Praten met je ouders over sex.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 apr 2003 07:52

in heel veel denk ik......

met mijn ouders op dit moment dus ook zo, ik kan niet met mijn vragen bij hun terecht... omdat zij niet achter de verkering staan....

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 17 apr 2003 07:56

praat je er wel met je vriend over?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 apr 2003 07:56

jawel, maar ik kan hem niet de vragen stellen over de verkering.....

joepie

Berichtdoor joepie » 17 apr 2003 08:00

Allereerst is het al jammer dat je ouders niet achter je verkering staan. Maar toch zou ik ze confronteren met de vragen die je hebt. Misschien is het wel zo dat ze denken dat je hun niet meer nodig hebt omdat je een vriend hebt. Ik weet het niet. Kan maar zo zijn dat ze eigenlijk veel moeite hebben om je los te laten.

En dat er in veel gezinnen niet over gepraat wordt vind ik ook erg jammer. Ik vind het nogal schokkend als een jongen van 21 verkering krijgt en eigenlijk niet eens weet wat het inhoudt als zijn meisje ongesteld is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2003 08:34

joepie schreef:En dat er in veel gezinnen niet over gepraat wordt vind ik ook erg jammer. Ik vind het nogal schokkend als een jongen van 21 verkering krijgt en eigenlijk niet eens weet wat het inhoudt als zijn meisje ongesteld is.


ja, dat vind ik ook... dat is wel normaal als ze dat weten.. vroeger bij mijn moeder thuis, werd er al helemaal niet over gepraat.. zelfs het maandverband werd verstopt, omdat de jongens het absoluut niet mochten weten.. en ja, dan krijgen ze verkering en dan weten ze daar dus helemaal niks van. Hier thuis wordt er wel over gesproken, en gebeurt alles niet zo in het geheim.. zelfs mijn broertje van 9 weet er al over mee te praten.. als ik wat prikkelbaarder ben dan anders, en wat sneller boos wordt, dan zegt hij vaak: ongesteld zeker?? :| :| :mrgreen: :mrgreen:

chaja
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mei 2003 13:36

Berichtdoor chaja » 13 jun 2003 16:40

Ik ben heel erg voor het open praten over seks. Vooral om te ontdekken dat seks mooi is en plezierig moet zijn voor allebei. Dat wordt soms als vanzelfsprekend aangenomen, maar ik merk overal om me heen dat dat voor vrouwen niet altijd zo vanzelfsprekend is. Bij mijn vriendinnen die trouwenden zonder dat er eerlijk en open over gesproken werd, was seks een hele grote teleurstelling. Ze verwachten van alles en voelden niks en voelden zich bijna een seksueel 'gebruiksvoorwerp'.
Je moet dingen bespreken zodat ze niet te groot (of een obsessie) voor je worden. Dus ook met seks.
Wat ik bevoorbeeld heel belangrijk vind is dat ouders hun jonge meisjes uitleggen (en dan niet op een enge, negatieve toon natuurlijk) dat hun lichaam mooi en aantrekkelijk is voor jongens en mannen. Want meisjes worden lichamelijk snel volwassen, maar beseffen hun houding nog niet. Dus dat vind ik sowieso al heel belangrijk.

chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 18:15

Internet vervangt ouders op dit punt misschien wel... Bij ons thuis heerst er officieel geen taboe over, maar er wordt niet over gepraat.

Kom ik na 2 uur uit een slaapkamer met mijn vriendin, dan zie je mijn ouders op een bepaalde manier kijken... Daar wordt je niet vrolijk van en dan denk ik: Zeg het dan hardop! Dan kan ik me er ook tegen verweren.

Maar voor de rest alles prima. Ik ben opgegroeit met TV en internet dus sexuele voorlichting heb ik wel gehad... Soms iets te veel van het goede zoals iemand hier al gezegt heeft. Maar ja... Taboe is taboe...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 18:18

bij mijn moeder kwam het er een beetje 'raar' uit, toen ik net verkering had zei ze: als je verkering hebt mag je niet met elkaar naar bed. Ik zo heel onschuldig vragen: waarom niet dan? zegt mijn moeder: Dat mag niet van de Here!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 18:30

Kaw schreef:Kom ik na 2 uur uit een slaapkamer met mijn vriendin, dan zie je mijn ouders op een bepaalde manier kijken... Daar wordt je niet vrolijk van en dan denk ik: Zeg het dan hardop! Dan kan ik me er ook tegen verweren.


Twee uur 's nachts of overdag?
Ik mag hier thuis ech nie op 1 kamer slapen met m'n vriendje. Zijn ouders zijn gek genoeg wat soepeler, die kijken helemaal niet wat er boven gebeurt (ze slapen zelf beneden) en dan slepen we vaak de matrassen naar 1 kamer, lekker gezellig. Net zoals wanneer je bij een vriendin gaat slapen.

Maar uh back to the topic... mijn ouders bemoeien zich er niet mee en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg. Beter dan dat het heel stroef gaat.

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 18:42

Lalage schreef:
Kaw schreef:Kom ik na 2 uur uit een slaapkamer met mijn vriendin, dan zie je mijn ouders op een bepaalde manier kijken... Daar wordt je niet vrolijk van en dan denk ik: Zeg het dan hardop! Dan kan ik me er ook tegen verweren.


Twee uur 's nachts of overdag?
Ik mag hier thuis ech nie op 1 kamer slapen met m'n vriendje. Zijn ouders zijn gek genoeg wat soepeler, die kijken helemaal niet wat er boven gebeurt (ze slapen zelf beneden) en dan slepen we vaak de matrassen naar 1 kamer, lekker gezellig. Net zoals wanneer je bij een vriendin gaat slapen.


Nee, 2 uur lang, over dag. Gewoon een gesprek die we niet in de woonkamer willen houden.

'sAvonds gaat mijn moeder pas slapen als ze zeker weet dat we beide op verschillende kamers liggen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 18:47

Kaw schreef:
Lalage schreef:
Kaw schreef:Kom ik na 2 uur uit een slaapkamer met mijn vriendin, dan zie je mijn ouders op een bepaalde manier kijken... Daar wordt je niet vrolijk van en dan denk ik: Zeg het dan hardop! Dan kan ik me er ook tegen verweren.


Twee uur 's nachts of overdag?
Ik mag hier thuis ech nie op 1 kamer slapen met m'n vriendje. Zijn ouders zijn gek genoeg wat soepeler, die kijken helemaal niet wat er boven gebeurt (ze slapen zelf beneden) en dan slepen we vaak de matrassen naar 1 kamer, lekker gezellig. Net zoals wanneer je bij een vriendin gaat slapen.


Nee, 2 uur lang, over dag. Gewoon een gesprek die we niet in de woonkamer willen houden.

'sAvonds gaat mijn moeder pas slapen als ze zeker weet dat we beide op verschillende kamers liggen.


dat probleem hebben wij niet eens, want hij mag hier niet blijven slapen.. en als ik bij hem ben, dan slaap ik bij mijn tante, want hij woont alleen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 18:51

sjonge, als ik in Enschede logeer dan is er niemand die op ons let. En zie, ik ben niet zwanger.

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 18:58

Volgens mij zijn vrijgemaakten nog helemaal niet zo vrijzinnig op dit punt! Volgens mij zijn de vrijgemaakten zowat ultra-orthodox op dit vlak zeg! Strenger dan enig andere kerk. Maar goed... Het boeit me eigenlijk niet zo. Ik doe toch waar ik zin in heb. Het 5e gebod pas ik alleen toe als ik dat goed acht. Misschien niet goed, maar wel de praktijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 19:07

Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 19:12

Lalage schreef:Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?


eert u vader en moeder :P


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 47 gasten