Verkering... En toch zijn er meer verliefd op je!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
peentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 419
Lid geworden op: 01 nov 2002 08:59
Locatie: rijssen
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 11 feb 2003 15:03

Ik denk dat ik maar eens reageer, want zo een persoon die doorgaat ben ik eigenlijk ook wel en dat zullen sommige gasten of leden (dat weet ik niet zeker) ook wel vinden en er is een misverstand want dat waar het juist over gaat is helemaal niet waar al denken ze dat wel, dat levert inderdaad wel een beetje spanning op!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
What a wonderfull girl!!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 11 feb 2003 15:46

Het kan ook zijn dat jezelf op meerdere personen verliefd bent. Wat doe hier dan tegen?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 11 feb 2003 16:46

Cybercurse schreef:
surfer schreef:omdat het dan ook niet erg diep zit allemaal. Anders heb je niet een paar maanden later weer een ander.


Als je even verliefd op iemand bent geweest dan hoeft dat toch helemaal niet diep te zitten??


Tis maar wat je onder verliefd zijn verstaat..... Voor sommige is dat inderdaad heel oppervlakkig. Voor mij (en voor Surfer denk ik) houdt het echter meer in en is het niet iets wat zomaar weer over gaat (gelukkig!).

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 11 feb 2003 17:04

ik denk dat verliefd zijn inderdaad heel verschillen kan zijn voor mensen.

Ik zie in verliefd zijn ook wat veel diepers dan veel hier geloof ik.

Ik kan echt niet zomaar verliefd worden, hoe mensen ook zeggen dat het je zomaar gebeurd. Ik moet echt iemand beetje beter leren kennen, mee praten enz. voordat ik mijn gevoel zou laten spreken.

en dan kan iedereen honderd keer zeggen.. wacht maar totdat je echt verliefd wordt.. nou jah.. ik wacht wel :lol: :lol:
Time flies when you have none!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 11 feb 2003 17:05

Verliefd zijn overkomt je!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!



http://www.karpis.com/bossenbroek

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 11 feb 2003 17:07

ten dele wel ten dele niet.

ligt eraan wat jij onder verliefd verstaat..

iemand leuk vinden, iemand specialer vinden.. verliefd worden..enz..

ik vind toch dat je er zelf bij bent..

(krijg met zo'n opmerking ongeveer hele forum over me heen :oops: )
Time flies when you have none!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 11 feb 2003 17:09

We praten al de hele tijd over verliefd zijn en we kunnen het nog niet eens definieren
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!



http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 11 feb 2003 17:10

Sterretje schreef:ten dele wel ten dele niet.

ligt eraan wat jij onder verliefd verstaat..

iemand leuk vinden, iemand specialer vinden.. verliefd worden..enz..

ik vind toch dat je er zelf bij bent..

(krijg met zo'n opmerking ongeveer hele forum over me heen :oops: )


nee hoor ster, ik steun je! vooral in de eerste fase kun je je ertegen verzetten, of zoiets. mensen die zeggen "ik wilde niet verliefd worden, maar het gebeurde toch" geloof ik nooit.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2003 17:17

verliefdheid kun je wel sturen, maar het echt tegen houden.... Ik denk dat het dan zo gaat. Je voelt ineens verliefdheid, dus het over kwam je, en dan kun je 'kiezen' of je het gaat versterken of verzwakken!!!

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 11 feb 2003 17:17

Sterretje schreef:(krijg met zo'n opmerking ongeveer hele forum over me heen :oops: )


Nou, niet het hele forum. Zo te zien aan de reacties heb je in ieder geval al Napoleon, Calvin en Surfer achter je. Dus...

'kMoet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik me soms kan irriteren aan de manier waarop sommige over dit onderwerp praten en discussieren; zo ontzettend oppervlakkig en makkelijk. Je hebt het echter wel over iets heel bijzonders, en als het goed is over de keuze voor de rest van je leven.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2003 17:20

een keuze voor de rest van je leven, idd, maar je mag toch best een misser hebben...dat je denkt: dit issum, maar tissum niet?????

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 11 feb 2003 17:23

Ik denk dat er al een groot verschil is in wat je wilt en wat je verwacht.

Heb je zoiets van.. we zien wel wat het wordt, of.. wil je gewoon al meer zekerheid.
Ik zie mensen die elkaar heel leuk vinden zich verliefd voelen en relatie aangaan. Dat gaat soms wel goed, soms niet maar dat wacht men wel af.

Ik vind het voor mijzelf gewoon beter om iemand eerst beter te leren kennen en te weten wat ik aan iemand heb voordat ik die stap neem. En dan nog kan het fout gaan na een tijdje. Maar gewoon wten hoe iemand over bepaalde dingen denkt, over dingen die voor mij heel belangrijk zijn, of misschien wel het belangrijkste..
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2003 17:37

Ja, mee eens...

whaha wel jammer dat ik dat uit ervaring moest leren!!! :x :lol:

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 11 feb 2003 17:45

Verliefdheid is de illusie van perfectie. We zien in het onderwerp van onze affectie een perfecte partner, waarbij het vooral gebaseerd is op een logische, primaire vraag. Is de persoon in kwestie in staat nageslacht te produceren? Dit verklaard ons modebeeld en de behoefte aan een vriendelijk persoon. Als je niet genetisch goed in elkaar zit (pukkel bijvoorbeeld), zal de persoon onbewust dit beschouwen als een slecht teken voor het nageslacht. Als je niet vriendelijk bent, zal niemand er aan denken dat je kinderen kan opvoeden.

We zijn opgegroeit met het idee dat liefde een fenomeen van het gevoel is, maar de ziel is geen orgaan. Als je liefde rationeel zou willen defineren, moet je wel die kant op.

Ik neem nota van de definering, en in tijden als deze is het een interesante gedachte. Maar werkelijk. Over liefde praat je niet. Het is geen roos in je hand of een gesproken woord. Het zit... dieper. Als de natuurkracht die de mensen op aarde houdt.

Gebruikersavatar
Amok
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2003 13:47
Locatie: VerlEDEn
Contacteer:

Berichtdoor Amok » 11 feb 2003 17:51

Waar het gevoel "verliefdheid" vandaan komt? Misschien uit de hersenen. Feit blijft dat met die stomme vlinders in je buik velen niet kunnen eten of slapen.

Wat betreft partners...als Die Ander inderdaad een sterk persoon blijkt te zijn denk ik inderdaad dat er een bepaalde genetisch ingeprogrammeerde drang is om kindjes te gaan creeeren ja.
"Comforting home, mother`s lap, chance for immortality
Where being wanted became a thrill I never knew
The sweet piano writing down my life" - Nightwish


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten