Hoe geef je liefde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
zussie
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 mar 2004 09:41

Berichtdoor zussie » 06 apr 2004 13:12

Dat is moeilijk een omschrijving hoe je liefde geeft...
vertrouwen, respect, kameraadschap, een knuffel en streling. openheid en eerlijk kunnen praten met elkaar. Maar ook zomaar spontaan een kaartje versturen, een smsje of een cadeautje. De boodschappen voor de ander willen doen als hij/zij het druk heeft die week.Tja liefde schuilt in de kleine dingen die het doen..Ik denk dat je er ook open voor moet staan om sommige dingen als liefde te zien.
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 06 apr 2004 13:50

zussie schreef:Dat is moeilijk een omschrijving hoe je liefde geeft...
vertrouwen, respect, kameraadschap, een knuffel en streling. openheid en eerlijk kunnen praten met elkaar. Maar ook zomaar spontaan een kaartje versturen, een smsje of een cadeautje. De boodschappen voor de ander willen doen als hij/zij het druk heeft die week.Tja liefde schuilt in de kleine dingen die het doen..Ik denk dat je er ook open voor moet staan om sommige dingen als liefde te zien.


:mrgreen: :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 apr 2004 14:43

Markie schreef:
zussie schreef:Dat is moeilijk een omschrijving hoe je liefde geeft...
vertrouwen, respect, kameraadschap, een knuffel en streling. openheid en eerlijk kunnen praten met elkaar. Maar ook zomaar spontaan een kaartje versturen, een smsje of een cadeautje. De boodschappen voor de ander willen doen als hij/zij het druk heeft die week.Tja liefde schuilt in de kleine dingen die het doen..Ik denk dat je er ook open voor moet staan om sommige dingen als liefde te zien.


:mrgreen: :mrgreen:


Soms kan liefde ook benauwend zijn :mrgreen: :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
zussie
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 mar 2004 09:41

Berichtdoor zussie » 06 apr 2004 14:47

rosekapje schreef:
Markie schreef:
zussie schreef:Dat is moeilijk een omschrijving hoe je liefde geeft...
vertrouwen, respect, kameraadschap, een knuffel en streling. openheid en eerlijk kunnen praten met elkaar. Maar ook zomaar spontaan een kaartje versturen, een smsje of een cadeautje. De boodschappen voor de ander willen doen als hij/zij het druk heeft die week.Tja liefde schuilt in de kleine dingen die het doen..Ik denk dat je er ook open voor moet staan om sommige dingen als liefde te zien.


:mrgreen: :mrgreen:


Soms kan liefde ook benauwend zijn :mrgreen: :roll:


Zeker wel, allen ben ik hier van het positieve uit gegaan...ik kan het rijtje nog meters lang maken maar ja...ik geef de pen graag door... vrijlaten is ook een belangrijke...en dat is niet benauwend :) :)
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 apr 2004 14:52

Ja idd. Ik denk ook dat we van het positieve uit moeten gaan, waarom zou je van het negateive uitgaan? nergens voor nodig... (tenminste :roll: )
Ik ervaar het als fijn om liefde te geven, minstens net zo fijn als liefde te onvangen...
Maar wat ik net bedoelde was dat het ook verstikkend kan zijn... Als je bwv doodgegooid (sorry voor het taalgebruik) wordt door smsjes en cadeautjes en dergelijke :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
zussie
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 mar 2004 09:41

Berichtdoor zussie » 06 apr 2004 14:54

rosekapje schreef:Ja idd. Ik denk ook dat we van het positieve uit moeten gaan, waarom zou je van het negateive uitgaan? nergens voor nodig... (tenminste :roll: )
Ik ervaar het als fijn om liefde te geven, minstens net zo fijn als liefde te onvangen...
Maar wat ik net bedoelde was dat het ook verstikkend kan zijn... Als je bwv doodgegooid (sorry voor het taalgebruik) wordt door smsjes en cadeautjes en dergelijke :roll:


mmm nee lijkt mij ook niets doodgegooid door kado's ed..vooral niet als het zware kado's zijn..nee zonder dollen begrijp je...daarom ook mijn aanvulling vrijlaten..en open zijn kunne zeggen van nu ff niet
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 06 apr 2004 14:58

Maar kadootjes geven en krijgen is wel heeell leuk hoor! Tis ook logisch, want als ik alleen of met iemand anders door de stad loop, denk ik bij 9 van de 10 dingen aan Daan...dus dan raad je t wel;-)

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 06 apr 2004 23:45

tja ik zelf heb het nog nooit ervaren dat liefde benouwend kan zijn dus ik kan het me ook niet echt inbeelden hoe dat moet zijn (voelen) kan me er amper een voorstelling van maken :roll:
maar volgens mij heb ik wel eens iemand anders (dood) gegooit met liefde en ik heb het toen geprobeert te minderen maar dat was echt heel erg moeilijk om minder liefde te geven aan die persoon dan. Je wil het geven maar het mag dan niet van je verstand. zeer vervelend.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten