Praten met je ouders over sex.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Airke
Luitenant
Luitenant
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:01
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 19 jun 2003 19:13

Eert uw vader en uw moeder..

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 19:19

Airke schreef:Eert uw vader en uw moeder..


Ja. Hehe, dat weet ik ook wel, maar als wij met 1 probleem zitten en dat we dat graag in alle rust uit willen praten, zonder dat het hele gezin er met de lippen bovenop zitten, doen wij dat. Er zijn grenzen aan het luisteren naar je ouders. Mijn vader was door stress een poosje bijzonder geprikkeld en werd soms ook nog geweldadig. Zo viel hij een keer geweldadig uit naar mijn zusje van 5 en toen heb ik hem een knal verkocht. Daar schrok hij enorm van. Als ik het niet had gedaan had hij haar misschien wel mishandeld. Nu mishandelde hij mij, maar gelukkig niet mijn zusje... ;) Het klinkt allemaal wel wat dramatisch nu, maar ja... Zo bedoelde ik het niet. Mijn ouders zijn nou eenmaal niet perfect en ook gewoon mens, net zoals ik dat later wordt als ik ouder mag worden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 19:23

Kaw schreef:
Airke schreef:Eert uw vader en uw moeder..


Ja. Hehe, dat weet ik ook wel, maar als wij met 1 probleem zitten en dat we dat graag in alle rust uit willen praten, zonder dat het hele gezin er met de lippen bovenop zitten, doen wij dat. Er zijn grenzen aan het luisteren naar je ouders. Mijn vader was door stress een poosje bijzonder geprikkeld en werd soms ook nog geweldadig. Zo viel hij een keer geweldadig uit naar mijn zusje van 5 en toen heb ik hem een knal verkocht. Daar schrok hij enorm van. Als ik het niet had gedaan had hij haar misschien wel mishandeld. Nu mishandelde hij mij, maar gelukkig niet mijn zusje... ;) Het klinkt allemaal wel wat dramatisch nu, maar ja... Zo bedoelde ik het niet. Mijn ouders zijn nou eenmaal niet perfect en ook gewoon mens, net zoals ik dat later wordt als ik ouder mag worden.


kaw, dat was een reactie op de vraag van lalage hoor!! :wink:
lalage vroeg: Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 19:26

Ow foutje... :oops:
He TJ, je zou moderator moeten worden! Je bent er best geschikt voor. Een vrouw in het team... Best geinig.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 19:28

Kaw schreef:Ow foutje... :oops:
He TJ, je zou moderator moeten worden! Je bent er best geschikt voor. Een vrouw in het team... Best geinig.


hmm, dat begrijp ik niet helemaal geloof ik... alleen omdat ik zeg dat dat de reactie op lalage's vraag was?? :|

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 20:27

trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?


eert u vader en moeder :P


Je kunt heel goed je ouders eren zonder klakkeloos op te volgen wat zij je commanderen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 20:31

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?


eert u vader en moeder :P


Je kunt heel goed je ouders eren zonder klakkeloos op te volgen wat zij je commanderen.


tuurlijk kan dat, je hoeft zeker niet altijd klakkeloos je ouders te volgen, ook zij maken niet altijd de juiste keuzes, of de goede beslissingen, ook zij zijn gewoon mensen met hun fouten, en op zulke dingen mag je ze zeker wijzen en er met hun over in discussie gaan.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 07:22

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Wat is het vijfde gebod? Gij zult niet bij elkaar in 1 ruimte slapen voor het huwelijk?


eert u vader en moeder :P


Je kunt heel goed je ouders eren zonder klakkeloos op te volgen wat zij je commanderen.



Tuurlijk kan dat, ik heb mn ouders lief, maar ben het lang niet altijd met ze eens en doe ook echt niet altijd wat zei zeggen!!

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jun 2003 08:20

Als ik jullie reactie zo lees ben ik blij dat wij dus wel open met onze kinderen over sex en alles wat daarmee te maken heeft praten. We praten over hoe moeilijk het soms kan zijn om niet te ver te gaan.
En hoe gemakkelijk je in een valkuil valt. Maar we praten ook over hoe mooi het is dat God je dit geeft. Dat sexualiteit ook een gift van God is voor ons mensen. Dat we daar van mogen genieten.
Ik stuur onze verkerende zelfs weleens samen naar een kamer om verplicht te praten of te knufflen. Maakt mij niet uit.
Het is goed als ze ook eens zonder pottekijkers samen zijn.
Ik zeg altijd tegen ze: ik vertrouw jullie dat jullie niet de intentie hebben om geslachtsgemeenschap met elkaar te hebben voor het huwelijk.
Daar hebben we uit gebreidt met elkaar over gesproken. Maar ik weet niet wanneer voor jullie de verleiding te groot wordt om het toch te doen. Kijk dan wil ik graag dat jullie niet bij elkaar zijn. Dus niet de verleiding zwaarder maken als dat al is.

En niet doen wat je ouders je commanderen vind ik eigenlijk geen optie.
Want je ouders eren wil niet zeggen dat je gewoon maar alles doet wat ze zeggen, maar dat je gehoorzaam bent omdat ze door God boven je gesteld zijn.
Als zij niet willen dat je samen in 1 kamer bent in hun huis, dan zou ik dat ook niet doen. Uit respect voor je ouders, en eigenlijk uit respect voor God. Want Hij heeft deze ouders boven jouw gesteld.
Als je het niet eens bent met hun manier van omgang met jou en je vriend/vriendin kun je misschien zelf de weg openen tot een gesprek.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 08:31

hahah...joepie, je lijkt me best een leuke moeder, maar mijn moeder zou niet tegen mij hoeven te zeggen, van nu ga je naar boven en knuffelen of praten, dat gaat zo op commando en dat vind ik nooit leuk. mn vriend en ik doen trouwens niet anders :P :wink: haha, wij hebben gelukkig genoeg ruimte om heerlijk samen te zijn en gaan ook super vaak lekker samen weg en saampjes leuke dingen doen.....ook voordat we naar bed gaan, liggen we heerlijk effies bij elkaar!!! Dan lezen we ook uit de bijbel/dagboek en bidden we!!!
Mn ouders waarschuwen mij ook wel dat we uit moeten kijken, je gaat tenslotte snel te ver!! :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jun 2003 08:36

Kijk als je een boven hebt is dat gemakkelijker dan hier. Wij hebben een apartement, waar twee kinderen op 1 kamer slapen. Dus er is weinig plek om eens samen te zijn.
En als ik ze weg stuur is dat omdat ik merk dat er wat zit maar waar ze niet over praten. Dat schop ik ze naar een kamer.

En als ik het over praten over sex heb gaat dat bij mij verder dan zeggen:
Jullie kijken wel uit he!

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 08:40

ja oke joepie ik snap ook dat je het anders zeg dan; jullie kijken wel uit he, mijn ouders ook, die waarschuwen ook op een andere manier, maar ik zei het ff in mijn eigen woorden!!

Mijn ouders krijgen niet eens de tijd om ons naar mn kamer te sturen, dat doen we zelf wel en ook al hebben we een keer ruzie of wat dan ook, daar praten we soms ook over in de huiskamer, iedereen heeft toch wel eens wat en tuurlijk ga je er later wel dieper op door als je samen bent.
Net als dat ik of me vriend zin heb om elkaar te zoenen, dat gebeurt ook in de huiskamer hoor...hahah

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 08:46

Zoenen in de huiskamer? Dan krijg ik wel op m'n donder van m'n moeder hoor (achteraf pas, als hij er niet bij is, flauw he). Maar ik blijf toch wel tegen hem aan zitten (niet zoenen, ik hou wel een beetje rekening met haar), dan moet ze maar de andere kant op kijken.

M'n pa zei net nog wel dat we goede afspraken moeten maken als we samen op vakantie gaan. Maar hij is altijd ietsje later met waarschuwen, dan hebben wij er al net over gepraat. Opvallend trouwens dat mijn vader altijd dat soort dingen tegen me zegt en nooit mijn moeder. Komt denk ik door hun eigen opvoeding.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 08:49

mn pa en ma vinden het echt niet erg als wij zoenen in de huiskamer, ze vinden het alleen maar heel erg fijn als ze zien hoeveel wij van elkaar houden!! Dat hoeft toch niet voor iedereen verborgen te blijven, iedereen mag het weten hoor!!! We zijn heus niet klef, maar soms "moet" je gewoon ff zoenen en dan doen we dat ook!!

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 20 jun 2003 09:04

Als ik doe wat mijn ouders willen, zijn we dus geen enkel minuutje samen en dat werkt ook niet. Sorry hoor, maar ik ben de oudste thuis. Ik denk dat ze nog een beetje aan het idee moeten wennen. Ik ga niet precies doen wat mijn ouders willen, want dan is er niets aan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten

cron