tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

willemieke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2002 18:56

tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor willemieke » 06 apr 2004 21:46

waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2004 21:49

willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.


tja dat is een goede vraag.. k vraag het mezelf ook erg vaak af!!!

willemieke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2002 18:56

Berichtdoor willemieke » 06 apr 2004 21:55

je maakt plannen, je bent net op dreef, en je word er net zo hard er weer van afgehaald

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 21:58

Mag ik volstaan met: ik weet het niet?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2004 22:41

willemieke schreef:je maakt plannen, je bent net op dreef, en je word er net zo hard er weer van afgehaald


het leven is niet altijd makkelijk.. soms denk je dat je leven net even weer op de rails is.. en dan looopt het er al weer naast... heb je weer een terugslag... gaat het weer minder.. daar word je best wel eens radeloos van jah!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 22:51

trijntjejohanna schreef:
willemieke schreef:je maakt plannen, je bent net op dreef, en je word er net zo hard er weer van afgehaald


het leven is niet altijd makkelijk.. soms denk je dat je leven net even weer op de rails is.. en dan looopt het er al weer naast... heb je weer een terugslag... gaat het weer minder.. daar word je best wel eens radeloos van jah!


Misschien helpt het om geen vaste rails in gedachten te hebben.. hoe meer je dat doet, hoe eerder het voor je gevoel niet op de rails zit.

Vind rust in jezelf, aanschouw de wereld om je heen (en jezelf daarin) en verwonder je over wat je overkomt... (positief, danwel negatief)

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 06 apr 2004 22:53

misschien heb je meer kans op een antwoord als je het in religie forum plaatst.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 22:54

columbus schreef:misschien heb je meer kans op een antwoord als je het in religie forum plaatst.


Maar of dat antwoord ook bevredigend zal zijn? Vaak krijg je dan van die kant-en-klaar-antwoorden waar je het dan maar mee moet doen.

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 06 apr 2004 22:56

ja je komt dan weer bij de zondeval uit ensow
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 22:58

columbus schreef:ja je komt dan weer bij de zondeval uit ensow


Precies. En 'God zal er vast wel een of andere bedoeling mee hebben' en 'God's wegen zijn ondoorgrondelijk' en 'niet klagen maar dragen', enz.

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 06 apr 2004 23:03

Aragorn schreef:
Misschien helpt het om geen vaste rails in gedachten te hebben.. hoe meer je dat doet, hoe eerder het voor je gevoel niet op de rails zit.

Vind rust in jezelf, aanschouw de wereld om je heen (en jezelf daarin) en verwonder je over wat je overkomt... (positief, danwel negatief)


dat is ook mijn idee zo ongeveer.
persoonlijk maak ik me niet druk om tegenslagen. niet dat het me niets doet maar ik heb geleerd om er toch omheen te kijken. ook komt het altijd wel goed is mijn ervaring. ook al loopt bv je relatie op de klippen, dan zit je ff in een dip maar dan is het goed om te weten dat er heus nog wel iemand voor je is op deze aardbol.
maar het is misschien wel een karakterverhaal, en is het voor een ander moeilijk te begrijpen wat ik nu zeg en lijkt het of ik er te makkelijk over denk.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 07:40

Dat is moeilijk!! Het is makkelijk om te zeggen, het leven gaat niet over rozen, maar ja dat is dan snel afgedaan!!

Misschien zie je later wat Gods bedoeling hiermee is geweest!!

succes

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2004 10:09

willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.


ik wil dit even aanvullen!!

de ene heeft tegenslag in het openbaar, ziekte, maar een ander kan weer tegenslag hebben op ander gebied, laat maar zeggen, op persoonlijke sfeer. Dus volgens mij heeft iedereen dit, alleen de een kan je zien, en de ander niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 10:11

paprikameisje2 schreef:
willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.


ik wil dit even aanvullen!!

de ene heeft tegenslag in het openbaar, ziekte, maar een ander kan weer tegenslag hebben op ander gebied, laat maar zeggen, op persoonlijke sfeer. Dus volgens mij heeft iedereen dit, alleen de een kan je zien, en de ander niet.

dat is ook wel zo ppm, maar sommigen flierefluiten door het leven... en anderen .... :|

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 apr 2004 10:11

Ik had de reactie van Paprikameisje nog niet gelezen toen ik hetzelfde wilde posten. Ik denk dat iedereen tegenslagen heeft. Zo niet in je relatie, dan wel in je gezin of familie door overlijden enz. Bovendien, wat de een nu kan meemaken kan een ander ook 5 jaar geleden mee hebben gemaakt. Conclusie: Iedereen heeft dit, alleen niet altijd zichtbaar of niet op dit moment.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten

cron