tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2004 10:13

he tj, dat flierefluiten kan ook een masker zijn voor vele dingen die gebuert zijn!!

spreek nu even uit ervaring!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 10:15

paprikameisje2 schreef:he tj, dat flierefluiten kan ook een masker zijn voor vele dingen die gebuert zijn!!

spreek nu even uit ervaring!!


dat weet ik.. ik spreek ook uit ervaring, maar ik ken ook mensen die ik echt goed ken en die echt flierefluitend door het leven gaan.... en daar is natuurlijk niks mis mee, maar je gaat wel eens denken, waarom gaat het bij hun wel zo lekker en hier niet....

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 10:16

Ik geloof ook zeker dat iedereen te maken krijgt met tegenslagen!! In psalm 90 ver 10 staat ook, Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen.

Heeft dit ook niet iets met de tegenslagen te maken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2004 10:51

janneke schreef:Ik had de reactie van Paprikameisje nog niet gelezen toen ik hetzelfde wilde posten. Ik denk dat iedereen tegenslagen heeft. Zo niet in je relatie, dan wel in je gezin of familie door overlijden enz. Bovendien, wat de een nu kan meemaken kan een ander ook 5 jaar geleden mee hebben gemaakt. Conclusie: Iedereen heeft dit, alleen niet altijd zichtbaar of niet op dit moment.


Maar toch denk ik wel te kunnen stellen dat de een meer problemen heeft dan de ander. Ikzelf vind bijvoorbeeld dat ik meer flierefluitend door het leven ga dan sommige anderen die ik om me heen zie. Misschien ligt dat ook wel voor een deel aan m'n karakter, maar dan is het dus nog een tegenslag voor anderen dat ze niet zo'n karakter hebben.

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 11:12

heel herkenbaar.

en tegenslagen kan je positief benaderen en proberen ze op te lossen. lukt dat niet dan is dat pech, je hebt het geprobeert.
met ziektes is dat een ander verhaal, ben gelukkig nooit echt ziek geweest en kan ook niet zeggen hoe daar mee om te gaan
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 apr 2004 11:15

Aragorn schreef:Maar toch denk ik wel te kunnen stellen dat de een meer problemen heeft dan de ander. Ikzelf vind bijvoorbeeld dat ik meer flierefluitend door het leven ga dan sommige anderen die ik om me heen zie.


Mee eens. Maar wie weet wat jou over een jaar te wachten staat...Daarom bedoel ik, niet iedereen heeft het NU. Maar als het die ander weer goed gaat kan het bij jou misschien slechter gaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2004 11:27

Da's waar, maar als je bijvoorbeeld de levens van oude mensen naast elkaar legt zie nog steeds verschillen. Dan heeft de een gewoon een moeilijker leven gehad dan de ander.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 07 apr 2004 13:08

... ik vind het ook moeilijk, de een leeft alle dagen vrolijk en prachtig en de ander verwenst, gelijk Job, zijn geboortedag. De een heeft, zegt men wel eens, een hemel hier op aarde en straks ook, bij een ander zie je het tegenovergestelde. Een ding weet ik zeker; iedereen die problemen of verdriet heeft presenteert zich naar buiten met een big smile of wat er op lijkt. Het is voor een mens een soort afgang als de ander kan aflezen dat het niet zo lekker gaat in z'n leven. Daarom antwoord ik, als de zon niet in mijn hart schijnt en de ander vraagt: Hoe gaat het??? :"zo z'n gangetje..." En als het goed gaat antwoord ik niet: "lekkerrrrrr...! " (vink beetje werelds) maar : "redelijk goed, hoor!"...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2004 13:13

Ja, ik zeg meestal ook maar z'n gangetje..
Tenminste, tegen mensen waartegen ik toch geen zin heb om te praten over wat er niet leuk is en die daar ook niet echt in geinteresseerd zijn. Die vragen het ook alleen maar om te horen dat het wel oke gaat.

Maar bij andere mensen zeg ik wel weer als het gewoon klote is, dat ligt er maar net aan wie het is.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2004 13:16

't is ook gewoon moeilijk...
al is het echt wel zo dat de een veel meer tegenslagen te verwerken krijgt dan de ander, maar hoe je daar mee om moet gaan? ik zou het niet weten...

willemieke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2002 18:56

Berichtdoor willemieke » 07 apr 2004 22:12

Dat is wel zo maar als ik naar mijn vrienden kijk, ze kregen verkering. hadden geld om te trouwen (geneens hard voor hoeven te sparen), zijn getrouwd snel inverwachting. Echt alles loopt op rolletjes, ze geven dat ook zelf toe.
En het lijkt wel of ik niet gelukkig mag worden ik heb een poos een relatie, en wat mis kan gaan(bijna alles) zelfs bijna de dood, dat gebeurd.
En ik weet iedereen heeft het wel maar dit vind ik wel extreem.
En dan heb ik toch de vraag WAAROM GOD, WAAROM MOET DIT ALLEMAAL GEBEUREN en ik weet wel ik verdien niks goeds maar toch

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 00:23

...misschien moet je ook niet denken dat snel trouwen, genoeg geld hebben en snel een kindje krijgen het hoogste doel is...

Zoals ik al zei: als je voor jezelf de rails al helemaal uitgestippeld hebt, zal je leven veel sneller van de rails lopen dan wanneer je gewoon afwacht wat het leven je zal brengen en je laten verassen.

Daarmee wil ik overigens geen lijdelijke houding propageren, maar het is wel een verschil of je al een ideaal toekomstbeeld voor jezelf hebt uitgestippeld of dat je er wat relaxeder naar kijkt.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 09:15

willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.
vraag het god ... is mijn enigste serieuze antwoord
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 apr 2004 09:47

Tja tegenslagen, daar krijgt iedereen mee te maken, hoe je het ook wendt of keert. dat is ook logisch. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Door ziekte. Ik werd zelf ziek wel te verstaan. Ik heb het niet gedeeld met mijn vriend toendertijd. Heb de relatie verbroken. Wilde hem pijn besparen denk ik, maar misschien dat ik hem juist zo wel meer pijn heb gedaan. Dat zijn dingen die niet terug te draaien zijn. (wat ik wel wil vermelden dat het sowieso niet zo lekker meer liep, maar dat zal ongetwijfeld ook door dat ik de dingen voor me hield, en niet alleen voor mijn vriend komen. Je kan niet alles alleen oplossen.) Nu zou ik het heel anders aanpakken, alhoewel als gewoon bekenden of kennissen vragen hoe het met me gaat, zal ik altijd zeggen dat het goed gaat....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:54

Raido schreef:
willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.
vraag het god ... is mijn enigste serieuze antwoord


:lol:

mooi dat jij dat zegt... :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten