Kan jij goed met je vriend/vriendin praten?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

charlie
Mineur
Mineur
Berichten: 154
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:21
Locatie: a stranger without home on earth

praten met je vriendin

Berichtdoor charlie » 28 mei 2003 11:44

weet je, of het nu wil of niet: praten is gewoon superbelangrijk. je moet nooit dingen opkroppen, dan ontploft het een keer...
verder heb ik ervaren sdat het heeeel goed is om vrienden te hebben waarmee je kan bidden, tot God kan praten, dat geeft een hele band. Je kan zelfs denken aan een gebedsgroepje, waar je bid voor alle dingen, waarbij iedereen z'n problemen mag neerleggen om voor te bidden. zo'n groepje kan je zo bij elkaar verzinnen, lees de Bijbel maar, dan zie je dat het mag en dat god dan wil verhoren.

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 28 mei 2003 23:35

peentje schreef:Maar om dat direct als hint op te vatten.


Als een stille hint.

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 29 mei 2003 12:00

peentje schreef:Maar om dat direct als hint op te vatten.


anders post je ff wat... :wink:
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 dec 2003 17:20

het ging hier om echt praten!(on-topic)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 02 jan 2004 21:49

het is echt belangrijk dat je over alles (!) goed met je vriend(in) kan praten, anders kun je (bijna) bij voorbaat al wel zeggen dat de relatie gedoemd is te mislukken...

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jan 2004 22:15

Ja hier ben ik het 100000% mee eens, praten is zooo belangrijk. Net als humor trouwens!

ezri
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:09
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 04 jan 2004 14:34

Maar........ sommige mannen vinden praten erg moeilijk. Daarom een boekentip.

Afbeelding
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

ezri
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:09
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 04 jan 2004 14:39

En hier nog een beschrijving:

Als mannen konden praten...

Mannen kunnen natuurlijk praten, huilen vaker dan we denken, zijn regelmatig onzeker over hun mannelijkheid en weten zich meestal gewoon geen raad met hun gevoelens. In Als mannen konden praten..., geeft Alon Gratch een verhelderend kijkje in de keuken van de mannelijke geest. De praktische tips in dit boek leren mannen en vrouwen opnieuw hoe ze met elkaar moeten praten en hoe de mannelijke manier van communiceren - vaak door middel van non-verbale acties - eenvoudig vertaald en geïnterpreteerd kan worden.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 04 jan 2004 15:53

Ik heb ( gelukkig) geen 'echte vrienden" meer. Mensen die zich echte vrienden noemen daar moet je mee oppassen. Heb ik een paar jaar geleden al gepost geloof ik. Heb me toch weer overgegeven . Heb mensen weer het vertrouwen gegeven maar iedere keer merk je dat je weer bedonderd wordt en dan houd het wel een keertie op.

Ik heb gekozen voor familie, en oppervlakkige vrienden en dat bevalt me best.

Mijn vriend is dus de enige waar ik nog echt mee praat. Goede gesprekken bedoel ik dan. De anderen houd ik me liever oppervlakkig tegen

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2004 18:30

Ja zulke ervaringen heb ik helaas ook.

al zijn er gelukkig uitzonderingen want naast mijn familie kan ik zeggen, ik heb een paar echte vrienden!

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 04 jan 2004 21:02

essieee schreef:Ja zulke ervaringen heb ik helaas ook.

al zijn er gelukkig uitzonderingen want naast mijn familie kan ik zeggen, ik heb een paar echte vrienden!


ik begin er niet meer aan. heb er echt genoeg van. ben zonder vrienden gelukkiger dan met

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 jan 2004 16:42

moppie schreef:
essieee schreef:Ja zulke ervaringen heb ik helaas ook.

al zijn er gelukkig uitzonderingen want naast mijn familie kan ik zeggen, ik heb een paar echte vrienden!


ik begin er niet meer aan. heb er echt genoeg van. ben zonder vrienden gelukkiger dan met


Ik weet niet of je dit altijd zal blijven zeggen. Ik denk dat vriendschappen onmisbaar zijn!

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 05 jan 2004 20:43

Ik heb ( gelukkig) geen 'echte vrienden" meer. Mensen die zich echte vrienden noemen daar moet je mee oppassen. Heb ik een paar jaar geleden al gepost geloof ik. Heb me toch weer overgegeven . Heb mensen weer het vertrouwen gegeven maar iedere keer merk je dat je weer bedonderd wordt en dan houd het wel een keertie op.

Ik heb gekozen voor familie, en oppervlakkige vrienden en dat bevalt me best.

Mijn vriend is dus de enige waar ik nog echt mee praat. Goede gesprekken bedoel ik dan. De anderen houd ik me liever oppervlakkig tegen


Phoe dit klinkt best bitter. Ik kan me er onder bepaalde omstandigheden best iets bij voorstellen. Ik vind het soms ook wel moeilijk om echte vrienden te maken en te houden, maar ben ook bang om ze niet te hebben. Moppie, heeft jouw vriend wel echte vrienden of hebben jullie hier wederzijds voor gekozen? Misschien wil je hier niets over kwijt, maar ben er nieuwsgierig naar. Mijn vriend heeft namelijk meer echte vrienden dan ik en dat vind ik soms wel moeilijk. Dat wil zeggen ik had een paar heel leuke vrienden maar dat verwatert helaas zo en ik vind het moeilijk om me weer aan nieuwe vriendschappen over te geven. Om inderdaad in je vertrouwen te worden gekwetst.

ezri
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:09
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 05 jan 2004 23:17

Vrienden zijn je familie die je zelf uitkiest.

(helaas kun je je heel erg in mensen vergissen, maar van je fouten leer je en kun je nog happier worden in nieuwe en kwalitatief-goede vriendschappen dan je ooit was :mrgreen:)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 05 jan 2004 23:19

essieee schreef:
moppie schreef:
essieee schreef:Ja zulke ervaringen heb ik helaas ook.

al zijn er gelukkig uitzonderingen want naast mijn familie kan ik zeggen, ik heb een paar echte vrienden!


ik begin er niet meer aan. heb er echt genoeg van. ben zonder vrienden gelukkiger dan met


Ik weet niet of je dit altijd zal blijven zeggen. Ik denk dat vriendschappen onmisbaar zijn!


ik zei dit al een jaar of tien. Heb het toch nog wel weer geprobeerd paar jaar terug maar blijf bij ijn mening. Heb liever met oppervlakkige mensen te maken


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 103 gasten