Praten met je ouders over sex.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 25 jun 2003 20:39

Oke! Dank. :D

Gebruikersavatar
garry
Verkenner
Verkenner
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 mei 2003 21:30
Locatie: westelijk Utrecht

Berichtdoor garry » 03 jul 2003 21:22

Ik blijf het overigens soms best lastig vinden, om erover te praten met je kinderen. Ik heb ze vanaf puber tot volwassene, maar ik merk dat ik in dit soort dingen mijn eigen restrictieve opvoeding moeilijk los kan laten.
Knap hoor Joepie, als jij dat wel heel vrij kunt. En verder kunnen ook wij ongegeneerd zoenen waar het hele kwartet bij is. 'Stoppen pa en ma, er zijn kinderen bij', zeggen ze dan soms lachend.
Wat ik ze vooral wil meegeven is dat sex niet waardenvrij is. Dat alleen al is een reden om ermee te wachten tot je een stabiele relatie/verkering hebt. Het kost je wat en het levert je wat op, en ik denk dat alleen binnen een volledig vertrouwd voelen je daarin het evenwicht kunt vinden en bewaren. En verder wil ik ze toch ook een beetje ruimte laten om hun eigen fouten te maken. Hoe word je anders volwassen?

garry

Chaja: er zijn hier toch virtuele 'vrienden' waar je wat contact mee kunt maken met vragen op dit gebied?

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 03 jul 2003 22:09

Mijn ouders praten er niet makkelijk over als ze er uberhaupt over praten.
Ze hebben het mij zo plastisch verteld dat het niet meer leuk was, ik ben dan ook ontzettend blij dat ik er meer over te weten kwam door mijn broers en zussen, die kunnen er goed over praten en dat scheelt, dan voel je er van zelf de emotie er bij.

Ik ben wel van mening dat je er eerbaar over moet praten.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 jul 2003 07:15

Dat je er eerbaar over moet praten vind ik ook. Maar juist door er niet over te praten maak je het tot iets wat eigenlijk niet eerbaar is.
Terwijl als je er over praat je het kunt brengen zoals het is. Een van God gegeven geschenk voor binnen het huwelijk.
En niet alleen om kinderen te verwekken maar juist om van elkaar te genieten.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2004 17:04

Heb hier over gelezen in een onder ons bekend staand dagblad:

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=86717
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 17 feb 2004 20:48

Bij mij thuis wordt er wel open over gepraat. Ik heb wel voorlichting van m'n ouders gehad. Eigenlijk kunnen we over alles op sexueel gebied praten. Ik vind dat wel heel fijn.
Alleen om met mijn ouders te praten over mijn relatie met m'n vriend, dat vind ik wat minder. Dat doe ik liever met vrienden/vriendinnen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2004 23:32

Cor schreef:Mijn ouders praten er niet makkelijk over als ze er uberhaupt over praten.
Ze hebben het mij zo plastisch verteld dat het niet meer leuk was, ik ben dan ook ontzettend blij dat ik er meer over te weten kwam door mijn broers en zussen, die kunnen er goed over praten en dat scheelt, dan voel je er van zelf de emotie er bij.

Sowieso is het niet echt iets om met je ouders over te praten vind ik. Tuurlijk moeten ze goede voorlichting geven, maar als puber maak je de combinatie van seks(=spannend) en ouders(=suf) niet zo graag... :roll:
Overigens beter plastisch dan dat zoiets zeggen als: dan doet de man zijn penis tussen de benen van de vrouw (echt gebeurd). Dan weet je ook niet echt wat je je daarbij voor moet stellen als kind zijnde.


Maar juist door er niet over te praten maak je het tot iets wat eigenlijk niet eerbaar is.

Hear! Hear! Sommige mensen doen er zo geheimzinnig over, dan moet het wel een obsceen iets zijn.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 feb 2004 00:16

Kan eigenlijk over alles praten als ik dat wil. :)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 feb 2004 11:08

Ik ken meisjes die denken dat de geslachtsdaad iets moois en heerlijks is, en als ze het dan gedaan hebben (hun cadeautje voor het huwelijk), dus na hun huwelijksnacht, komen ze erachter, dat het helemaal niet zo leuk en zo'n genot is, als ze hadden gedacht.
Omdat in zulke gevallen ook de jongen het voor de eerste keer doet, is het vaak een onhandig geklungel, waarvan het meisje blij is als het opgehouden is.
Ik zou meisjes ook willen zeggen: stel je er niet te veel van voor, vaak is het al voorbij eer je er erg in hebt. Je moet er samen als stel heel erg aan werken om er werkelijk iets fijns van te maken. Maar eer het zo ver is, ben je als meisje al zwanger, daarom zou ik wel het eerste jaar voorbehoedsmiddelen gebruiken. Want sexueel naar elkaar toegroeien duurt een tijd!
Mijn ouders, daar kon ik nooit mee praten over sex, en toen ik mijn kinderen wilde voorlichten, toen wisten ze alles al. Maar ik ga niet specefiek tot in de details met mijn kids over sex praten, das privezaak.

Vin

Berichtdoor Vin » 18 feb 2004 11:11

Met m'n ouders over sex praten? Als ze iets willen weten dan kunnen ze bij me terecht kunnen ja, gaat wel goed bij ons. Maar ik laat ze er zo veel mogelijk vrij in, dat lijkt goed te gaan. :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 feb 2004 11:11

En eerbaar? Vind je het nou echt zo'n eerbaar gedoe? Ik vind het maar primitief, een beetje aapachtig!

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 15:14

Mariamagdalena schreef:Ik ken meisjes die denken dat de geslachtsdaad iets moois en heerlijks is, en als ze het dan gedaan hebben (hun cadeautje voor het huwelijk), dus na hun huwelijksnacht, komen ze erachter, dat het helemaal niet zo leuk en zo'n genot is, als ze hadden gedacht.
Omdat in zulke gevallen ook de jongen het voor de eerste keer doet, is het vaak een onhandig geklungel, waarvan het meisje blij is als het opgehouden is.
Ik zou meisjes ook willen zeggen: stel je er niet te veel van voor, vaak is het al voorbij eer je er erg in hebt. Je moet er samen als stel heel erg aan werken om er werkelijk iets fijns van te maken. Maar eer het zo ver is, ben je als meisje al zwanger, daarom zou ik wel het eerste jaar voorbehoedsmiddelen gebruiken. Want sexueel naar elkaar toegroeien duurt een tijd!
Mijn ouders, daar kon ik nooit mee praten over sex, en toen ik mijn kinderen wilde voorlichten, toen wisten ze alles al. Maar ik ga niet specefiek tot in de details met mijn kids over sex praten, das privezaak.


Gelukkig hoef je niet mijn kinderen voor te lichten, want je zou ze maar onnodig bang maken. Want zoals jij over de huwelijks nacht praat!
Sorry hoor, maar je bent dan wel eindelijk met de liefde van je leven, en waarom zou het niet goed zijn?
Of is dit de ervaring die jij hebt meegemaakt?
Bij ons was de huwelijks nacht gewoon goed. We gingen eerst heerlijk slapen, lekker ttegen elkaar aan want we waren hondsmoe van de bruiloft. En toen we wakker werden? Toen was het alleen maar goed en mooi, en fijn. Zeker je moet nog veel leren, maar dat is toch niet erg? Dat moet je beide. En daar heb je toch hopelijk de rest van je leven samen voor?
En ja wij praten gerust ook over details met onze kinderen misschien wel juist om ze te laten zien dat je bepaalde dingen op de juiste manier moet verwachten en doen?
En om het te vergelijken met iets aapachtigs???? :( Sorry maar dat gaat me te ver.
God heeft man en vrouw zo geschapen dat ze naar elkaar gaan verlangen en ze elkaar zullen aanvullen. Een aap volgt alleen maar zijn instinkt!
En dat doen wij toch niet mag ik hopen!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 16:24

Bedankt voor al je afkrakende reacties Joepie, ik ga wel weg op dit forum, want jij weet mij met alles zo op mijn ziel te trappen, dat ik er behoorlijk depressief van wordt, en dat is het mij niet waard.
Jij noemt jezelf een Christen, maar adviseert mij te gaan scheiden, omdat ik in de 23 jaar dat ik getrouwd ben wel eens een paar tikken heb gehad, en dan doe je net of ik zwaar mishandeld wordt en of het mijn eigen schuld is ook.
En over de huwelijksnacht, je hebt mijn reacties helemaal niet goed gelezen en je verdraait de boel.
Je weet ook dat ik zwanger was toen ik trouwde, als je mijn reacties hebt gelezen.
Maar alles wat ik schrijf, daar reageer jij uiterst venijnig op, net of je er op kickt mij de grond in te trappen.
Ik schrijf hier niet meer op, en ik lees het ook allemaal niet meer.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 23 feb 2004 16:28

Toch moet ik Joepie dit keer gelijk geven!!! Liefde maakt sex fijn, ook al ben je nog zo onhandig die eerste keer!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 feb 2004 16:32

Mariamagdalena schreef:Bedankt voor al je afkrakende reacties Joepie, ik ga wel weg op dit forum, want jij weet mij met alles zo op mijn ziel te trappen, dat ik er behoorlijk depressief van wordt, en dat is het mij niet waard.
Jij noemt jezelf een Christen, maar adviseert mij te gaan scheiden, omdat ik in de 23 jaar dat ik getrouwd ben wel eens een paar tikken heb gehad, en dan doe je net of ik zwaar mishandeld wordt en of het mijn eigen schuld is ook.
En over de huwelijksnacht, je hebt mijn reacties helemaal niet goed gelezen en je verdraait de boel.
Je weet ook dat ik zwanger was toen ik trouwde, als je mijn reacties hebt gelezen.
Maar alles wat ik schrijf, daar reageer jij uiterst venijnig op, net of je er op kickt mij de grond in te trappen.
Ik schrijf hier niet meer op, en ik lees het ook allemaal niet meer.


Maria, dat is niet alleen joepie die er zo op reageert.. dat zijn velen hier.. en dat komt denk ik doordat de dingen die wij lezen op ons een beetje schokkend over komen.. wij kunnen ons niet voorstellen dat het zo zou gaan, maria..... maar ik zou zeggen, maria als je gelukkig bent.. dan trek je je er toch niks van aan...
de reactie van velen hier zijn denk ik meer reacties van bezorgdheid maria, we leven met je mee.. en willen het beste voor je.. maar ik denk nu dat je zelf denkt dat je het beste gevonden hebt,... dan moet je dat mooi zo houden maria... maar ik schrok toch wel een beetje van je verhalen hoor...... en ik zou zelf denk ik niet gelukkig kunnen zijn in zon situatie.. maar als jij dat wel bent, maria.. nou dan is het prima!! dan zou ik zeggen: ga zo door met je leven!! ik wens je alle goeds en liefde toe !!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten