Praten met je ouders over sex.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 09:08

Kaw schreef:Als ik doe wat mijn ouders willen, zijn we dus geen enkel minuutje samen en dat werkt ook niet. Sorry hoor, maar ik ben de oudste thuis. Ik denk dat ze nog een beetje aan het idee moeten wennen. Ik ga niet precies doen wat mijn ouders willen, want dan is er niets aan.


mijn ouders vinden wel dat wij ons best even mogen terugtrekken, maar dat we dat niet te vaak moeten doen! Want ja, als wij vaak boven zouden zitten, dan leren ze mijn vriend nooit kennen. Ik vind dat dat neit leren kennen ook wel een beetje aan hun zelf ligt, want hij mag hier niet blijven slapen, dus komt hij in het weekend alleen op zondag.. dat is dus dan de enige dag dat ik hem die week zie...en dan wil je ook even alleen zijn om even met mekaar te praten, knuffelen, enz... als we nou het hele weekend bij elkaar zijn, ja dan is het anders... en ja, ik ben dan wel niet de oudste thuis, maar wel de eerste die verkering heeft en daar moeten ze zeker aan wennen, ik had liever gehad dat iemand van ons thuis al eerder verkering dan mij had, dan zou het voor ons wat makkelijker zijn :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 20 jun 2003 11:22

Lalage schreef:sjonge, als ik in Enschede logeer dan is er niemand die op ons let. En zie, ik ben niet zwanger.


Lang leve de techniek ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 11:56

Cybercurse schreef:
Lalage schreef:sjonge, als ik in Enschede logeer dan is er niemand die op ons let. En zie, ik ben niet zwanger.


Lang leve de techniek ;)


huh?

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 11:57

hahah.....ja jij zegt ik ben niet zwanger, dan kan je op 2 manieren op vatten, of je doet het met voorbehoedsmiddelen of je doet het niet!!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 11:59

Ikke21 schreef:hahah.....ja jij zegt ik ben niet zwanger, dan kan je op 2 manieren op vatten, of je doet het met voorbehoedsmiddelen of je doet het niet!!


Het is het laatste, de pil krijg je via je huisarts en dan zouden mijn ouders er vanaf moeten weten en ik durf echt geen condooms te kopen in de winkel hoor.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 12:01

ja ouders hoeven dat niet te weten te komen hoor.......een huisarts heeft ook beroepsgeheim........condooms kan je ook je vriend laten kopen, of ergens uit een apparaat trekken, niemand die je ziet.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 12:08

Ikke21 schreef:ja ouders hoeven dat niet te weten te komen hoor.......een huisarts heeft ook beroepsgeheim........condooms kan je ook je vriend laten kopen, of ergens uit een apparaat trekken, niemand die je ziet.


Whatever, ik heb er geen behoefte aan. Ik wacht wel tot ik getrouwd ben, dan is het ook niet erg als 't niet 100% werkt (want nix werkt perfect). Jij niet ofzo?

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 12:10

jawel tuurlijk wel.....maar jij zei het echt zo van, ik durf niet naar de dokter en condooms durf ik niet te kopen, het kwam zo over, van nou ik zou het wel erg graag willen.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jun 2003 16:25

Ik zal het nog anders vertellen. Mijn oudste dochter haar vriend durfde haar niet in de huiskamer te zoenen, ik vond hem nogal koel tegen mijn dochter. Dus hebben we samen daar een gesprek over gehad.
En hetzelfde gebeurde met mijn andere dochter haar vriend.
Ik heb ook regelmatig gesprekken met hun alleen.
Als er niet gezoend wordt waar wij bij zijn, denk ik dat er iets mis is.
Mijn man en ik zoenen ook waar de kinderen bij zijn. :oops:
En je brengt allebei je opvoeding mee van huis. Beide schoonzonen zijn nogal preuts opgevoed. Nu dan is het schrikken als je bij ons in huis komt.
Laat gerust zien dat je van elkaar houd en dat je blij bent met elkaar.
Als mijn dochter bij haar a.s. schoonouders is wordt er na drie kwartier op de deur gebonst dat ze nu ieder in hun eigen bed moeten gaan.
Maar hij is nooit voorgelicht over wat dan maar ook.
Je moet wel uitkijken komt daar dus niet aan. Waarvoor dan? Uitkijken?
Bij ons gaat het dus zo dat mijn dochte en haar vriend een poosje alleen zijn op haar kamer, maar op een gegeven moment gaat mijn andere dochter toch echt naar bed. En die stapt dan gewoon in haar eigen bed.
En gaat slapen of lezen. Want ze moeten een kamer delen.
Daarom vinden hij het wel belangrijk dat ze overdag ook gerust eens samen zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 21:09

joepie schreef:Ik zal het nog anders vertellen. Mijn oudste dochter haar vriend durfde haar niet in de huiskamer te zoenen, ik vond hem nogal koel tegen mijn dochter. Dus hebben we samen daar een gesprek over gehad.
En hetzelfde gebeurde met mijn andere dochter haar vriend.
Ik heb ook regelmatig gesprekken met hun alleen.
Als er niet gezoend wordt waar wij bij zijn, denk ik dat er iets mis is.
Mijn man en ik zoenen ook waar de kinderen bij zijn. :oops:
En je brengt allebei je opvoeding mee van huis. Beide schoonzonen zijn nogal preuts opgevoed. Nu dan is het schrikken als je bij ons in huis komt.
Laat gerust zien dat je van elkaar houd en dat je blij bent met elkaar.
Als mijn dochter bij haar a.s. schoonouders is wordt er na drie kwartier op de deur gebonst dat ze nu ieder in hun eigen bed moeten gaan.
Maar hij is nooit voorgelicht over wat dan maar ook.
Je moet wel uitkijken komt daar dus niet aan. Waarvoor dan? Uitkijken?
Bij ons gaat het dus zo dat mijn dochte en haar vriend een poosje alleen zijn op haar kamer, maar op een gegeven moment gaat mijn andere dochter toch echt naar bed. En die stapt dan gewoon in haar eigen bed.
En gaat slapen of lezen. Want ze moeten een kamer delen.
Daarom vinden hij het wel belangrijk dat ze overdag ook gerust eens samen zijn.


wij hebben een keer met z'n tweeën bij zijn opa en oma geslapen en we mochten absoluut niet bij mekaar op de kamer komen eigenlijk, want dat hoort niet zo.. we hebben het toen op een middag wel gedaan, toen kwam zijn opa bij ons op de kamer en zei dat het echt niet mocht wat wij nu deden... dat vind ik wat overdreven.. je mag toch best even bij mekaar op de kamer zijn en ja als nou het enige waar op je kan zitten je bed is, nou dan kun je daar best samen op zitten/liggen!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 23 jun 2003 14:49

Als je samen bijbelstudie wilt doen en samen wilt bidden, dan moet je toch ook echt samen zijn....... (of zullen opaas en omaas dat nooit samen gedaan hebben?)

sorry, even off topic..

chaja
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mei 2003 13:36

Berichtdoor chaja » 23 jun 2003 18:22

Joepie: ik vind dat je kinderen trots op jou, als moeder, mogen zijn. Wat je schrijft getuigt van vrijheid en respect tegelijk. Respect voor liefde en seks. Dat vind ik mooi,

Chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jun 2003 06:29

tweetietwee schreef:Als je samen bijbelstudie wilt doen en samen wilt bidden, dan moet je toch ook echt samen zijn....... (of zullen opaas en omaas dat nooit samen gedaan hebben?)

sorry, even off topic..


ja daar heb je gelijk in hoor!! maar ik vind ook dat je sowieso je best even af mag zonderen en met z'n 2en even ergens gaat zitten om te praten en knuffelen en zo

joepie

Berichtdoor joepie » 25 jun 2003 08:18

:oops: Dank je, maar ach, het is ook voor ons nog maar zo kort geleden dat wij verkering hadden, met alle perikelen erom heen.(25 jaar)
En dat zijn wij heus niet vergeten.
De manier waarop ze er toen mee omgingen heeft bij ons een gedrevenheid ontwikkeld om het vooral anders te doen. Om vooral voor onze kinderen ook in die periodes een steun en vraagbaak te zijn.
Waar ze (als ze dat willen) de mogelijkheid hebben om alle vragen op dat gebied te stellen. En dan nog maak je fouten en gaat het heus wel eens mis. Maar ook daar proberen wij dan weer over te praten.

chaja
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mei 2003 13:36

Berichtdoor chaja » 25 jun 2003 19:34

tja... fouten maken is niet zo ernstig als de intentie om goed te doen er is toch :-)
zelf heb ik helaas geen moeder of vader om mee over seks te praten. Ik mis dat soms. Ik voel me er alleen in als ik bedenk dat ik dat wel zelf zal moeten uitvechten. Ik probeer ook wel om het onderwerp bij oudere vrienden ter sprake te brengen, maar die zijn er niet echt vrij in en dat neem ik ze ook niet kwalijk.
Ik merk dat er vragen zijn die je aan iemand zou moeten stellen (ik vind: je moeder) en waar je dus dan geen antwoord op krijgt. Vooral omdat je overal om je heen over seks hoort en de ranzigste dingen uitgevreten worden. Eigenlijk weet je haast niet meer wat 'normaal' is.
dus: ik vind het geweldig als ouders dat onderwerp open houden. Ik zal het later ook zeker doen.
- trouwens... je mag wel een complimentje aannemen zonder te zeggen dat je fouten maakt hoor :wink: -

chaja
Het leven heeft mij dag aan dag

heel duidelijk laten blijken

de mooiste dingen die je ziet

die zie je zonder kijken



Ze blijven bij je bovendien

je hebt ze met je hart gezien


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten