Trouwen, wat kost dat allemaal? (Tamelijk serieus topic)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Trouwen, wat kost dat allemaal? (Tamelijk serieus topic)

Berichtdoor TheKeimpe » 07 apr 2004 10:50

Jullie kennen allemaal vast wel de parabel van de toren en het overrekenen van de kosten (zo niet, das dan jammer, maar lees toch maar verder)

Wat wil het geval? Tk en zijn verloofde hebben zin om te gaan trouwen. Maar ja, niemand die een huwelijk wil bouwen zit niet eerst neer om de kosten te overrekenen, toch?

Dus: wat gaat dat allemaal wel niet kosten?

Het gaat nu om de trouwdag zelf, dus niet om het huis, das een ander kostenplaat(je?) En de kleding hoeft ook niet meegerekend te worden.

Waar gaat het dus wel om:
- gemeentehuis
- kerk
- receptie
- kinderreceptie (ivm beroep van mijn verloofde)
- trouwreportage
- trouwauto
- kaartjes
- bedankkaartjes
enz.

Weet je hier iets zinnigs over te zeggen, reageer dan! Zo niet, dan hartelijk dank voor je belangstelling...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2004 10:52

ik zou als ik jou was, verschillend emensen zeggen, en informerenna de prijs. De goedkoopste zou ik dan nemen. En dat ook melden, dat je veel prijzen opvraagd, en dat je voor de goedkoopste gaat.

Leuke tip voor een kinderreceptie, geef een glas, die je bewerkt hebt met een watervaste stift als aandenken!!, klein fototje, later geven, omdat het vaak verkeukeld, eventueel lekkere snoepjes in dat glas!!!

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Re: Trouwen, wat kost dat allemaal? (Tamelijk serieus topic)

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 10:56

TheKeimpe schreef:Jullie kennen allemaal vast wel de parabel van de toren en het overrekenen van de kosten (zo niet, das dan jammer, maar lees toch maar verder)

Wat wil het geval? Tk en zijn verloofde hebben zin om te gaan trouwen. Maar ja, niemand die een huwelijk wil bouwen zit niet eerst neer om de kosten te overrekenen, toch?

Dus: wat gaat dat allemaal wel niet kosten?

Het gaat nu om de trouwdag zelf, dus niet om het huis, das een ander kostenplaat(je?) En de kleding hoeft ook niet meegerekend te worden.

Waar gaat het dus wel om:
- gemeentehuis
- kerk
- receptie
- kinderreceptie (ivm beroep van mijn verloofde)
- trouwreportage
- trouwauto
- kaartjes
- bedankkaartjes
enz.

Weet je hier iets zinnigs over te zeggen, reageer dan! Zo niet, dan hartelijk dank voor je belangstelling...


Hoi TK, binnenkort ga ik ook trouwen en heb alles op een rijtje gezet!!
Gemeentehuis is bij ons 272,00 euro. (per plaats verschillend)

Kerk hoeft je bij ons niet te betalen, maar wij geven 150,00 euro voor de dominee en koster.

Receptie komen wij uit op 5.000,00 (incl. diner voor de daggasten en receptie + feestavond.

Kinderreceptie??????

Trouwreportage moet je rekenen tussen de 800,00 en 1.250,00 = bij ons 1.000,00 euro

Trouwauto, wij hebben een hele ouderwetse auto en betalen € 500,00

Kaarten heb ik gister besteld en kom uit op 366,00 euro

Bedankkaartje (zit bij ons in bij de trouwreportage)

Dus wij komen uit op een bedrag van 7.288,00 euro (excl. bruidsjurk, pak voor de bruidegom, bruidsboeket en een boeket voor op de auto en corsages)!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 11:02

wij komen in totaal uit tussen de 4000 en 5000 euro!!!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 08 apr 2004 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 apr 2004 11:17

Dat valt dan nog mee, ik heb veel hogere bedragen gehoord. Het zal er sowieso aan liggen hoe chic je het wilt doen. Je kunt het zo duur maken als je wilt.

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 11:17

en hou gerust een paar duizend achter de hand voor onvoorziene kosten.

en hou de fotograaf in de gaten :) die belt je op meestal als de fotos klaar zijn en vraagt of je ze wilt zien. en die heeft zoveel fotos dat je het zonde vind dat die niet gebruikt worden dus worden er meer geplaats in het fotoboek dan was vastgesteld. en dat kost ook geld :!:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 11:18

columbus schreef:en hou gerust een paar duizend achter de hand voor onvoorziene kosten.

en hou de fotograaf in de gaten :) die belt je op meestal als de fotos klaar zijn en vraagt of je ze wilt zien. en die heeft zoveel fotos dat je het zonde vind dat die niet gebruikt worden dus worden er meer geplaats in het fotoboek dan was vastgesteld. en dat kost ook geld :!:


de fotograaf is bij ons ws nostyle :wink:

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 11:20

janneke schreef:Dat valt dan nog mee, ik heb veel hogere bedragen gehoord. Het zal er sowieso aan liggen hoe chic je het wilt doen. Je kunt het zo duur maken als je wilt.


Dat ligt er inderdaad aan ja, wij hebben het toch redelijk chiq, tenminste gewoon heel verzorgd en idd je kan het zo gek maken als je zelf wilt!!

Ik denk dat je alles bij elkaar toch wel moet rekenen op 10.000,00 euro

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 apr 2004 11:21

Makkelijk denk ik...Ik heb gehoord (wauw, wat zal dat een luxe trouwerij worden;-) dat je toch wel 20.000 op je rekeningboekje moet hebben....

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 11:23

janneke schreef:Makkelijk denk ik...Ik heb gehoord (wauw, wat zal dat een luxe trouwerij worden;-) dat je toch wel 20.000 op je rekeningboekje moet hebben....


ja dat hebben ze tegen ons ook gezegd, maar daar zit wel dan het opknappen van je huis, meubels e.d. bij!!

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 11:25

trijntjejohanna schreef:
columbus schreef:en hou gerust een paar duizend achter de hand voor onvoorziene kosten.

en hou de fotograaf in de gaten :) die belt je op meestal als de fotos klaar zijn en vraagt of je ze wilt zien. en die heeft zoveel fotos dat je het zonde vind dat die niet gebruikt worden dus worden er meer geplaats in het fotoboek dan was vastgesteld. en dat kost ook geld :!:


de fotograaf is bij ons ws nostyle :wink:


NOSTYLE??? HOU DAN MAAR MININMAAL. 5000 ACHTER DE HAND :mrgreen: :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2004 11:54

/me vindt dit toch allemaal zo oneerlijk
stomme rotcultuur dat we ook hebben
dat het zo duur moet zijn om te trouwen :'-(

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 12:00

je kan voor minder dan 1000 euro trouwen, alleen dan moet je het feestgebeuren schrappen. het is maar net wat je wilt.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 12:01

columbus schreef:je kan voor minder dan 1000 euro trouwen, alleen dan moet je het feestgebeuren schrappen. het is maar net wat je wilt.


idd, als je alleen in het stadhuis trouwt en in de kerk ben je voor nog geen 500,00 euro klaar (moet je ook geen trouwjurk aan doen)!!
Op maandagmiddag is trouwen zelfs gratis!!

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 07 apr 2004 12:05

columbus schreef:je kan voor minder dan 1000 euro trouwen, alleen dan moet je het feestgebeuren schrappen. het is maar net wat je wilt.


Als je in stilte trouwt kan het nog goedkoper volgens mij.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 30 gasten