tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

willemieke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 nov 2002 18:56

Berichtdoor willemieke » 08 apr 2004 10:59

dankje vlinder
en ik weet ook wel ik ben niet zielig, er zijn zoveel mensen die meer erge dingen mee maken, maar toch. :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 11:19

Ja, maar toch blijft het klote... dat is inderdaad waar...helaas!

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 08 apr 2004 14:31

Weetje: na tegenslagen kan je veel tevredener tegen het leven aan gaan kijken. Tegenslagen kunnen je sterken in je persoonlijke geloof..

Wat Aragorn zegt, vind ik echt heel goed! Als je maar zelf je plan voor je leven hebt uitgestippeld, kom je ook veel sneller in teleurstellingen terecht.
Ik denk wel dat bijna iedereen een ideaal toekomstbeeld voor zich heeft en dat lijkt me ook wel gezond. Maar de realiteit moet je niet uit het oog verliezen. Als je persé dat beeld wilt, ben je sneller gefrustreerd en ontevreden.

Ik wil daarmee nog niet zeggen dat je dan nooit tegenslagen kunt verwachten. Die horen bij het leven en die kan je dragen in Gods kracht.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Christa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 23 dec 2003 11:30

Berichtdoor Christa » 08 apr 2004 15:00

Tegenslagen brengen je wel dichter bij elkaar en ook dichter bij God (als het goed is). Ik merk het zelf ook. Als we iets minder leuks hebben meegemaakt, maar het komt toch weer goed, waardeer je elkaar extra en is het gewoon een fijn gevoel dat je er sámen doorheen bent gekomen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 15:01

Christa schreef:Tegenslagen brengen je wel dichter bij elkaar en ook dichter bij God (als het goed is). Ik merk het zelf ook. Als we iets minder leuks hebben meegemaakt, maar het komt toch weer goed, waardeer je elkaar extra en is het gewoon een fijn gevoel dat je er sámen doorheen bent gekomen...


Behalve als de tegenslag is dat je er niet meer samen uitkomt... :?

Christa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 23 dec 2003 11:30

Berichtdoor Christa » 08 apr 2004 15:02

Aragorn schreef:
Christa schreef:Tegenslagen brengen je wel dichter bij elkaar en ook dichter bij God (als het goed is). Ik merk het zelf ook. Als we iets minder leuks hebben meegemaakt, maar het komt toch weer goed, waardeer je elkaar extra en is het gewoon een fijn gevoel dat je er sámen doorheen bent gekomen...


Behalve als de tegenslag is dat je er niet meer samen uitkomt... :?


Jah, ok. Maar dat bedoelde ik niet, dat weet jij ook wel :wink: .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 15:03

Nee, maar ik dacht dat de topicstartster het wel bedoelde en dan zou het een beetje jammer zijn...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: tegenslag in je relatie ( het mag nooit goed gaan )

Berichtdoor Jannoek » 08 apr 2004 16:17

Raido schreef:
willemieke schreef:waarom heeft de één zoveel tegenslag, en de ander niet (in de relatie), bijvoorbeeld ziektens of heel veel problemen.
vraag het god ... is mijn enigste serieuze antwoord


daar heb je gelijk in, maar dat is heel erg moeilijk......
't kan soms overkomen van 'makkelijk gezegd' als is het niet zo bedoeld, maar denk wel dat je gelijk hebt, wat anders kan je niet doen...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten