Oproep vrouwentijdschrift

(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Paulien100
Verkenner
Verkenner

Oproep vrouwentijdschrift

Berichtdoor Paulien100 » 13 mei 2017 15:00

Dag allemaal,
Hopelijk is deze oproep in de goede categorie geplaatst. We wisten anders niet zo goed waar we het kwijt konden. ;)

Wij zijn een journalist en orthopedagoog en we zoeken voor een artikel in een christelijk vrouwenblad, een vrouw die orthorexia of anorexia heeft (gehad). Het gaat om een telefonisch interview, het artikel is voor de website van dit tijdschrift. Het is mogelijk om anoniem te blijven. Wij willen laten zien dat eetstoornissen niet alleen voorkomen bij tienermeisjes.

Daarnaast zijn we voor een christelijk opvoedblad op zoek naar een ouder/ouders die een kind (basisschoolleeftijd) hebben met een eetstoornis (of een kind dat een eetstoornis heeft gehad). We willen in het interview aandacht schenken aan hoe je deze periode beleeft of hebt beleefd, welke invloed dit heeft (gehad) op het gezinsleven en wat jullie ervaringen zijn met behandeling. In dit artikel laten we ook een deskundige op het gebied van eetstoornissen bij kinderen aan het woord. Zou je willen meewerken aan dit interview, of ken je iemand die voor één van deze twee oproepen in aanmerking komt? Stuur dan een mailtje naar hendrielle100@hotmail.com. We horen graag!

Jillie
Verkenner
Verkenner

Re: Oproep vrouwentijdschrift

Berichtdoor Jillie » 15 mei 2017 17:05

Ik kijk nooit meer op dit forum, maar werd door mijn moeder geattendeerd op dit topic en wil graag een toevoeging doen.

Wij willen laten zien dat eetstoornissen niet alleen voorkomen bij tienermeisjes.

Heel goed initiatief! Er bestaat nog zo'n 'fout' beeld van eetstoornissen in de maatschappij.
Ik weet niet wat voor artikel het wordt, maar ik zou er nog een toevoeging bij willen doen. Ik vind het heel goed dat jullie aandacht willen vragen voor volwassenen met anorexia, maar er zijn nog 2 vergeten groepen, namelijk 1) jongens/mannen met een eetstoornis/anorexia en 2) mensen met gezond gewicht, maar die wel degelijk een eetstoornis hebben (bijv. boulimia nervosa of eetstoornis NAO) en minstens zo (dodelijk) ziek kunnen zijn (o.a. door braken, wat ernstige tekorten van kalium teweeg kan brengen en daarmee hartfalen). Twee heel vergeten groepen, wat deze mensen vaak heel eenzaam maakt, en zich onbegrepen voelen.
Ik heb geen flauw idee of er ruimte voor is in jullie artikel, of in een mogelijk vervolgartikel, maar wilde het gewoon even noemen :).

Succes met jullie artikel. Ben heel benieuwd naar het artikel. Ik kan jullie verder niet helpen met respondenten, tenzij jullie de leeftijd van 26 jaar beschouwen als volwassen (maar deze eetstoornis is wel begonnen op 17 jarige leeftijd, dus niet wat jullie zoeken, vermoed ik ;)).

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”