Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hans0166 » 25 jan 2015 20:08

het enige wat echt helpt is op de calorieen letten .... teveel en je komt aan, te weinig en je valt af.

ik lees regelmatig dat mensen overstappen op crackers ipv brood, maar dat is vrij zinloos, het is namelijk bijna hetzelfde, mínderen is het toverwoord, en veranderen van leef/eetgewoontes noodzakelijk om niet weer aan te komen.

ik ben misschien een van de weinige mannen die het toegeeft:) maar ben ook aan de lijn sinds augustus 2014, vrij stevige aanpak met periodes modifast en scholing mbt eten en calorieen, onder goede begeleiding vanuit het zkh ivm diabetes.
Inmiddels van 124 naar 88, en van een grootgebruiker insuline naar 0,0 .

mohamed

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mohamed » 25 jan 2015 22:14

Knap hoor!

Ik heb tarwe een half jaar uit mijn dieet geweerd maar het hielp niet.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 26 jan 2015 11:23

Schijnt ook niet goed te zijn om tarwe te bannen. Ik las pas in het NRC dat juist tarwe zorgt voor een verkleining van hart- en vaatziekten.

Bij mij zit het zwakke punt in snoepen. Wij eten heel gezond en gevarieerd, maar ik werk tussendoor te snel wat naar binnen. Niet overdreven veel, maar genoeg om die laatse kilo's niet kwijt te raken

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 26 jan 2015 11:59

Ik las:
Een flinke wandeling verlaagt het risico op hartproblemen effectiever dan hardlopen. Als evenveel energie wordt verbruikt, is stevig wandelen beter voor de gezondheid.

Dat blijkt uit een onderzoek van nationaal labaratorium Lawrence Berkeley in Amerika.
Zowel hardlopen als wandelen verlaagt het risico op hartkwalen, maar een stevige wandeling heeft een efficiënter resultaat. Als een hardloper evenveel calorieën eraf trimt als een wandelaar, is het effect op de gezondheid van de wandelaar groter.

Joggen is zilver, wandelen is goud.
Ik kreeg steeds vaker een lichte blessure en kon het rennen niet meer zo goed volhouden.
En als je steeds verplicht moet rusten, ben je zo je conditie weer kwijt, maar ook je motivatie.

En: hoe ouder je bent, des te effectiever is de vetverbranding!
Ik loop dus nu maar elke avond na het eten een rondje, en ik blijk sneller in te kunnen slapen.
Gewicht t.o.v. een week geleden minus 3 ons, maar ja, dat kan toeval zijn. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 26 jan 2015 12:01

mohamed schreef:Knap hoor!

Ik heb tarwe een half jaar uit mijn dieet geweerd maar het hielp niet.

Wat at jij dan ipv brood en pasta?
Ik zie steeds vaker mensen een salade nuttigen bij de lunch, maar kun je daar de hele middag wel mee doorkomen? Ik ben bang dat ik dan om half 5 ga snaaien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 26 jan 2015 12:12

Na 1 week : -2
=D>
Op advies van iemand uit de sportschool heb ik ook een tijd koolhydraat arm geprobeerd, maar daar viel ik echt geen gram van af.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2015 12:15

Chaya schreef:Ik zie steeds vaker mensen een salade nuttigen bij de lunch, maar kun je daar de hele middag wel mee doorkomen? Ik ben bang dat ik dan om half 5 ga snaaien.


Gevulde soep.
Havermout pannenkoeken (gemaakt van plantaardige melk of gewoon water).

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hans0166 » 26 jan 2015 12:17

het eten van koolhydraten en suikers = voornamelijk brood en andere tarweproducten of erger...snoep is een verslaving.
Je lichaam heeft het eigenlijk bijna niet nodig, het kan ook de energie uit groenten, fruit, noten e'd halen, alleen de vertering vraagt veel meer activiteit van het lichaam, dus vraagt het om gemakkelijke energie, en daar gaat het fout.
Honger kennen we hier niet, alleen maar trek, als je je maag vult met energie arme dingen als radijs, komkommer evt zoetzure augurk :) en je blijft snaaien is het je verslaving die je parten speelt.
De "gewoonte" van het eten is het grootste gevaar om gewicht te verliezen en behouden.

Bambi

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Bambi » 26 jan 2015 13:03

Ik heb pas gelezen, dat je bij intensief sporten het 1e half uur alleen koolhydraten verbrand en daarna pas je vetten.

Ik denk dat als je niet sport en een paar uur na het eten trek krijgt, dat je voorraad koolhydraten op zijn.
En dat je dan juist niets moet eten, omdat je lichaam dan je vetvoorraad gaat verbranden.
Ik heb dat 2 weken uitgeprobeerd en ben 2,5 kilo afgevallen.
Laatst gewijzigd door Bambi op 26 jan 2015 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 26 jan 2015 13:12

@bambi,
Je hebt twee weken niets gegeten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2015 13:25

:lol: :lol:

Bambi

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Bambi » 26 jan 2015 13:44

meribel schreef:@bambi,
Je hebt twee weken niets gegeten?

Ik heb wat woorden voor je rood gemaakt.
Misschien snap je het nu wel. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 26 jan 2015 22:37

Ik heb tarwe niet helemaal verbannen, want eet nog wel volkoren pasta bijvoorbeeld.
Brood heb ik verbannen vanwege de toegevoegde suikers en e-nummers. Zelfgemaakt brood waar dat in ontbreekt wil ik wel eten (maar heb ik nog niet zelf gebakken :-oo )
Bij mij werkt juist calorieen tellen niet. Ik sportte 3x per week en telde braaf m'n calorieën volgens de schijf van vijf; resultaat: ik kwam aan. ](*,)

Sinds ik geen toegevoegde suiker eet ook geen dipjes meer, waardoor ik trek kreeg in lekkere dingen. Ik had daar ook altijd enorm last van ajl...
Ik ben nu sinds begin januari 4,8kg kwijt. benieuwd of het zo rustig doorgaat..

mohamed

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mohamed » 26 jan 2015 23:57

mohamed schreef:Knap hoor!

Ik heb tarwe een half jaar uit mijn dieet geweerd maar het hielp niet.

Chaya schreef:Wat at jij dan ipv brood en pasta?
Ik zie steeds vaker mensen een salade nuttigen bij de lunch, maar kun je daar de hele middag wel mee doorkomen? Ik ben bang dat ik dan om half 5 ga snaaien.

Ik at veel risotto maar volkorenbrood was de uitzondering omdat ik anders echt niet meer wist wat elke avond te eten. Wel had ik de indruk dat mijn migraine aanzienlijk minder was.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 27 jan 2015 08:28

@ jannoek Bij onze bakker kan je een uitdraai krijgen van hetgeen er in het brood zit. Volgens mij zit er alleen in de donkerbruine broden toegevoegde suikers en niet in een fijn volkoren ofzo.

Vandaag weer met goede moed begonnen om geen suikers te eten. Hoop dat het mij lukt. Ik moet voor mijn gevoel echt afkicken en dat kost nu eenmaal een week. Eet jij ook in het weekend geen zoetigheid meer Jannoek?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten