Moderators: Memmem, Moderafo's
Krav Maga lijkt me een hele effectieve vechtkunst. En ik vind dat een vereiste want anders kan je beter gaan dansen. Zo is karate totaal niet realistisch maar wel erg goed voor je uithoudingsvermogen.
mohamed schreef:Ik fitness vier keer per week.
Katlheen schreef:Krav Maga is een verdedigingssysteem en geen klassieke "vechtsport". Het is gericht op situaties in de praktijk en hoe daarmee om te gaan. Daarnaast wordt het ook aangepast als blijkt dat een bepaalde techniek toch niet effectief genoeg is. Verder is bij Krav Maga alles toegestaan. In het echte leven doe je er ook alles aan om je uit een gevaarlijke situatie te krijgen of een aanvaller te neutraliseren. Bijten, spugen, haren trekken, ogen prikken etc. (en bij veel technieken is men er ook op gericht om bij een mannelijke aanvaller het kruis eerst te raken, zeer effectief).
mohamed schreef:Ik fitness vier keer per week.
coby6 schreef:Wat saai vergeleken bij die Krav Maga.
mohamed schreef:O gaan we de b***h uithangen? Nou, lekker boeiend dat jij dat saai vindt, ik train er geen minuut minder om.
Klinkt goed! En is het ook zo dat je het relatief snel kan leren?
Katlheen schreef:Ja hoor, ik train 1 keer in de week, je kunt ook 2 keer in de week trainen. Je leert al direct technieken aan. Je begint gewoon op niveau P1 en vanaf daar gaat het omhoog met tussentijdse examens. Mocht je interesse hebben, op https://www.kravmaga-ikmf.nl/kan je meer informatie vinden.
Fysieke conditie/training is ook belangrijk, dus het is echt niet alleen maar een beetje technieken leren en oefenen. Als je 4 keer in de week naar de sportschool gaat, kan je ook 2 keer gaan en 2 keer Krav Maga gaan doen
mohamed schreef:Risotto is erg lekker mits goed bereidt. Bijvoorbeeld met bolognese saus.
DominiCanis schreef:Grappig, ik had zelfs nog nooit ook maar gehoord van risotto bolognese. Het blijkt nog te bestaan ook. Binnenkort eens proberen.
Katlheen schreef:Kijk anders hier eens: https://www.kmgno.nl/kmg_cms/
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten