( met emeritaat en zo)[
Kijk, we kunnen die meneer Malone 'kruisigen', en dan bespottelijk maken - wat mij op zich al te denken geeft - zoals ons hier op het forum in uiterste extremiteit niet onbekend is, dan is het 'gevaar' geweken, ... en we kunnen gewoon simpel eens even naar hem luisteren

Tja ik kruisig hem niet, ik stel alleen vast dat op zijn wikipediapagina te lezen is dat hij wat discutabel is in de medische wereld en geregeld dingen roept die als je naar de feiten kijkt niet kloppen. Als ik dan 100 experts A hoor zeggen en 1 dubieuze expert B geloof ik eerder A.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 30 sep 2021 20:26

vind het opmerkelijk dat de, onredelijke, antivaxxers hier met groot gemak messiaanse termen op de promotors van hun ideeën plakken... alsof ze een profetische voorspiegeling zijn van de eindtijd, vind het blasfemisch en totaal lostgezongen van de werkelijkheid.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2021 20:49

elbert schreef:Als het erom gaat om met zo weinig mogelijk beperkingen zoveel mogelijk te doen, waarom kijken we dan niet naar landen die dat doen? Bijvoorbeeld: het effect van mondkapjes, hoe groot is dat? Als we bijvoorbeeld Duitsland (volledige mondkapjesplicht) en Zweden (beperkte mondkapjesplicht) met elkaar vergelijken en dan het aantal doden per miljoen met elkaar vergelijken, dan is daar nauwelijks verschil tussen.
Dan kun je toch de conclusie trekken dat deze maatregel niet werkt? Dat gaf het RIVM vorig jaar al aan, maar op een gegeven moment is er een politiek besluit genomen om die mondkapjesplicht wel in te voeren, ondanks de adviezen.

Ik heb al heel lang geen mondkapje meer opgehad. In welke mate het werkt is lastig en was in het begin nog wat onduidelijk, maar maar er werd wel aangegeven dat afstand houden veel belangrijker was en de mondkapjes vooral helpen waar die afstand er niet is. Dus als landen 1,5e meter afstand verplichten en een mondkapje zal dat niet zoveel uithalen. Maar op het OV na is het ook weer afgeschaft toch?

Los daarvan moeten we ons de vraag stellen hoeveel offers we van jongeren moeten vragen om met name ouderen te beschermen, waarbij die jongeren ook gezondheidsschade (psychische schade, remming in de ontwikkeling) oplopen. Wanneer de ouderen die we wilden beschermen allemaal overleden zijn (over bijvoorbeeld 20 jaar), dan dragen de jongeren van nu mogelijk nog steeds de gezondheidsschade daarvan. De vraag is of dat wenselijk is. Volgens mij niet. Dus moet je jongeren daar zo min mogelijk mee lastig vallen. Maar dat gebeurt niet. Zij lopen leerachterstanden op, worden geconditioneerd om bang te zijn voor een virus dat hen niet of nauwelijks zal treffen, worden depressief van de eenzaamheid, nemen een vaccin die niet voor hun eigen gezondheid is, maar wel om weer uit te kunnen gaan enzovoorts.

Volgens mij hadden we het over de huidige maatregelen en waren we niet met een evaluatie van het ruime jaar daarvoor bezig. Maar je moet wat je noemt inderdaad zoveel mogelijk voorkomen. Net als overbelasting van de zoeg trouwens. Alleen de kwetsbaren isoleren / opsluiten was ook niet echt mogelijk.

Je denkt dat het niet voorkomt dat een voetbalteam in dezelfde kleedkamer zichzelf omkleedt en onder de douche staat en vervolgens in de kantine wat gaat eten en drinken (waar ze een QR code voor nodig hebben)? Ik denk het wel: dit komt voor in elke situatie waarbij je met veel mensen samenkomt en vervolgens naar een ruimte gaat waar je een QR code nodig hebt.
Bovendien is de belangrijkste uitzondering niet iets wat niet uitgevoerd wordt, maar iets wat zeker uitgevoerd wordt. Ben je gevaccineerd en besmettelijk (met een positieve test), dan heb je nog steeds een groen vinkje op je app en kun je overal naar binnen om iedereen te besmetten. Wat is dan de zin van die corona app? Die is volslagen zinloos.

Je kan situaties noemen waarbij een maatregel niet goed werkt maar ik denk dat het in het uitgaansleven / horeca met name, desondanks wel effect heeft. En ook bij het douchen na het voetbal sta je doorgaans wat minder dicht op elkaar / tegenocer elkaar dan in een cafe / op de dansvloer.

Nou kun je natuurlijk zeggen: "ja, maar gevaccineerden zijn veel minder besmettelijk". Nee, ook dat is niet waar. Het jongste onderzoek hierover zegt dat gevaccineerden slechts marginaal minder besmettelijk zijn.. Een plaatje om dat duidelijk te maken (links de gevaccineerden, rechts ongevaccineerden en de bolletjes representeren dan de virusdeeltjes die ze bij zich dragen):
Afbeelding1

Virusdeeltjes zeggen niet alles over besmettelijkheid. Uit de link naar 1vandaag twee pagina’s terug:

Vaccinoloog Huckriede zegt hierover: "Als gevaccineerden wel een doorbraakinfectie krijgen kan er wel evenveel virusmateriaal in hun neus zijn dan bij niet-gevaccineerde personen, maar of dat zich ook vertaald naar evenveel levend en dus infectieus virus, is nog niet helemaal duidelijk."

"Wel lijkt het zo te zijn dat het virusmateriaal minder lang aanwezig is bij een doorbraakinfectie. Ook dat zou transmissie vanuit een gevaccineerd iemand verminderen. Met de kennis van nu lijkt het me daarom terecht dat gevaccineerden geen test hoeven te laten doen."

(vaccinoloog Anke Huckriede van de Rijksuniversiteit Groningen.)

Als je na 2 vaccinaties binnen een half jaar een booster nodig hebt, hoef je geen Nobelprijswinnaar zijn om te voorspellen dat je dan elk jaar 1 of 2 boosters nodig hebt. Ergo: de werkzaamheid van de vaccins is beperkt en de QR codes zijn dan niet tijdelijk, zoals je vermoedt, maar blijvend. Dat wordt ook bevestigd door wetenschappelijk onderzoek, zie hier en hier. Nederland koopt dus niet "voor de zekerheid vaccins", maar vanwege de zekerheid dat die de komende jaren nodig zijn. Als het "voor de zekerheid zou zijn", dan had Nederland niet voor 2 jaar aan vaccins ingekocht, maar voor hooguit 1 jaar. Maar we hebben dus voor 2022 en 2023 vaccins ingekocht. Die vaccins zijn dus te vergelijken met griepvaccins: elk jaar een prik aan het begin van het seizoen. Maar wil je daar echt elke keer een QR app bij hebben?

Nee en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. De toekomst gaat het uitwijzen. Daarnaast vraag ik me ook sterk af of ze iedereen 2x per jaar (zijn ze nu al veel te laat he, genoeg mensen hebben alveel langer dan een half jaar hun prik) gaan prikken. Ik denk eerder dat ze zoals bij de griepprik een bepaalde groep vaker gaan terugkerend gaan prikken en dat de rest vooral is voor het geval er nieuwe varianten komen waarbij de huidige dekking die de vaccins geven niet meer toereikend is. Ik blijf erbij dat je te makkelijk de dingen op voorhand even invult met een aantal aannamen.

Dan gaat het dus niet om een tijdelijke maatregel die weer weg gaat, maar om iets waar we nog jaren aan vast zitten en er misschien wel nooit vanaf komen. Het zou natuurlijk kunnen dat wanneer de besmettingen tijdelijk laag zijn, die QR app er ook tijdelijk weer uit gaat. Maar wanneer die besmettingen weer stijgen (zoals elk winterseizoen), dan wordt die QR app ook weer geactiveerd.

Of we gaan weer lekker met zn allen in lockdown omdat de zorg het niet aankan. Dat was met zware maatregelen de afgelopen golven al het geval. Lastig he, een pandemie.

Het gaat me trouwens helemaal niet om de motieven van de overheid achter die QR app: of het nou met de beste bedoelingen is of dat men andere motieven heeft (complotdenkers denken daar al gauw aan) doet helemaal niet ter zake. Het punt is dat zo'n app en de controle die daarbij komt kijken totaal niet bij een vrije samenleving past en zeker niet voor een langere tijd, waar het nu wel naar uit ziet.

Een pandemie en een vrije samenleving gaan inderdaad lastig samen, dat hebben we al gezien. Want als je iedereen volkomen vrij had gelaten de afgelopen 1,5 jaar was er ook een hoop schade geweest, een hoop meer. In wil inderdaad graag van de pandemie en de coronacheck af. Maar in een pandemie heb je soms nou eenmaal tijdelijk extra maatregels nodig.

Dan nog iets: die QR app is er niet gekomen op wetenschappelijk advies van het RIVM, maar is bedacht door een consultancy firma: KPMG. Er is dus totaal geen wetenschappelijke onderbouwing voor dat die QR app zinvol is, maar we zitten er wel mee opgescheept, naar mijn mening in strijd met de grondwet.
Kortom: er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor een coronapaspoort, maar we krijgen er wel een flink aantal maatschappelijke nadelen door.
Ik snap best dat je vertrouwen hebt in de overheid, maar ook hier geldt het adagium: "vertrouwen is goed, controle is beter".
Het zou kunnen dat de official uit Victoria wiens uitspraak ik citeerde zich vergist heeft en dus de verkeerde cijfers oplepelde. In dat geval neem ik dit ook terug. Dat laat onverlet dat ik mijn opmerkingen dat de vaccins beperkt werkzaam zijn, laat staan, zeker gezien de cijfers uit Israel die wel correct zijn. De cijfers uit Israel zijn bovendien heel belangrijk, omdat dat het eerste land is dat is begonnen is met vaccineren en dit land dus een voorbeeld is van hoe het in Nederland zou kunnen gaan. Gebaseerd op deze gegevens voorspel ik dat we eind dit jaar/begin volgend jaar weer een flinke besmettingsgolf krijgen.

Dat KPMG met het idee zou zijn gekomen wil nog niet zeggen dat het dus niet werkt. Overigens heb je in veel landen zo’n systeem dus laten we KPMG hierin niet overschatten. Het idee van begin van het jaar dat als mensen gevaccineerd zijn die eventueel al meer zouden kunnen / mogen (toen nog geen deltavariant he) was niet zo onlogisch

Zie boven: het lijkt erop dat de official uit Victoria zich versproken heeft. Verder denk ik dat we ons op dezelfde cijfers (proberen) te baseren, maar dat we wel anders naar die cijfers kijken.

Klopt maar als een iemand zich verspreekt en opeens iets heeeeel anders roept dan de rest van de cijfers al tijden duidelijk maken mag er natuurlijk best een lampje gaan branden voordat je het gelijk overneemt. De echte cijfers geven juist aan waarom vaccineren verstandig is en waarom tijdelijk niet gevaccineerden extra laten testen wel goed is.
― C.S. Lewis”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2021 20:53

hans0166 schreef:vind het opmerkelijk dat de, onredelijke, antivaxxers hier met groot gemak messiaanse termen op de promotors van hun ideeën plakken... alsof ze een profetische voorspiegeling zijn van de eindtijd, vind het blasfemisch en totaal lostgezongen van de werkelijkheid.

Sterker nog, er worden zelfs vergelijkingen gemaakt met Noach en Lot. Mensen die zich niet door de main stream media (die toen blijkbaar al dominant was) lieten misleiden worden aan “Gods kant” geplaatst en mensen die het daar niet mee eens zijn horen bij Sodom en Gomorra. :roll: Dat is blijkbaar de nieuwe religie van de groep die moeite heeft met de oude instituten.
― C.S. Lewis”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 okt 2021 06:12

Ik vind de vergelijking ook niet helemaal opgaan. Totaal andere wereld en ook wel een beetje een andere lijn van het verhaal. Maar er zitten zeker wel overeenkomsten. Noach stond er ook alleen voor. Hij werd bespot, uitgelachen. Ik vind dat er hier ook zo gereageerd wordt op bepaalde opvattingen. Dus wat dat betreft.... De manier waarop er gediscussieerd wordt is nu niet bepaald respectvol. En dan wordt er doodleuk gezegd, voor die opvattingen heb ik geen respect want die slaan nergens op ](*,)

De discussie is een beetje doodgebloed want zoals al eerder aangegeven, er wordt totaal langs elkaar heen gepraat en ik heb vooral van de voorstanders van vaccinatie voor de hele wereld niet het idee dat ze willen begrijpen wat de ander bedoeld.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 okt 2021 07:17

Collega die én corona heeft gehad én dubbel gevaccineerd is nu opnieuw flink ziek van corona

Ik word wel echt moe van dir virus hoor ben er helemaal klaar mee ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2021 08:54

lammetje schreef:Ik vind de vergelijking ook niet helemaal opgaan. Totaal andere wereld en ook wel een beetje een andere lijn van het verhaal. Maar er zitten zeker wel overeenkomsten. Noach stond er ook alleen voor. Hij werd bespot, uitgelachen. Ik vind dat er hier ook zo gereageerd wordt op bepaalde opvattingen. Dus wat dat betreft.... De manier waarop er gediscussieerd wordt is nu niet bepaald respectvol. En dan wordt er doodleuk gezegd, voor die opvattingen heb ik geen respect want die slaan nergens op ](*,)

De discussie is een beetje doodgebloed want zoals al eerder aangegeven, er wordt totaal langs elkaar heen gepraat en ik heb vooral van de voorstanders van vaccinatie voor de hele wereld niet het idee dat ze willen begrijpen wat de ander bedoeld.

Ik heb wel begrip voor mensen die zich niet laten vaccineren om goede redenen. Ik heb wat minder begrip als mensen at random onwaarheden plaatsten en zich vervolgens met Noach of Lot gaan vergelijken. Wie is de volgende? Jezus? Hij werd immers ook bespot en uitgelachen. En moest lijden. Maar dat hoornje constant als mensen niet geloofs worden en het zegt nog niet zoveel over of iets waar is of niet. je kan dit bij de grootste waarheid toepassen zoals Noach maar ook bij de grootste onzin kan je zeggen: tja Noach werd ook niet geloofd.

Maar het klopt dat de discussie een beetje op slot zit soms.
― C.S. Lewis”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 okt 2021 11:20

meribel schreef:Collega die én corona heeft gehad én dubbel gevaccineerd is nu opnieuw flink ziek van corona

Ik word wel echt moe van dir virus hoor ben er helemaal klaar mee ](*,)

Zou dit dan iemand zijn die geen antistoffen aanmaakt? En dat geldt dan waarschijnlijk voor doorgemaakte besmetting én vaccinatie :-k vind het ergens wel heel interessant, maar ik heb er te weinig verstand van om dit te kunnen gaan onderzoeken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 okt 2021 11:25

Marnix schreef:Ik heb wel begrip voor mensen die zich niet laten vaccineren om goede redenen. Ik heb wat minder begrip als mensen at random onwaarheden plaatsten en zich vervolgens met Noach of Lot gaan vergelijken. Wie is de volgende? Jezus? Hij werd immers ook bespot en uitgelachen. En moest lijden. Maar dat hoornje constant als mensen niet geloofs worden en het zegt nog niet zoveel over of iets waar is of niet. je kan dit bij de grootste waarheid toepassen zoals Noach maar ook bij de grootste onzin kan je zeggen: tja Noach werd ook niet geloofd.

Maar het klopt dat de discussie een beetje op slot zit soms.

Maar wie beslist wat waarheid is en niet. Kijk alleen maar naar verschillende religies. In deze situatie, dit virus, is nog zoveel onbekend. Zoveel onduidelijk. Vooral als het gaat om de werking van het vaccin. En dan vooral hoe lang... Het is gissen, maar ik verwacht ook echt weer een piek straks. En dan zonder onderscheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Vooral die de eerste ronde al gevaccineerd zijn... En ik ben bang dat je dan als ongevaccineerden de schuld in schoenen geschoven krijgt.

In Italië moet je met coronspas naar je werk. Is dat dan de oplossing? Op die manier verplichten? Want vrije keus kun je het niet meer noemen dan. Ja, je kunt testen, maar 3 x in de week zelf betalen is voor veel mensen geen optie :-k

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”