HSP

(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Liekels
Mineur
Mineur

Re: HSP

Berichtdoor Liekels » 26 jul 2018 08:38

Cocky, dat begrip zal er bij sommige mensen niet komen, ik wilde dat ook zo graag en probeerde steeds maar weer uit te leggen hoe bepaalde dingen bij mij werken, waardoor ik soms anders reageer of handel dan zij zelf zouden doen, juist omdat ik begreep dat ze dat soms niet snappen. En ik bleef maar uitleggen, maar het onbegrip bleef hetzelfde. En dat komt omdat die mensen juist dat vermogen van inleving niet hebben. In de periode dat ik daar boos en verdrietig over was noemde ik dat "sociaal arm" maar dat is natuurlijk niet terecht. Ik neem de moeite tot uitleg niet meer bij mensen waarvan ik weet dat het verspilde energie is en probeer te accepteren dat ze anders denken en sneller oordelen. Maar blijf me toch nog steeds wel verbazen soms :-)

irmo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor irmo » 26 jul 2018 10:11

Nou, als je tegen die mensen net zo generaliserend bent als dat je hier op het forum schrijft zoou ik je ook niet meer hoeven hoor Liekels. Zou op mij inderdaad overkomen als lui gezeur omdat iemand een excuus nodig heeft.

Trouwens wel een perfect excuus: " Julllie zijn niet hetzelfde als ik, dus jullie begrijpen mij niehiehiehiet! Boehoehoehoe nu ben ik zielig!" Ja doei. Doodvermoeiend die mensen.

Liekels
Mineur
Mineur

Berichtdoor Liekels » 28 jul 2018 00:55

Waarom reageer je zo? Is dat nodig vind je? Of voel jij je aangesproken in de mensen die ik bedoel? :-)

Liekels
Mineur
Mineur

Berichtdoor Liekels » 28 jul 2018 00:59

irmo schreef:Nou, als je tegen die mensen net zo generaliserend bent als dat je hier op het forum schrijft zoou ik je ook niet meer hoeven hoor Liekels. Zou op mij inderdaad overkomen als lui gezeur omdat iemand een excuus nodig heeft.

Trouwens wel een perfect excuus: " Julllie zijn niet hetzelfde als ik, dus jullie begrijpen mij niehiehiehiet! Boehoehoehoe nu ben ik zielig!" Ja doei. Doodvermoeiend die mensen.

Wat trouwens het mooie is, ik wilde niets van hen, ik ga pas uitleggen als men aangeeft dat ze mij niet begrijpen. Dus je slaat de plank een beetje mis...

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”