verliefheid niet nodig....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 18:47

joepie schreef:
Vrouwe Justitia schreef:Hm, was men toen ook gelukkig?

Dat durf ik gerust te betwijfelen.
Maar maakt verder ook niet veel uit.


Vast wel! Ik denk niet dat al die mensen van vroeger zo ongelukkig waren.
Denk maar aan de mensen uit de tijd van de Bijbel.
Volgens mij is het helemaal nog niet zo lang gewoon dat je zelf je vriend of vriendin uitzoekt. En er eerst verliefdheid zou zijn voor je verkering krijgt.


Het verschil is alleen dat je toen geen keus had, dus het ook veel makkelijker was om te berusten in je lot...

joepie

Berichtdoor joepie » 13 mar 2004 21:41

Misschien was dat wel zo, maar er waren toen best wel veel gelukkige huwelijken. En de mensen hielden net zo goed van elkaar als dat ze dat tegenwordig doen. Alleen groeide de liefde pas na het huwelijk en is dat tegenwordig andersom.
Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat het daarom minder goed was.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 22:15

joepie schreef:Misschien was dat wel zo, maar er waren toen best wel veel gelukkige huwelijken. En de mensen hielden net zo goed van elkaar als dat ze dat tegenwordig doen. Alleen groeide de liefde pas na het huwelijk en is dat tegenwordig andersom.
Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat het daarom minder goed was.


Nee, ik zeg ook niet dat ze toen niet gelukkig waren. Alleen dat het in deze tijd waarschijnlijk een stuk minder goed zou werken dan het toen deed.

Nu heb je weer het probleem dat mensen relatiecrisis en midlifecrisis en weetikalwatnietmeer krijgen omdat ze zich gaan afvragen of ze nu toch wel echt de ware hebben en of ze niet beter eigenlijk helemaal niet hadden kunnen trouwen en met een jonge meid achter op de motor de wereld overhadden willen touren, enz enz... 8)

joepie

Berichtdoor joepie » 14 mar 2004 07:48

Dus blijkbaar helpt het zelf mogen kiezen ook niet. :? :(

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2004 09:42

Aragorn schreef:
essieee schreef:mijn ervaring is dat verliefd zijn (misschien ongewild) snel om de hoek komt kijken voordat het liefde word!


Gelukkig wel! Je kan nog zoveel mooie verhalen over zogenaamde 'echte liefde en diepe trouw' enz enz hebben, maar zonder de lichtvoetigheid, vrolijkheid, optimisme en het 'wij-kunnnen-alles-aan-gevoel' van verliefdheid zou ik het niet willen..


je hebt gelijk. Als je verliefd bent komen er zulke mooie maar verwarrende gevoelens om de hoek kijken die je eigenijk niet moet missen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten