Kan jij goed met je vriend/vriendin praten?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 05 jan 2004 23:20

marjo schreef:
Ik heb ( gelukkig) geen 'echte vrienden" meer. Mensen die zich echte vrienden noemen daar moet je mee oppassen. Heb ik een paar jaar geleden al gepost geloof ik. Heb me toch weer overgegeven . Heb mensen weer het vertrouwen gegeven maar iedere keer merk je dat je weer bedonderd wordt en dan houd het wel een keertie op.

Ik heb gekozen voor familie, en oppervlakkige vrienden en dat bevalt me best.

Mijn vriend is dus de enige waar ik nog echt mee praat. Goede gesprekken bedoel ik dan. De anderen houd ik me liever oppervlakkig tegen


Phoe dit klinkt best bitter. Ik kan me er onder bepaalde omstandigheden best iets bij voorstellen. Ik vind het soms ook wel moeilijk om echte vrienden te maken en te houden, maar ben ook bang om ze niet te hebben. Moppie, heeft jouw vriend wel echte vrienden of hebben jullie hier wederzijds voor gekozen? Misschien wil je hier niets over kwijt, maar ben er nieuwsgierig naar. Mijn vriend heeft namelijk meer echte vrienden dan ik en dat vind ik soms wel moeilijk. Dat wil zeggen ik had een paar heel leuke vrienden maar dat verwatert helaas zo en ik vind het moeilijk om me weer aan nieuwe vriendschappen over te geven. Om inderdaad in je vertrouwen te worden gekwetst.


Ben nie bitter. Mijn vriend heeft wel wat vrienden maar vind ook oppervlakkige fijner.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 06 jan 2004 12:55

moppie schreef:
marjo schreef:
Ik heb ( gelukkig) geen 'echte vrienden" meer. Mensen die zich echte vrienden noemen daar moet je mee oppassen. Heb ik een paar jaar geleden al gepost geloof ik. Heb me toch weer overgegeven . Heb mensen weer het vertrouwen gegeven maar iedere keer merk je dat je weer bedonderd wordt en dan houd het wel een keertie op.

Ik heb gekozen voor familie, en oppervlakkige vrienden en dat bevalt me best.

Mijn vriend is dus de enige waar ik nog echt mee praat. Goede gesprekken bedoel ik dan. De anderen houd ik me liever oppervlakkig tegen


Phoe dit klinkt best bitter. Ik kan me er onder bepaalde omstandigheden best iets bij voorstellen. Ik vind het soms ook wel moeilijk om echte vrienden te maken en te houden, maar ben ook bang om ze niet te hebben. Moppie, heeft jouw vriend wel echte vrienden of hebben jullie hier wederzijds voor gekozen? Misschien wil je hier niets over kwijt, maar ben er nieuwsgierig naar. Mijn vriend heeft namelijk meer echte vrienden dan ik en dat vind ik soms wel moeilijk. Dat wil zeggen ik had een paar heel leuke vrienden maar dat verwatert helaas zo en ik vind het moeilijk om me weer aan nieuwe vriendschappen over te geven. Om inderdaad in je vertrouwen te worden gekwetst.


Ben nie bitter. Mijn vriend heeft wel wat vrienden maar vind ook oppervlakkige fijner.
Vrienden zijn wel handig om op terug te vallenals het met je vriend wat minder gaat..
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 06 jan 2004 15:15

ach das niet nodig en dan heb ik familie

Gebruikersavatar
lampje99
Verkenner
Verkenner
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2004 11:43
Locatie: Lunteren
Contacteer:

vriendin

Berichtdoor lampje99 » 03 feb 2004 17:39

ik heb een vriendin waarbij ik niks hoef te zeggen en zij alle emoties van mijn gezicht kan aflezen. We zijn dan ook 8 jaar vriendinnen. En we weten echt alles van elkaar tot in de details toe. En het is wel heel fijn dat er altijd iemand voor je klaar staat buiten je ouders om dan. Ik kan haar altijd bellen al is het midden in de nacht.
Na regen komt zonneschijn!!!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2004 23:52

Is iemand wel een echte vriend/vriendin als je er niet mee praten kunt?
ja, dat is mijn mening dan he.....

André

Berichtdoor André » 08 feb 2004 00:39

Annettje schreef:Is iemand wel een echte vriend/vriendin als je er niet mee praten kunt?


Praten kun je met iedereen m.i.
Annet bedoel je kleppen of inhoudelijk praten?
Voordat ik je een niet passend antwoord ga geven...............

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 08 feb 2004 00:47

Volgens mij ging dit over serieus praten
ja, dat is mijn mening dan he.....

André

Berichtdoor André » 08 feb 2004 00:52

Annettje schreef:Volgens mij ging dit over serieus praten


Wsl denk ik er dan net zo over als jij.
En is het niet een echte vriend/vriendin.

Gebruikersavatar
jacob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:55
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 08 feb 2004 21:07

lampje99 is mijn vriendin (niet de) waar ik dus met me probleemen en zo kwijtkan en ben der daar voor erg dankbaar voor. Dus bij deze: Bedankt!

Gebruikersavatar
lampje99
Verkenner
Verkenner
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2004 11:43
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Berichtdoor lampje99 » 08 feb 2004 22:24

hey jacob je hoef me er echt niet voor te bedanken hoor. Ik ben er met plezier voor je. Ik vond het heel leuk dat je vanmiddag ff belde, je klonk ook wel weer iets beter. Niet zo verdrietig.... Daar hou ik niet zo van. Ga maar lekker slapen want dat was vannacht ook weer niks. groetjes het lichhie :wink:
Na regen komt zonneschijn!!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 feb 2004 10:11

Moppie, wees blij dat jij familie hebt waarmee je het kunt vinden.
Mijn familie woont 1000 km verderop, en we bellen wel, en zien elkaar zo'n 4 keer per jaar, op z'n hoogst, maar verder zijn alleen mijn kinderen mijn familie. En mijn honden.
Gelukkig heb ik nog wel lieve vriendinnen, maar niet zoveel. Ik woon hier nu 5 jaar, en in de voreige plaats had ik echt veel vriendinnen, dat was wel leuk.
Hier met nieuwe vriendinnen maken is het moeilijk, precies wat je zegt: eerst willen ze dolgraag vriendin met je worden, en een half jaar later of zo, blijkt het, dat er wat achter zit, of ze willen je man, of ze doen het om je status (als je bv status binnen een stad hebt, bv in de muziek), of ze moeten wat van je.
Nee, teleurstellingen heb ik hier ook zat gehad :?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 feb 2004 10:54

Ik kan zeer goed praten met bep. mensen en ben daar zoooo blij mee!

Vin

Berichtdoor Vin » 09 feb 2004 11:06

Bepakte mensen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 feb 2004 11:20

woei(om in jouw termen te praten)

BEPAALDE!!!!

Christa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 23 dec 2003 11:30

Berichtdoor Christa » 09 feb 2004 20:56

Jaren heb ik alles voor mezelf gehouden, ik moest van mezelf alles alleen uitvechten. Maar sinds vijf jaar heb ik een hele goede vriendin, waar ik met alles over kan praten. Dat heeft wel een tijdje geduurd, maar toch! En nu heb ik een vriend, en met hem kan ik ook echt over alles praten. We proberen het nu samen uit te vechten. Dat is zo heerlijk. Je staat er niet meer alleen voor. Dat is precies zo met een vriendin. Ik zou er nooit meer alleen voor willen staan, echt nooit! Het is heerlijk dat je mensen om je heen hebt, die je (willen) begrijpen. Waar soms al één woord genoeg is! Zulke mensen zou ik niet meer willen missen. Die mensen gaan tot het diepst van je bestaan, en dan ben je heel kwetsbaar. Daarom is het ook soms heel moeilijk. Maar toch is praten met een goede vriend of vriendin héél goed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten